A felnőttoktatás kutatása

német népfőiskolai szövetség  | 2001  | papír / puha kötés  |  256 oldal

Libri Antikvárium
1998. áprilisában került sor az első magyarországi konferenciára, amely a felnőttoktatás kutatásával foglalkozott. A konferencián részt vettek mindazon intézmények, amelyeknek valamilyen kapcsolata van a felnőttoktatással. Képviselőik beszámoltak a felnőttoktatáshoz kapcsolódó kutatásokról, felmérésekről, illetve az ezekhez kapcsolódó tevékenységekről. Természetesen messze nem volt teljes a kép, hiszen nagyon kevés ismeretünk volt és van arról, hogy ezen a téren pontosan hol és mi történik az országban. Az Európához közelítő Magyarországon aránytalanul kevés tudományos kutatás folyik a felnőttoktatás különböző témáiban és ez a terület a különben sem előkelő helyet elfoglaló oktatásügy prioritáslistájának az utolsó helyén szerepel. A Német Szövetségi Köztársaságban a Német Felnőttoktatási Intézet (DIE) a felnőttoktatási kutatások vezető intézménye. Itt folynak alapkutatások, ez az intézet gyűjti a felnőttoktatásra vonatkozó statisztikákat és információkat, továbbá a felhasználók, tehát a legkülönbözőbb művelődési és képzési helyek igénye szerint továbbképzéseket és konferenciákat szervez. A DIE tevékenysége jelzi, hogy Németország milyen jelentőséget tulajdonit a felnőttoktatásnak a gazdasági és társadalmi fejlődés és az igazi demokrácia megvalósítása érdekében. Nemcsak a szakmai át- és továbbképzésre vonatkozó területek tartoznak az intézet kompetenciájába, hanem az úgynevezett általános felnőttoktatás, mint például a környezetvédelemmel, egészséges életmóddal, az idősek és hátrányos helyzetűek tanulásával, a funkcionális analfabétizmussal és sok más szociális és gazdasági szempontból egyaránt fontos kérdéssel foglalkozó téma is. Kiadványunk végén közreadjuk a DIE kiadásában közzétett dokumentumot, amely a felnőttoktatás és a továbbképzés kutatásával foglalkozik. Hasonló európai intézmény az angliai Országos Felnőttoktatási Intézet (NIACE), amely sok egyéb terület mellett a hátrányos helyzetűek és a nők képzésének kutatásában ért el jelentős eseményeket. Mindkét intézmény rendszeresen ad ki a felnőttoktatással foglalkozó folyóiratot és számos elméleti és gyakorlati kérdéssel foglalkozó kiadványt. A dunaújvárosi konferencia mérföldkő lehet abban az igyekezetben, hogy Magyarország ezen a téren is felzárkózzon Európa mögé. Bár a konferenciára rányomta a bélyegét az azóta is készülő Felnőttképzési törvény előkészítése, amely szinte kizárólag a szakmai át- és továbbképzés területével foglalkozik. Több előadás és hozzászólás érintette az általános felnőttoktatás kérdéseit, és ezzel is felhívta a figyelmet arra, hogy a két terület egymástól elválaszthatatlan. A konferencia óta, e kiadvány megjelenéséig, tehát 2001. márciusáig nem sikerült összegyűjtenünk az ott elhangzott összes fontos előadást és hozzászólást, és nem sikerült a konferencia folytatását sem megszervezni. Mindazonáltal úgy gondoljuk, hogy a meglévő anyagok dokumentum jellegű közzététele hozzájárulhat ahhoz, hogy a tanácskozás pozitív eredményei ne merüljenek feledésbe és többek számára hozzáférhetővé váljanak, továbbá legyen egy kiindulópont a további kutatások és eszmecserék folytatásához. A SOROZATSZERKESZTŐ ELŐSZAVA 7 HÁMORI JÓZSEF MINISZTER LEVELE 8 A KONFERENCIA MEGNYITÓJA 10 TANULMÁNYOK Eszik Zoltán: TISZTA AMERIKA 13 Polónyi István: AZ ÉLETEN ÁT TÖRTÉNŐ TANULÁS HELYZETE ÉS A TOVÁBBLÉPÉS LEHETŐSÉGE MAGYARORSZÁGON 27 Kozma Tamás: NEGYEDIK FOKOZAT? 65 Harangi László: A GYAKORLATI KUTATÁS PARADIGMÁJA A DEBRECENI REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTBAN 71 Tót Éva: A KÉPZÉSI PIAC NÉHÁNY JELLEMZŐJE 85 Feketéné Szakos Éva: A KONSTRUKTIVIZMUS NÉHÁNY ALKALMAZÁSI LEHETŐSÉGE A MAI HAZAI ANDRAGÓGIÁBAN 93 Juhász Erika: AZ ANDRAGÓGIA OKTATÁSA ÉS KUTATÁSA A MAGYAR FELNŐTTOKTATÁSBAN 105 Zsumbera Árpád: TANULÓ TÁRSADALOM FALVAKBAN? 119 Kálmán Anikó: ANDRAGÓGIAI KÉPZÉS ÉS KUTATÁS A KLT BÖLCSÉSZET TUDOMÁNYI KARÁN 127 Kovács Ilma: TÁVOKTATÁSI KUTATÁSOK A FELNŐTTKÉPZÉS SZOLGÁLATÁBAN 139 Györgyi Zoltán: KARRIER-TANÁCSADÁS AZ OKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN 147 Gyenes Zsuzsa: A BUDAPESTI NYELVISKOLÁK 161 Magyar Edit: SZAKTUDÁS - MINŐSÉG - MORÁL 165 Németh Balázs: MÚLT ÉS JÖVŐ. A TÖRTÉNETSZEMLÉLET FELNŐTTKÉPZÉSI PARADIGMÁJA 169 Szabó Gyula: VALLÁSKULTÚRA ÉS FELNŐTTOKTATÁS 173 Prof.(H) Dr. Heribert Hinzen: TOVÁBBKÉPZÉSI ATLASZ MAGYARORSZÁGON 177 WlLHELM FlLLA AZ OSZTRÁK NÉPFŐISKOLÁK SZÖVETSÉGÉBEN FOLYÓ KUTATÁSOK 183 Eszik Zoltán: GONDOLATOK A FELNŐTTKÉPZÉS-KUTATÁS HELYZETÉRŐL A DUNAÚJVÁROSI KONFERENCIA UTÁN 191 A BESZÁMOLÓK REZÜMÉI 193 A KONFERENCIA PROGRAMJA ÉS A RÉSZTVEVŐK LISTÁJA 211 MELLÉKLET MEMORANDUM A FELNŐTTOKTATÁS ÉS TOVÁBBKÉPZÉS KUTATÁSÁRÓL 225 PREFACE OF THE SERIES EDITOR 249 VORBEMERKUNG DES HERAUSGEBERS DER REIHE 252
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 5 000 Ft

A termék megvásárlásával

500 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadó német népfőiskolai szövetség
Kiadás éve2001
Oldalak száma:256
Súly300 gr
ISBN0469001230722
ÁrukódSL#2105245195
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 5 000 Ft

A termék megvásárlásával

500 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Pörgős PéntekPörgős Péntek