Sally Franson
Ami igazán számít
Azt hiszem, kijelenthetjük, hogy minden aznap kezdődött, amikor Ellen
Hanks fényképét feltettük az álomtáblánkra, és azon agyaltunk, miként lehetne
ezt a hihetetlen emberi lényt márkanévre váltani. Ellen Hanks a minneapolisi Feleségek
luxuskivitelben televíziós
valóságshow arca volt, aki néhány nappal korábban azzal kereste meg cégünket, a
People’s Republic reklámügynökséget, hogy integráljuk a márkaneveit. A PR
volt a legjobb butikügynökség a városban, és Ellennek a segítségünkre volt
szüksége. Több terméket is piacra dobott saját márkanév alatt – alacsony
kalóriájú vodkát, proteinfalatkákat, Shape
UP-nak
nevezett alakformáló ruházatot, de úgy érezte, hogy a márkáiból hiányzik az
inter-, intra- és metakoherencia. Úgy vélte, nem
tükrözik a valós értékeit. Szerinte mi voltunk – mi szoktuk így emlegetni – a
„kohéziós márkamenedzsment” letéteményesei, ami nemcsak a vásárlói bázis
növekedését szolgálta, de minden egyes Ellen Hanks-lány életéhez hozzáadott
valamit. Ezért töprengtünk most, ezen a baljósnak tűnő márciusi napon – Annie,
Jack, Lindsey és én – a lehetséges implikációkon Ellen óriásira felnagyított
arcképe előtt.
Ha
pontosabbak akarunk lenni, éppen március idusa volt – mindig is közel álltak a
szívemhez azok a dátumok, amelyeken híres csávókat gyilkoltak meg –, és annak
reményében, hogy úgy európaibbnak tűnök, palazzo nadrágot húztam.
A dermesztő hőmérséklet ellenére, és így juttatva kifejezésre azt, milyen
időjárásra vágyom – nem olyanra, mint Minnesotában volt március közepén –,
nyitott orrú cipőt választottam. A legjobb barátnőm, Susan egyszer azt
mondta, hogy az optimizmusom az elmezavar határát súrolja, mire azt feleltem,
hogy ilyesmiket állítottak Gandhiról is. Ő persze kételkedett ebben, de én sem maradtam adós a válasszal,
mondván, a nagyság a legtöbb ember szemében eleinte elmebajnak tűnik, és ezt el
is hittem, amikor leírtam a naplómban egy Pinteresten olvasott idézet
parafrázisaként.
Ahogy
most mi négyen összehajoltunk, pontosan úgy festettünk, mintha azt a színes
városi életet reklámoztuk volna, amely mindenkinek megadatik, aki a
reklámiparban dolgozik: három stílusos, gyönyörű nő és egy szemrevaló meleg férfi. Bár fájdalommal mondom, Annie empirikusan nem volt igazi szépség,
de így, Lindsey mellett és mellettem, a szemlélő hajlamos volt annak látni.
– Imádom…
– kezdte Jack. Elhallgatott, és apró kockás ingére szorította férfi létére
szépen manikűrözött ujjait, pontosan a csokornyakkendője alatt. – Imádom, amit itt látok.
Jack
volt a csapatunk művészeti vezetője, azaz egy kampány során az ő feladata volt
megalkotni az egyes márkák „vizuális ethoszát” nyomtatott,
digitális és film formátumban.
– Ja,
ja – bólogatott Annie. – Abszolúte imádnivaló.
A
huszonhárom éves, üde arcú Annie volt a szövegírónk. Majdnem mindig kardigánt
viselt, és nagyon szorgalmas volt. Keményen dolgozott. Sokkal keményebben, mint
bármelyikünk. Elég tehetsége volt ahhoz, hogy tudja, lehetne tehetségesebb is,
és a megfelelési kényszer ijesztő elkötelezettséget eredményezett nála. Addigra
én már jó néhány könyvet olvastam a női vezetőkről ahhoz, hogy tudjam, az igazi
fáklyavivőket nem a félelem, hanem az inspiráció hajtja, így a szárnyaim alá
vettem Annie-t. Mindig megdicsértem a kardigánját meg a munkáját, és kéretlen
tanácsokat adtam neki, csupa olyat, amire, úgy véltem, szüksége lehet
valamikor. Annie odaadással viszonozta a kedvességet, s ez csak fokozta
természetes jóindulatomat. Azt sem bánta, ha hosszú megbeszéléseink alatt
csupán figyelmesen hallgatott, miközben kijelöltük a szokásos kampányunk fő
csapásait.
