A gyermek érdeklődésének lélektana

tankönyvkiadó  | 1982  | keménytábla, védőborító  |  198 oldal

Libri Antikvárium
Író/Szerző: Nagy László Kiadó: Tankönyvkiadó Kiadás éve: 1982 Oldalszám: 198 Kötés: Fűzött, keménytáblás, védőborítóban Nyelv: Magyar Állapot: jó ISBN: 9631759547 Méret: 14 cm x 20 cm Olvasóimhoz! 5 Az érdeklődés elmélete Az intellektudális elméletek 9 Régibb pedagogusok - Kant - Herbart - Rein Az érzelmi elmélet 14 Ostermann - Felméri Lajos - Peres Sándor Az érdeklődés összefoglaló meghatározása 17 Az érdeklődés fogalma 17 Az érdeklődés és az értelem 18 Az érdeklődés és az akarat 18 Összefoglaló meghatározás 19 Az érdeklődés fejlődése Az érdeklődés fejlődésére vonatkozó vizsgálatok 20 A vizsgálatok irányai 20 Preyer 20 Burk 21 Croswell 21 Barnes 22 Lobsien 22 Stern 23 Farkas 24 Újlaky 24 Az érdeklődés fejlődésének fokozata 25 A vizsgálatok módszere 26 Érzéki érdeklődés 27 A szubjektív érdeklődés foka 28 Az objektív érdeklődés foka 32 Az állandó érdeklődés kora 36 A logikai érdeklődés foka 39 Neveléstani vonatkozások 39 A nevelés természetes feladata 40 A nevelés különöl feladata az érzéki érdeklődés korában 41 A szubjektív érdeklődés korában 41 Az objektív érdeklődés korában 41 Az állandó objektív érdeklődés korában 42 A logikai érdeklődés korában 43 Az érdeklődés motivumai A motivumokról általában 44 A vizsgálatok anyaga 45 A vizsgálatok módszere 47 A motivumok gyermeklélektani rendje 47 Általános lélektani felosztás 48 Közvetlen és közvetett motivumok 51 Az érdeklődésfolyamatok korlátoltsága 52 A tevékenység 52 A csecsemő, a kisded, a gyermek mozgásai 52 A gyermekkor aktivitása 53 A cselekvés érdeklődéskeltő hatásának tételei 55 A tevékenységből származó objektív szemléletek 56 A tevékenységből származó érdeklődés hatása az akaratra 58 Az érzékletek 59 Az érzéki felfogás érdeklődéskeltő hatásának magyarázata 59 Alaptétel 61 Látásingerek hatása 61 Hangérzetek hatása 63 Tapintásérzetek hatása 63 Mozgásérzetek hatása 64 Objektív szemléletek 64 Tétel 65 Az érzelmek 67 Esztétikai érzelem 68 Csecsemőkorban 68 Kisdedkorban 68 Gyermekkorban 69 Érdeklődés a térbeli szép részletei iránt 71 Objektív szemléletek származása az esztétikai érdeklődésből. Tényezői 72 A művészeti alkotások iránti érdeklődés 74 Az értzékleti elemek szerepe 75 Érdeklődés a szép szellemi tartalma iránt 76 Testi érzelmek 77 Ezen érdeklődések keletkezésének sajátsága 77 Intenzitások 78 Szubjektivitásuk és korlsátoltságuk 79 Objektív szemléletek 80 A haszon eszméje kifejlődésének fokozatai 80 A gyermekek érdeklődése a tárgyak haszna iránt 82 A testi érzelmek hatása az akaratra 84 A birtokszerzés vágya 85 Általános jellemzése 85 E motivum viszonya a többi motivumokhoz 86 A birtoklás vágyának alaki fejlődése 89 Tárgyi kifejlődése 89 Hatása az akaratra 90 A belőle származó objektív szemléletek 91 A rokonszenv 91 A rokonszenvi érzelem kifejlődésének hármas alapja 91 Érzékleti és szubjektív rokonszenv 92 A rokonszenv fejlődésének két fő tényezője 93 Az ösztönszerű félelem 94 Szubjektív és objektív szégyellőség 95 A küzdelem, mint a rokonszenv és ellenszenv tényezője 97 A jóindulatú érzelmének hatása 98 A szociális tapasztalat, mint a rokonszenv kifejlődésének másik fő tényezője. Általános jellemzés 99 Részletezés 100 A rokonszenvi érdeklődés hatása az akarati életre 103 Hatása az objektív ismeretszerzésre 105 A szociális érzés 105 Az önző kor. A szociális passzivitás 105 A küzdelem, a verseny, a szervezkedés 106 A társulások külső tényezői 108 A szociális érzelemből származő érdeklődés jelenségei 108 A szociális érdeklődés hatása a többi motívumokra 114 Képzettartalom 115 Az objektív lelki elemek viszonya a szubjektív elemekhez 115 Az érzékleti és képzeti elemek egyensúlyi viszonya 116 Általános tétel 117 Az új ingerületek 118 Az akarati célképzetek 120 Az ismeretlen megismerésének vágya 121 A gyermek érdeklődése és az oktatás Az érdeklődés mesterséges irányítása 128 Az irányítás módokról általában 128 Az utánzás 129 A mutatás 129 Foglalkozás 130 A megnevezés 131 Kérdezés 131 Az oktatás 133 Az érdeklődés és az oktatás viszonya általában 134 Az előkészítés szabályai 134 Az érdeklődésmotívumok szerepe és felhasználása a tulajdonképeni tanításban 135 A szdubjektív és objektív érdeklődésfolyamatok egyensúlya a tanításban 135 A tanítás főbb eljárásai 139 A gyermek egyénisége és az érdeklődés Az egyéni érdeklődés 141 Az egyéni érdeklődések keletkezésének okai 141 A gyermekekkel született hajlamok szerepe az érdeklődés kifejlődésében (nativizmus) 141 A genetikai magyarázat 142 Egy példa 143 Az egyéni érdeklődések differenciálódása a csecsemő és a kisded korban 148 A gyermekkor érdeklődéstípusai 150 A fiú- és leánygyermekek érdeklődése közötti eltérések 152 Az egyénies oktatás alapelvei 157 Az egyénies oktatás viszonya az oktatás céljához és módszeréhez 157 Az egyénies oktatás szüksége 158 Az egyéniség és az általános műveltség viszonya 158 Az oktatás feladata 160 Az egyénies oktatás irányelvei 160
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 890 Ft

A termék megvásárlásával

89 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadó tankönyvkiadó
Kiadás éve1982
Oldalak száma:198
Súly200 gr
ISBN2399985908974
ÁrukódSL#2110335789
Kötéskeménytábla, védőborító

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 890 Ft

A termék megvásárlásával

89 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

J.D. Barker: Zárt ajtók mögöttJ.D. Barker: Zárt ajtók mögött