A kisgyermek érzelmei - Emóciók az első három életévben és az érzelmek kialakulásának kezdetei / Az érzelmi élet zavarai a kora gyermekkorban / A felnőttek affektív színezetű magatartásának és a nevelésnek hatása a gyermeki szem

tankönyvkiadó vállalat  | papír / puha kötés  |  269 oldal

Libri Antikvárium
TARTALOM Bevezetés 5 Az affektivitás fogalma és differenciáltsága (emóciók, érzelmek, szenvedélyek) 5 Az emóciók és érzelmek vizsgálatának, leírásának nehézségei 12 Az affektivitás általános jellemzői a gyermekkorban 20 Az affektivitás szerepe a fejlődő személyiség alakításában 22 Emóciók, érzelmi átélések és motivációk fiziológiai alapjai 32 Emóciók az első három életévben és az érzelmek kialakulásának kezdetei 39 Az újszülött affektivitása 39 Az "érzelmek" differenciálatlan ősi alapja, a "semleges izgalom" problémája 40 Újszülöttkori emocionális megnyilvánulások 47 A gyermek csecsemőkori emóciói és az első érzelmek megjelenése 63 Kondicionált emóciók megjelenése a csecsemőkorban 64 Szenzomotoros tevékenységekből fakadó emóciók és érzelmek 71 A vágyak megjelenése, a várakozás és akadályoztatás feszültségének kínja, a düh és a feloldás öröme - mint az affektivitás időbeli tágulása 81 A személyek közti viszonyátélések kezdetei a csecsemőkorban 84 Dinamikus sztereotípiák, szokássá vált beidegződések, idői kondicionáltság vagy megszilárdult életrend zavartalan és megzavart működésével létrejövő affektív megnyilvánulások csecsemőkorban 114 A kisgyermekkorban megnyilávnuló emóciók, érzelmek és primitív szenvedélyek 128 A szociális környezetből átvett affektív megnyilvánulások a kisgyermekkorban 130 A helyváltoztatás elsajátítása és a tárgyi világ megismerése nyomán keletkező emóciók és érzelmek 134 Tárgy és tárgyatlan, konkrét és szimbolikus félelmek a kisgyermekkorban 142 Szociális érzelmek gyermektársakkal, családon kívüli személyekkel kapcsolatban 156 A játék és képzelet szülte érzelmek a kisgyermekkorban 164 A komikum felfedezése a kisgyermekkorban 173 A dacos viselkedés és a kísérő emóciók 178 Intellektuáils érzelmek és kognitív motiváció a kisgyermekkorban 190 Az érzelmi élet zavarai a kora gyermekkorban 201 Az öröklött diszpozíciókon nyugvó és környezeti hatásra felerősödő érzelmi zavarok 201 A túlérzékeny (hiperemotivitásban szenvedő) gyermek tünetei 202 A féktelen (hiperaktív, "nyüzsgő") gyermek 205 Az agresszív magatartásra öröklött diszpozíciók alapján hajlamos gyermek 210 Külső károsító tényezők okozta érzelmi sérülések 216 Az idegrendszert, az agyat ért károsodás következményei a kisgyermek érzelmi életére 216 Szociális környezeti ártalmak hatása a kisgyermek kedélyállapotára és személyiségfejlődésére 218 Frusztrációs helyzetek érzelmi próbatételei a kisgyermekkorban 225 Tartós félelmek, szorongások, a stressz károsító hatásai a személyiség alakulására 230 A felnőttek affektív színezetű magatartásának és a nevelésnek hatása a gyermeki személyiség alakulására 241 Beszélhetünk-e az érzelmek fejlődéséről és fejlesztő neveléséről? 241 A szülők szeretetteljes magatartásának jelentősége és szerepe a kisgyermek személyiségének alakításában 246 Szakirodalom 257
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 3 890 Ft

A termék megvásárlásával

389 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv - kopottas
Gerince mentén "nüansznyi" sérülés! (képen látható)
Kiadó tankönyvkiadó vállalat
Oldalak száma:269
Súly219 gr
ISBN2310005966866
ÁrukódSL#2111195124
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 3 890 Ft

A termék megvásárlásával

389 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

J.D. Barker: Zárt ajtók mögöttJ.D. Barker: Zárt ajtók mögött