– A következőt
fogjuk csinálni – mondta Jack. – Elhelyezünk egy egész oldalas, fényes felületű
fotót az O-ban meg a Us Weeklyben. Megszórjuk
színekkel az arcot, igazítunk kicsit a haján, aztán alul, a logó mellé,
odatesszük a nevét. – A nyomaték kedvéért a mutatóujjával belerajzolta a
levegőbe: „ELLEN HANKS”.
– Ellen
Hanks – ismételtem. – Szerintem egy szlogen sem ártana. „A háziasszonyok nem
ejtenek foglyokat.” Vagy valami hasonló.
– Casey,
elég a szlogenekből! Semmi szükség rájuk! – csattant fel Jack. Aznap reggel
ingerlékeny volt. Johnnynak, a si-cujának, meg kellett műteni a szemét.
– Szerintem
meg nagyon is hasznos lenne egy szlogen – vélekedett félénken Lindsey. Lindsey
mindig elbátortalanodott, ha ellentmondott valakinek. Miután elvégezte a Rhode
Island-i iparművészeti főiskolát, porcelán poháralátétekre festett apró
babamintákat. Egy-két év elteltével azonban rájött, hogy ebből nem tud
megélni, így a reklámbizniszben próbált szerencsét.
Nemrég
belebonyolódott valamibe, amit ő gyógyító művészetnek nevezett. Fura
kotyvalékokat ivott befőttesüvegekből, azt akarta, hogy kristályokat fogdossak
és tárgyakat szagolgassak.
– Tessék
– mondta, amikor egyszer fáradtságra panaszkodtam, majd a kezembe nyomott egy
barna üvegcsét. – Ettől majd új erőre kapsz.
– Ettől
is – feleltem, és felhörpintettem egy bögre americanót.
– De
nincs rá szükség, ha mondom – ismételte meg türelmetlenül Jack. – Mindössze
annyi a feladatunk, hogy megerősítsünk egy márkanevet.
– Ez
igaz, de az emberek nem fogják érteni, hogy mit reklámozunk – vágtam vissza csípőre tett
kézzel.
– Jó,
akkor berakjuk a kép aljára a termék nevét – adta be a derekát Jack.
Miközben
civakodtunk, Annie szeme úgy cikázott közöttünk, mint a
macskáé, amelyik egy ide-oda sikló lézerpöttyöt próbál nyomon követni.
A figyelmétől az a felem, amelyik mindig közönségre vágyott, elégedettnek
érezte magát. Legalábbis abban a pillanatban. Jackkel még folytattuk egy
darabig, de inkább csak sportból, aztán már tényleg unalmassá vált.
A mentális egészségünk szempontjából fontos volt, hogy ne lépjünk át
bizonyos határokat.
– Nem
használhatjuk csak az arcát, Jack – erősködtem. – Az arca önmagában semmit sem
jelent.
– Miket
beszélsz? – méltatlankodott Jack. – Az arca maga a márka!
Végül
Lindsey volt az, aki közbeszólt.
– Ugyan
már, gyerekek – mondta riadt arccal. – Hagyjátok abba!
– Oké.
Folytassuk az ablaknál! – és már indultam is.
A
People’s Republic az egyik belvárosi épület egész felső szintjét elfoglalta, és
a belépőnek először általában a padlótól a mennyezetig érő ablakok tűntek fel
az ülőfülkéikkel és az ülőfelületeken elhelyezett színes díszpárnákkal.
A „folytassuk az ablaknál” PR-nyelven annyit jelent, hogy felfüggesztjük
az adott probléma megbeszélését, vagy a kilátástalannak tűnő vitát. Az ablakok
melletti kis polcokon organikus csemegék voltak, és gyakran előfordult, hogy
itt fejeztük be a napot egy pohár jól behűtött borral. A hűtőszekrény, a
párnák és a csemegék – nem beszélve a pamlagokról, a dartstáblákról és a
falfeliratokról (amelyek közül a kedvellek volt a kedvencem), plusz a betonpadlón
gondolataikba merült emberek által pattogtatott teniszlabdák hangjáról,
valamint a zománctáblákról kiabáló hóbortos firkálmányokról –, mind-mind részei
voltak annak a törekvésnek, hogy otthon érezzük magunkat munka közben is. Vagy
hogy ne is tegyünk különbséget az otthon és a munkahely között –
merthogy a munka játék. Ezzel nagyon szerettünk kérkedni a barátaink előtt, főleg
az olyan barátok előtt, akik kevésbé izgalmas munkakört töltöttek be,
Excel-táblázatokat vagy jogi leiratokat nyálaztak naphosszat az elavult
szoftvereikkel, ami huszonhárom éves korban még rendben volt, de huszonnyolc
évesen már csak szívásnak lehetett minősíteni. Művileg rongyos farmerben
jártunk dolgozni, Post-it cédulákat firkáltunk egymásnak, és valóságshow-hősök
fotóival ragasztottuk tele a mozgatható filctáblákat. És mindezért még fizetést
is kaptunk! Nem is keveset.
