A beszédészlelés fejlesztése óvodásoknál és kisiskolásoknál - Játékkatalógus

argumentum  | papír / puha kötés  |  86 oldal

Libri Antikvárium
Kuhn Gabriella: A beszédészlelés fejlesztése óvodásoknál és kisiskolásoknál Jelen munkámban a beszédpercepció, vagy másképpen a beszédészlelés fejlesztését tűztem ki célomul. Mint gyakorló logopédus és pszichológus, naponta találkozom olyan gyermekekkel, akik az óvodában szegényes szókinccsel, gyengébb beszédmotoros teljesítménnyel rendelkeznek, az anyanyelvi fejlettség alacsony szintjén mozognak, és iskolába kerülve olvasási nehézségekkel küzdenek. A terápiás munkába azonban csak a beszédhibás gyerekek vonódnak be. Ám ennél jóval magasabb azoknak a száma, akik, bár nem beszédhibások, de fejletlen a fonematikus hallásuk, rossz a beszéd motorikájuk (hosszabb szavakat nehezen vagy rosszul utánoznak), gyenge a szövegemlékezetük, így bizonyos ,,alapozást" igényelnek, melyre az írás, olvasás épülhet. Mivel a logopédia a sérült funkciók korrigálását végzi, értékes gyakorlatsorokkal rendelkezik. Ezek közül azokat fűztem egybe, melyek alkalmasak arra, hogy csoportos keretben végezzék őket. Játékos gyakorlásukkal azok a beszédpercepciós képességek fejleszthetők, melyek érettsége nélkülözhetetlen az olvasás elsajátításához. Ezek a feladatok óvodában végezve prevenciós célt szolgálnak, míg az iskoláskor kezdetén haszonnal forgathatók kiegészítő anyagként a korrekciós órákon, azoknál a gyerekeknél, akiknél nehezen indul meg az olvasástanulás. Gyarmathy Éva: Játékkatalógus Az elmúlt két évtized szakirodalmában, főként a pszichometriai mérésekre alapozottan jó néhány elméleti megközelítés született, ezek közül még a legátfogóbbak is egy-egy területet tesznek felelőssé a funkcionális és organizációs-integrációs zavarokért. A játékkatalógus a mozgás és észlelés teljes körű fejlesztéséhez, a prevenciós és korrekciós munkához kínál játékötleteket. A játékgyűjtemény segíthet abban is, hogy élesebb szemmel és korábban megtaláljuk a kisiskolások között bizonytalanul mozgó, ingerekre rosszul reagáló gyerekeket, mielőtt sündisznóállásba menekülnének, vagy valamilyen sajátos kompenzáló stratégiát alakítanának ki saját maguk védelmében, amelyet már csak a tünetekből, vagy elszigeteltségükből vehetnénk észre. Tartalomjegyzék: Kuhn Gabriella: A beszédészlelés fejlesztése óvodásoknál és kisiskolásoknál Bevezetés A gyakorlatsor kialakulásának háttere A beszédészlelés fejlődése 0-6 éves korig A fejlesztőprogram előzményei Beszédszervek ügyesítése, a magyar hangok sajátosságainak kiemelése Hallás, beszédhallás fejlesztése Auditív emlékezet fejlesztése Fonológiai-szerkezeti kódolás Nyelvészeti fogalmak Irodalom Gyarmathy Éva: Játékkatalógus Ajánlás A játékkatalógus használata Testséma Egyensúly Térorientáció Látás Hallás Tapintás
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 19 990 Ft

A termék megvásárlásával

1 999 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadó argumentum
Oldalak száma:86
Súly200 gr
ISBN2399963067020
ÁrukódSL#2111566331
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 19 990 Ft

A termék megvásárlásával

1 999 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

J.D. Barker: Zárt ajtók mögöttJ.D. Barker: Zárt ajtók mögött