1% "FORINTSZAVAZATOK" CIVIL SZERVEZETEKRE/TANULMÁNYOK - Nonprofit kutatások 9.

nonprofit inform. oktató közp.  | 2000  | papír / puha kötés  |  260 oldal

Libri Antikvárium
FÜLSZÖVEG Az állampolgárok 1997 óta ajánlhatják fel szeméig jövedelemadójuk 1%-át az általuk kiválasztott nonprofit szervezetnek. Hányan teszik ezt meg? Mekkora összegek áramlanak így a civil szférába? Milyen szervezetek, milyen tevékenységek számíthatnak az adófizetők Jóindulatára? Milyen értékek és érdekek, érzelmek és megfontolások irányítják az állampolgári döntéseket? Mit tehetnek a civil szervezetek a támogatás megszerzéséért? Mi a titka a2 1%-os kampányok sikerének? Ilyen és hasonló kérdésekre kereste a választ az a kutatás, amelynek eredményeit a kötetben szereplő tanulmányok foglalják össze. Vissza TARTALOM A sorozatszerkesztő előszava 9 Előszó 10 Az ,,1%-os törvény" (1996. évi CXXVI. törvény a személyi jövedelemadó meghatározott részének az adózó rendelkezése szerinti közcélú felhasználásáról) 12 Mészáros Geyza - Sebestény István: Gondolatok 1 százalék körül 15 Az adózó mint ,,döntéshozó" 16 Az APEH mint ellenérdekelt ,,adományosztó" 17 A kedvezményezett mint szorgalmas ,,lobbista" 18 Kuti Éva - Vajda Ágnes: Az elfogultság védelmében 23 Kinek kedvez az állampolgári döntés? 24 Igazságosan döntenek-e az adófizetők? 27 Vajda Ágnes - Kuti Éva: Állampolgári ,,szavazás" közpénzekről és civil szervezetekről 29 Bevezetés 29 Az ,,1%-os" törvény 31 Szabályozási háttér és a törvény formálódásának története 31 Vegyes, de viszonylag barátságos fogadtatás 36 Az 1%-os felajánlások gazdasági jelentősége és elosztási hatásai 44 A nonprofit szervezetek 1%-os felajánlásokból származó bevételei 44 Az adófizetői és kormányzati döntések különbözősége 49 Az adófizetők attitűdje és döntései 53 Az 1%-os felajánlásokat befolyásoló társadalmi-demográfiai tényezők 53 Adófizetői érdekek, értékek és motiváció 63 Az adójuk 1%-áról nem nyilatkozó állampolgárok motivációja 67 Az 1%-os felajánlásokat gyűjtő nonprofit szervezetek stratégiája 69 A potenciális kedvezményezettek típusai és lehetséges stratégiái 69 Az 1%-os kampányok első három évének tapasztalatai 74 Következtetések 82 Elméleti tanulságok 82 Gyakorlati tanulságok 85 I. Melléklet: Módszertan 88 II. Melléklet: Táblázatok 90 Biro Lajos - Gerencsér Balázs: A civil szervezetek véleménye az 1%-os törvényről és annak végrehajtásáról 100 Bevezetés 100 A felmérés tapasztalatai 101 A minta 101 A válaszoló szervezetek néhány jellemzője 101 Az 1% 104 A nonprofit szervezetek 1%-os eredményei 105 1%-os kampányok 112 A ,,nyereségráta" és a megelégedettség 114 Az 1%-os törvény megítélése 116 Összegzés 120 Bódi György 1% a gyakorlatban 121 Törvény született 121 Civil reagálás 124 Milyen módszerekkel igyekeztek az elmúlt három esztendőben a szervezetek az 1%-os felajánlásokat megszerezni? 125 Milyen szervezetek részesültek elsősorban az 1%-os felajánlásokból? 127 Néhány félreértés 129 Lehetne másképpen is? 130 Összegzés 133
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 3 980 Ft

A termék megvásárlásával

398 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadó nonprofit inform. oktató közp.
Kiadás éve2000
Oldalak száma:260
Súly300 gr
ISBN2399987600562
ÁrukódSL#2105133607
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 3 980 Ft

A termék megvásárlásával

398 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Tesz-vesz aloldalTesz-vesz aloldal