Lindsey,
Jack és én örökké azon viccelődtünk, milyen jól el tudjuk adni magunkat,
különösen, amikor meló után elmentünk valahová inni egyet, ami elég gyakran
megesett. Az ivászat is, meg a viccelődés is. Azt hiszem, így akartuk kivédeni,
hogy valaki más minket megelőzve mondjon ki valami fontosat: leginkább ettől
rettegtünk. Az én esetemben ez a valaki a legjobb barátnőm, Susan volt.
Mindketten angol szakot végeztünk az egyetemen, ott ismerkedtünk meg, és most,
csaknem hat évvel a diploma megszerzése után, kezdett olyan érzésem lenni,
mintha a vádjai beleégtek volna a koponyámba. Ezzel vagy olyan nagyra?, szokta kérdezni,
és kék szeméből sütött az engesztelhetetlenség. Ezzel? Te, aki valamikor hajnali háromig vitatkoztál velem a
marxista feminista elmélet kérdéseiről, most alakformáló alsóneműhöz írsz
reklámszövegeket?
Susan
olyan barát, akinek elég volt annyit mondania a maga sajátos stílusában, hogy
„bugyi”, máris megnevettetett. Jobban szerettem, mint bárki mást a világon. Míg
meg nem ismertem, mindig úgy éreztem, hogy csupán pár kattintásnyira vagyok
azoktól, akik számítanak. Nem mindenkinek tűnt fel – jóllehet népszerű voltam, és rengeteg barát vett körül –, de még emberek között is statikus volt
körülöttem a levegő. Előfordult, hogy lemondtam tervekről, vagy betegséget
színleltem azért, hogy otthon maradhassak olvasni, és közben az agyam rejtett
antennáját igazgattam, hogy biztosan tiszta jeleket kapjak. Néha napokig,
hetekig elvoltam így, de olyankor nem hallottam mást, csak tompa,
sziszegő hangokat. A statikusság csak akkor szűnt meg körülöttem, amikor
sétáltam vagy olvastam. Más szóval, amikor egyedül voltam.
Egek,
gondoltam akkoriban. Micsoda szívás, hogy csak akkor kapok tiszta jeleket,
amikor magam vagyok, míg másoknak nem kell egyedül lenniük ahhoz, hogy
elboldoguljanak. Különcnek éreztem magam. És próbáltam úgy tenni, mintha nem
létezne ez a bizonyos statika. Körülbelül ekkor kezdődött el a bulizós és a
sportolós korszakom.
De amikor megismertem Susant, esküszöm, úgy hallottam,
mintha ugyanaz a zümmögés töltené ki a mellkasát, amely az enyémet is
feszítette. Tizennyolc éves voltam, és életemben
először megtapasztaltam, milyen
az, amikor társasága van az embernek. Olyan, aki kívül-belül, teljes egészében
vele van, nem csak fizikai valójában. Elszomorodom, amikor eszembe jut, milyen
sok idő telt el, mire idáig jutottam, és magányosan éltem, anélkül, hogy ez tudatosult volna bennem. Ebben is van
persze valami gyerekes öröm, olyasmi, mint amikor egy végigjátszott délutánt követően hazarohansz,
és miközben mohón megiszol egy pohár vizet, arra gondolsz, hogy jesszusom,
miért hagytam magam ilyen sokáig szomjazni? És a következő gondolatod
az, hogy mennyire megkönnyebbültél.
– Ellen
egy kiállhatatlan némber – szólalt meg némi idő után Jack. A hátán hevert
az egyik ablakmélyedésben összezárt térddel, a kezét összekulcsolta a hasán, mint Buddha. – Legalábbis a műsorban az.
– Miről beszélsz? – kérdeztem. – Egyáltalán nem kiállhatatlan.
