A rajztanítás elvi alapjai ((A rajzoktatás segédkönyve)

tankönyvkiadó  | 1954  | papír / puha kötés  |  203 oldal

Libri Antikvárium
TARTALOM Ismeretelméleti alapvetés 6 Problémák 6 A pedagógiai elméletek és gyakorlat egysége 6 Könyvünk problematikája 7 Ismeretelméleti alapok 7 Mi történik a rajzórán? 7 A képszerű megismerés 10 Az elvont gondolkodás két formája 12 A fogalmi és a képszerű megismerés különböző jellege 14 Tipikus ábrázolás 15 Sematikus ábrázolás 16 Naturalista ábrázolás 16 Alapvető módszertani következtetések 17 A képszerű megismerőkészség kialakításának szükségessége 17 Logikai és művészi gondolkodás 17 Kiművelt látás 18 Rajzműveltség 19 A rajzolás és az értelmi nevelés 22 A rajzolás és a politechnikai nevelés 23 A tudományos és művészeti nevelés kölcsönhatásának szükségessége 24 A tudományos és művészeti nevelés viszonya 24 A rajzolás és az erkölcsi nevelés 26 A rajzolás és az esztétikai nevelés 27 Tanulságok 28 Összefoglalás 28 A rajzórákra való felkészülés előfeltételei 29 A rajzóra problematikája 31 Az óra előkészítése 31 A rajzi feladatsor 31 A régi rajzszertár 33 A rajzolandó tárgy megválasztása 33 A tárgy beállítása 34 Az új rajzszertár 35 Az óraelőkészítés feltételei 36 Az óra vezetése 36 A bemutatás problémái 36 A bemutatás lefolyása különféle módszerek esetében 36 A bemutatási módszerek összehasonlítása 49 Lélektani megjegyzések 55 A látás szerepe 55 Az észlelés néhány sajátossága 56 A "látszólagosság" és a "valódiság" kérdése a rajztanításban 57 A perspektív látás 59 A perspektív látás megtanításának problémái 61 Összefoglalás 66 A lefolyt bemutatási módok vizsgálata a perspektív látás megtanítása szempontjából 66 A bemutatás alapelvei 67 A korrektúra problémái 69 A tanulók önálló munkájának jelentősége 69 Példák a különféle módszerű korrektúrákra 70 Összefoglalás 76 A korrektúra alapelvei 78 A korrektúra didaktikai magva 95 Az értékelés problémái 95 Az értékelés jelentősége 95 Az értékelés didaktikai magva 96 Az értékelés módszertani magva 99 Az értékelés didaktikai és módszertani magvának kifejtése 100 Az osztályozás alapelvei 101 A rajztanítás célkitűzései. Távlatok 103 A természet utáni rajz jelentősége 103 Problémák 103 A rajztanítás központi feladata 105 A természettanulmány didaktikai magva 106 A természettanulmány politechnikai magva 108 A természettanulmány központi helye 110 Az emlékezeti rajz jelentősége 111 Látási emlékezet és képzelet 111 A látási emlékezet fejlesztése 113 Az emlékezeti rajz beillesztés a tanítási munkába 115 Az alkalmazott rajz jelentősége 116 A látóképzelet fejlesztése és szakaszai 118 Az első szakasz problémái 118 A tematikus élményábrázolás légköre és témái 118 Anyaggyűjtés az első időszakban 120 Anyaggyűjtés a természettanulmányok készítésének időszakában 128 A díszítés-tervezés problémái 128 A mintázás problémái 132 A második szakasz problémái 136 Az első és második szakasz kapcsolata 136 A politechnikai alkalmazott rajz problémái 137 A rajztanítás oktatási anyaga 148 Az ábrázolás anyaga (cél, feladat és eszköz) 148 A műalkotások szemléltetésének anyaga és eljárásai 162 A rajzot tanító nevelő 172 Személyi tulajdonságok 172 A rajztanár viszonya a tanulókhoz 174 Szemléltető anyag 178 Megjegyzések a szemléltető anyaghoz 178 Tanulórajzok, reprodukciók
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 3 600 Ft

A termék megvásárlásával

360 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv - könyvtári
Saját képpel
Kiadó tankönyvkiadó
Kiadás éve1954
Oldalak száma:203
Súly200 gr
ISBN2310007103580
ÁrukódSL#2111444480
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 3 600 Ft

A termék megvásárlásával

360 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Tesz-vesz aloldalTesz-vesz aloldal