A nyelvvizsga - A vizsgázó, a vizsgáztató, a vizsga

közgazdasági és jogi könyvkiadó  | 1990  | papír / puha kötés  |  221 oldal

Libri Antikvárium
Ismertető: Tartalom: Előszó 11 Személyi feltételek 13 A vizsgázó 15 Rendelkeznek-e a vizsgázók kellő önismerettel? 15 A vizsgázók szóbeli kommunikációs készsége 17 A vizsgázók írásbeli kommunikációs készsége 19 Nyelvvizsgázói magatartások 20 Negatív nyelvvizsgázói magatartások a szóbeli vizsgán 20 A szóbeli interjú 20 A sajtószöveg összefoglalása 22 Negatív nyelvvizsgázói magatartások az írásbeli vizsgán 24 Fordítás idegen nyelvről magyarra 24 Fordítás magyarról idegen nyelve, illetőleg az irányított fogalmazás 26 A nyelvi tesztfeladatok 27 Pozitív nyelvvizsgázói magatartások 28 A helyes nyelvvizsgázói technika néhány fontos módszere a szóbeli vizsgán 31 A szóbeli interjú 31 A sajtószöveg értése 37 A helyes nyelvvizsgázói technika az írásbeli vizsgán 37 A vizsgáztató 40 A korszerű vizsgáztatás "egyszeregye" 44 A szóbeli interjú mint beszédhelyzet 46 Helyes és célszerű vizsgáztatói technika a gépi hang értését ellenőrző feladat végzésekor 54 Helyes és célszerű vizsgáztatói technika az olvasott szöveg értését ellenőrző feladat végzésekor 56 Negatív vizsgáztatói magatartások 57 A vizsga 61 A gyakorlat elmélete 63 A nyelvtudás értékelésének meghatározása, helye és feladata 63 A nyelvtudás értékelése 72 Az értékelés gyakorlata. Az értékelésnek a kölcsönhatása a nyelvpedagógiai, illetőleg visszahatása a többi tényezőre 72 Milyen követelményeknek kell a jó vizsgának megfelelnie? 73 Szubjektív és objektív értékelési módszerek 77 A kompetencia 83 Az idegen nyelv tudását alkotó készségek 87 A négy alapkészség pszicholingvisztikai jellemzése 87 A beszéd folytonossága (fluencia) 99 Az idegennyelvi kompetencia 99 A beszéd folytonosságát (fluenciáját) alkotó összetevők 102 Szünet és habozás a beszédprodukcióban 104 A társadalmi-kulturális tényezők 107 A társadalmi-kulturális háttér 109 Megelevenítési folyamatosság 110 A fluens beszélő 114 Nyelvi készségek - nyelvtanulási szükségletek 116 Nyelvtanulási szükségletek 117 A nyelvtanulási szükségletek - a nyelvtanulási célok és a különböző nyelvi készségek kapcsolata 120 A szóbeli érintkezéshez szükséges készségek 121 Az írásbeli érintkezéshez szükséges készségek 121 A nyelvi készségek tesztelése 122 A nyelvi készségek tesztelését szolgáló feladatok 124 Objektív technikájú tesztelés 124 A kommunikatív tesztelés 131 A nyelvi készségeket mérő, illetőleg értékelő kommunikatív feladatok áttekintése 133 A beszédértést mérő feladatok 133 Az íráskészséget mérő feladatok 138 A beszédkészséget mérő feladatok 139 A nyelvvizsga mint a nyelvtudás értékelése 144 A beszédszituáció és a beszédtevékenység a nyelvvizsgán 144 Az elmélet gyakorlata 147 A nyelvtudás értékelésének, tesztelésének főbb történeti korszakai 147 Az 1980-as évek vizsgarendje 153 Egy lehetséges új nyelvvizsgamodell 166 Egy lehetséges új nyelvvizsgamodell alapelvei és követelményrendszere 168 Általános elemek és elvek 168 Az elképzelt vizsgarendszer két változata 172 I. változat 172 II. változat 175 Összefoglalás: alap-, közép-, haladó- és felsőfokú vizsga 176 A négy alapkészség négy fokra kidolgozott célrendszere a nyelvvizsgamodellben 177 Beszédkészség 177 Beszédértés 179 Íráskészség 180 Olvasott szöveg értése 181 A javasolt új vizsgarend javasolt feladatai 183 Az alapfokú vizsga javasolt feladatai 183 A beszédkészség vizsgálata 184 A beszédértés vizsgálata 184 Az íráskészség vizsgálata 185 Az olvasott szöveg értésének vizsgálata 185 A középfokú vizsga feladatai 186 A beszédkészség vizsgálata 186 A beszédértés vizsgálata 187 Az íráskészség vizsgálata 188 Az olvasott szöveg értésének vizsgálata 188 A haladófokú vizsga javasolt feladatai 189 A beszédkészség vizsgálata 189 A beszédértés vizsgálata 190 Az íráskészség vizsgálata 191 A felsőfokú vizsga javasolt feladatai 192 A beszédkészség vizsgálata 192 A beszédértés vizsgálata 194 Az íráskészség vizsgálata 194 Az olvasott szöveg értésének vizsgálata 194 A javasolt feladatok kiválasztását, illetőleg alkalmazását irányító elvek és megfontolások 195 Mi lehet az oka annak, hogy némely vizsgázót nehéz, olykor szinte lehetetlen beszédre késztetni? 196 Végkövetkeztetés 201 Az új vizsgáztatási formákkal kapcsolatos állandó, nem közvetlenül vizsgáztatási feladatok 201 A tervezett nyelvvizsgareform: az 1990-es évek nyelvvizsgája 202 Az 1980-as évek és az 1990-es évek tervezett vizsgarendszerének összehasonlítása 204 Függelék 211 Bibliográfia 215- További ismertető: "Belelapozás".
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 1 390 Ft

A termék megvásárlásával

139 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Saját képekkel (állapotfotó). Vigyázva olvasott példány. Ismertető/ízelítő: "Belelapozás". Pici kopásokkal (ld.borítókép).
Kiadó közgazdasági és jogi könyvkiadó
Kiadás éve1990
Oldalak száma:221
Súly250 gr
ISBN2399989445888
ÁrukódSL#2109418385
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 1 390 Ft

A termék megvásárlásával

139 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

J.D. Barker: Zárt ajtók mögöttJ.D. Barker: Zárt ajtók mögött