Csak nem szenvedheti az ostobákat.
– Már
miért lennének a többiek ostobák? Én inkább elveszettnek nevezném őket – mondta
Lindsey. Törökülésben ült egy élénkkék díványon, és egy palack kombuchát
bontogatott. – Nem találják a helyüket ebben a kultúrában. – Ivott egy kortyot.
– Várjatok… Ő jött New Jersey-ből, ugye?
Annie arca felragyogott, mert erre a kérdésre tudta a
választ.
– Igen.
Az exférje CEO az egyik…
– Bla-bla-bla
– vágtam közbe türelmetlenül. – Aztán elváltak, és volt egy házassági szerződésük,
ami alapján ő nem kapott egy fillért sem, de hála a szorgalmának, a szépségének
és a hatalmas eszének, sikerült talpra állnia a semmiből. – El sem tudtam
képzelni, hogy valaki nem ismeri Ellen
Hanks történetét. A kisebb celebeket leszámítva, akik itt ragadtak, miután
megjárták a rehabot azon a csicsás helyen a város szélén, nem sok érdekes ember volt a városban. Én már
csak tudtam. PR-osként megpróbáltam mindegyiket körbeudvarolni, és többnyire
sikerült is rájuk erőltetnem magam.
Ellen azonban kivétel volt, talán azért, mert gyakran
elrepült New Yorkba, L. A.-be vagy máshová. Tipikusan olyan helyekre, ahová
olyankor vágyik az ember, amikor rájön a mehetnék, és egy darabig máshol akar
élni. Sohasem láttam a városban lófrálni, ami kellemetlenül érintett, mert
miután a show-műsora két évadját is végignéztem, ahogy mondani szokták,
kislányos rajongást éreztem iránta. Arról a fura érzésről beszélek, amikor az
ember meg akarja érinteni a másik haját, vagy az arcához szorítani az arcát, és
miközben esetleg, de tényleg csak esetleg, meg is puszilja, vagy ne adj’ isten
a mellébe fúrja a fejét, nem is tudom, hogy van ez, elsuttogja neki a titkait.
– Tudod,
azt hiszem, ti ketten hasonlítotok egy kicsit – jegyezte meg Jack, miközben a
Facebookon lapozgatott, és szórakozottan lájkolta a felugró posztokat.
– Igen?
– kérdeztem. – Épp az imént nevezted kiállhatatlan némbernek.
– Te
is az vagy – felelte. – Kiállhatatlan némber.
Nem
mintha megsértődtem volna, de azért hangosan felnyögtem, mire kitekert nyakkal
felém fordult.
– Kiállhatatlan,
de szerethető némber.
– El
tudnátok képzelni, gyerekek, Casey-t a tévében? – kérdezte Lindsey, aki
igencsak felélénkült a kombuchától, és most egyenes háttal ült a díványon.
– Istenem!
– lehelte Annie. – Nagyon is.
– Hagyjátok
abba! – szóltam rájuk, de szívem szerint azt mondtam volna nekik, hogy folytassátok csak, legyetek szívesek, és ezt ők is tudták.
– Komolyan beszélek – folytatta Lindsey.
Lindsey szeretett kedves dolgokat mondani másoknak. Ez volt az egyik
legjobb tulajdonsága, de egyben a legidegesítőbb is. Szerintem azt hitte, hogy
ezért jobban fogjuk szeretni – nehéz gyerekkora volt, gonosz nevelőapja és
hasonlók –, és a jelek szerint küldetésének érezte, hogy boldoggá tegyen
bennünket. Naná, hogy örültem az apró ajándékoknak meg a kézzel írt kártyáknak,
az óránkénti pontossággal érkező megerősítéseknek, de néha kimerítőnek találtam
ezt a viselkedést. Ilyenkor a legszívesebben félrevontam volna, hogy megmondjam
neki: hát nem látod, hogy már így is eléggé szeretünk? De ilyesmit nem
mondhatott az ember Lindsey-nek. Könnyen megsértődött.
– Komolyan
– mondta újra. – Ti mindketten szuperviccesek, szuperszexik és szuper… nem is
tudom…
– Már
megint túlzásba estél – szóltam közbe.
– …kiállhatatlanok
– segítette ki Jack.
– Én motiváltat akartam mondani – dünnyögte Lindsey, majd ivott még egy
kortyot a kombuchából.
