A középiskolai anyanyelvi tantárgypedagógia vázlata

jatepress  | 1999  | puhatáblás, ragasztókötött  |  136 oldal

Libri Antikvárium
Tartalomjegyzék: ELŐZETES MEGJEGYZÉSEK I. BEVEZETÉS 1. A tantárgypedagógia fogalma, helye a pedagógia tudományában 2. Az anyanyelvtanítás utolsó évtizedeinek története 3. Bibliográfia II. AZ ANYANYELVI NEVELÉS TARTALMA 1. A tantervek általános jellemzői 1.1. Az anyanyelvi tantervek célrendszere 1.2. Az anyanyelvi tantervek feladatrendszere 1.3. Az anyanyelvi nevelés tantárgyi ágazatai 1.3.1. Az általános iskola alsó tagozata: ismeretek és készségek 1.3.2. Az általános iskola felső tagozata 1.3.3. A középiskolai tananyag 1.3.3.1. Ismeretanyag A. Általános nyelvészeti ismeretek B. Szövegtan C. Grammatika D. Stilisztika E. Nyelvtörténet 1.3.3.2. Készségfejlesztés A. Olvasás, szövegértés B. Szövegvizsgálat C. Szövegalkotás D. Stílusfejlesztés E. Nyelvhelyesség F. Helyesírás G. Beszédművelés H. A tudományos kézikönyvek használata 2. Az anyanyelvi nevelés tankönyvei 3. A ,,Magyar nyelv" tantárgy órakerete 4. Bibliográfia III. AZ ANYANYELVI NEVELÉS A TANÍTÁSI ÓRÁN 1. A tanítási folyamat korszerű értelmezése 2. A tanulási-tanítási folyamat szervezési formái 2.1. Frontális osztálymunka 2.2. Csoportmunka 2.3. Egyéni munka 3. A tanórai anyanyelvi nevelés módszerei (tanulói és tanári tevékenységi formák) 3.1. Feladatmegoldás (feladattípusok és gondolkodási műveletek) 3.2. Megbeszélés 3.3. Vita 3.4. Közlés 3.5. Szemléltetés 3.5.1. Nyelven belüli szemléltetés 3.5.2. Szemléltetés a nyelven kívüli eszközökkel 3.6. Koncentráció 3.6.1. Külső koncentráció 3.6.2. Belső koncentráció 3.7. Játékos formák 4. A tanítási óra főbb didaktikai feladatai 4.1. Motiválás: a tanulók érdeklődésének felkeltése 4.2. Az új ismeretek kialakítása 4.2.1. Induktív eljárások 4.2.2. Deduktív eljárások 4.2.3. Heurisztikus eljárások 4.2.4. Programozott eljárások 4.3. Az ismeretek alkalmazása, készségfejlesztő gyakorlás 4.3.1. A beszéd 4.3.2. Az olvasás 4.3.3. Az írás 4.4. Az ismeretek megszilárdítása 4.5. A tudás- és készségszint ellenőrzése és értékelése 5. Bibliográfia IV. BEFEJEZÉS 1. Az anyanyelvi nevelés tervezése 1.1. A tanmenet 1.2. Tematikus terv 1.3. Az óratervezet és az óravázlat 1.4. Óralátogatás, óraelemzési szempontok 2. Anyanyelvi nevelés a tanórán kívül 2.1. Felzárkóztatás 2.2. Tehetséggondozás 2.3. Fakultatív tantervű oktatás 3. Bibliográfia
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 15 000 Ft felett
Online ár: 5 990 Ft

A termék megvásárlásával

599 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

15 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadó jatepress
Kiadás éve1999
Oldalak száma:136
Súly230 gr
ISBN2399957001559
ÁrukódSL#2110797453
Kötéspuhatáblás, ragasztókötött

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 15 000 Ft felett
Online ár: 5 990 Ft

A termék megvásárlásával

599 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

15 000 Ft felett ingyenes

Annie Jacobsen: AtomháborúAnnie Jacobsen: Atomháború