Ennél sokkal többel nem sikerült előállnunk, míg Ellen meg nem
érkezett. Bár ez nem igazán számított. Új területre léptünk – nem cég, hanem
magánszemély kért tőlünk tanácsot márkaügyben –, és az volt a fő cél, hogy
Ellen kényelemben érezze magát nálunk. Továbbá, hogy ő megismerjen minket, és hogy mi megismerjük őt. Mert hogy
építhetnénk fel márkakampányt egy olyan embernek, akit nem ismerünk? Legalábbis
ezt mondogattuk magunknak, miközben az ablakmélyedésben csemegéztünk,
pletykálkodtunk, és – gondosan kerülve a
munkát – azzal ütöttük el az időt,
amit én modern cigarettaszünetként szoktam
emlegetni: a Facebook-, Twitter- vagy Instagram-fiókjainkat böngésztük az
interneten. Nem mintha én találtam volna ki a kifejezést, loptam valahonnan, de
ezt nem árultam el senkinek, mert jó érzés volt olyan embernek tűnni, akinek
vannak ötletei.
Celeste
Winter, a főnököm és a People’s Republic alapítója értékelte az ötleteimet. A rosszindulatúak
egyenesen az egyik kedvencének tartottak. Ami nekem, szintén merő
rosszindulatból, nagyon is kedvemre volt, hiszen ez a kedvencség a szorgalmas
munkám és a hatalmas tehetségem egyenes következménye volt. Celeste azon főnökök
közé tartozott, akiknek nehéz a kedvére tenni, és még büszkék is erre a
tulajdonságukra. Menő PR-os lány volt New Yorkban a kilencvenes évek elején,
mígnem a kokain rabja lett. Idejött rehabra, aztán itt is maradt új karriert
kezdeni.
Attól,
hogy Celeste-nek nehéz volt a kedvére tenni, csak még jobban akartam ezt a
munkát. Ezt elsősorban a gyermekkoromnak tudtam be. A korombeli embereket
nagyon érdekelte a gyerekkoruk. Engem is. Szinte mindenért a szüleinket
hibáztattuk, terápiára jártunk, önsegélyező könyveket olvastunk, és buddhista
appokban meg meditációs programokban kerestük a megoldást a problémáinkra.
Saját önfelfedezésre irányuló utam során sikerült megértenem, hogy bár az anyám, Louise nem volt alkoholista,
az anyja az volt, és az ilyen dolgok úgy csordogálnak generációról generációra, mint ereszről az esővíz. Például amikor a
nagyanyám ivott, annyira megszállottja lett a
takarításnak, hogy az anyám a szőnyeg
szélére mert csak rálépni, oda is lábujjhegyen, nehogy a talpával elmaszatolja a
porszívó hagyta nyomokat. Velem nem ment ilyen messzire az anyám, de minden
szombat reggel kiráncigált az ágyból, és addig kellett takarítanom, míg a
házunk tisztasága meg nem ütötte az általa felállított mércét. Így tanultam meg, mekkora szakadék tátong a gyermeki gondolkodás és az anyai elvárások között –
olyan
óriási, hogy az idő múltával sem javult a helyzet.
Diploma
után rögtön megpályáztam ezt az állást. Amikor Celeste az interjúm alatt
keresztbe font karral hátradőlt, és az arcán, bár még meg sem szólaltam, nem
láttam mást, csak elégedetlenséget, nem lepődtem meg, sőt otthon éreztem magam.
Mama! Arra a kísérletre emlékeztetett,
amelyről a Bevezetés a
pszichológiába című könyvben olvastam. Amikor a csimpánzbébiket születésük után elválasztják
az anyuktól, és egy drótfogasra erősített cumisüveget adnak
nekik a laboratóriumban, automatikusan az anyjuknak
tekintik a fogast. Ez igazából nagyon aranyos – éjjel magukhoz
szorítják, játszanak vele és így tovább. A legviccesebb azonban az, hogy
hiába teszik át a tudósok puha anyaggal bevont fogasra az üveget, a
csimpánzbébik továbbra is a drótfogashoz ragaszkodnak. Olyannyira, hogy inkább
éhen halnak, de akkor sem kell nekik a másik.
Szóval
ahelyett, hogy a képesítésemről beszéltem volna az interjún, ami feltételezésem
szerint pontosan annyira hatott volna Celeste-re, mint a puha fogas a
csimpánzokra, egy apró fogással érzelmi síkra tereltem a
beszélgetést. Celeste bezárkózott, én pedig azt akartam, hogy kinyíljon. De hogyan?
A cselgáncsban van olyan, hogy a saját energiáját használjuk fel az
ellenféllel szemben. Ha Celeste kő volt, én nem lehettem más, csak a dinamit,
amely egy ügyesen irányított robbantással darabjaira zúzza a követ.
Úgy döntöttem, valami meglepővel állok elő. Ahelyett, hogy sorolni kezdtem volna az egyéb erényeimet vagy az elkövetkező öt
évre szóló céljaimat, a Survivor előző esti epizódjával hozakodtam elő. Ha
szerepelnék benne, mondtam, akkor bikinifelsőként hordanám
a törzsi fejkendőt, arra ösztönözve a többieket, hogy alábecsüljenek.
– Aztán – folytattam előrehajolva –, amikor látom, hogy kezdik
biztonságban érezni magukat, és minden óvatosságról megfeledkeznek, mondván,
minek az, hiszen úgyis engem fognak kiszavazni, mert ki mást, akkor jövök én!
Az intenzív edzéseimnek köszönhetően az egyik fizikai megmérettetésben
védettséget szerzek, és a többiek gyengeségeit kihasználva elkezdek
szövetségeket kötni.
Amikor
a diadalmenettel is felérő tudatfolyam végére értem, Celeste leeresztette a
karját, és összeütögette az ujjait.
– Lenyűgöző
– mondta olyan hangon, amelyen érezni lehetett, hogy pénzt szimatol. – Mondja
csak, hogyan jellemezné önmagát?
– Igazi
buldózerként! – feleltem.
Celeste
abban a pillanatban felvett, azzal a megjegyzéssel, hogy finomítani fogjuk ezt
a tulajdonságomat, és tőkét kovácsolunk belőle. És ez így is lett. Ennek
köszönhetően lettem a PR-részleg legfiatalabb kreatív igazgatója. Az irodában
gyorsan hívószóvá vált az eredetiség
és az innováció, és a jelek
szerint én jó helyen álltam, amikor ezeket osztották. Míg a kollégáim csendes
helyekre vonultak vissza, és életmód-tanácsadókkal vették körül magukat, a
szervezetükben felgyülemlett feszültség levezetésére pedig lelkes edzőterem-látogatókká
váltak, én ugyanúgy nem tudtam visszafogni magam, ahogy Zeusz sem tudta
megakadályozni, hogy Athéné kipattanjon a fejéből. Csak az én fejemből ötletek
pattogtak. Jöttek kéretlenül, néha nem kis fejfájást okozva, és többnyire csak
annyi időt hagytak, hogy felkapjak egy tollat meg egy darab papírt, és
villámgyorsan lefirkantsam, nehogy egy ágyúgolyó sebességével érkező újabb gondolat kitörölje a fejemből.
Rövidesen ez a tulajdonságom mindenki előtt nyilvánvalóvá vált a PR-nál. Nem sokkal azután, hogy beléptem a céghez, megkeresett
bennünket egy ügyfél, aki udvari eszközöket és trambulinokat adott el.
A trambulinok az utóbbi években rossz visszhangot keltettek a szülőkben,
és a cég szerette volna egy kampánnyal megcélozni a túl sokat aggodalmaskodó, a
biztonságot minden más elé helyező anyukákat. Legyen pimasz, mondták,
ugyanakkor stílusos is. A felmerülő ötletek fájdalmasan földhözragadtak
voltak. Ugrásra
fel! Repülj az égig! Csupa semmitmondó,
szokványos blabla. Ekkor jöttem én.
– Mit
szólnátok valami olyasmihez, hogy „Hölgyek, üdv a trambulin!” Minden szem felém fordult.
Hamarosan
rám bízták a kampányt, majd egyik feladatot kaptam a másik után. Mindenki
dicsérte a friss gondolkodásmódomat. Én pedig dicséretvadász rakétává váltam.
Nem volt nehéz célba találnom, mert mint kiderült, a reklámipar tele volt olyan
emberekkel, akiket, ha voltak is ötleteik, fogva tartott a félelem, hogy
kimondják, és bár a többségük megpróbálta kibogozni magát ebből a csapdából, és
mindent megtett azért, hogy képes legyen előállni a kikívánkozó gondolataival,
mások tökéletesen elégedettek voltak a fura helyzetükkel, és arra játszottak,
hogy végigseggeljék valahogy a munkaidőt. Bár itt meg
kell említeni, hogy az emberek mindig bonyolultabbak annál, mint amilyennek látszanak.