A személyiségfejlődés és a nevelés szociálpszichológiája A személyiségfejlődésre ható korai környezeti befolyások, A lelki trauma kérdése, A szülőktől való elszakadás traumája, Az anyakapcsolat korai hatásai, A család szer

tankönyvkiadó vállalat  | 1986  | puhatáblás, ragasztókötött  |  321 oldal

Libri Antikvárium
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat Kiadás helye: Budapest Kiadás éve: 1988 Kötés típusa: Ragasztott papírkötés Oldalszám: 323 oldal Sorozatcím: Pszichológia-nevelőknek Kötetszám: Nyelv: Magyar Méret: 20 cm x 11 cm ISBN: 963-18-0878-5 Megjegyzés: Tankönyvi száma: 52536/31. TARTALOM Előszó 5 A gyermek fejlődését befolyásoló biológiai tényezők (A biológiai meghatározottság kérdése) 13 Az emberi "természet" 14 A gyermekkori betegségek 15 A biológiai értelmezés következménye 17 A biológiai nézetek helyes értékelése 19 Az anya jelentősége 20 Kölcsönhatások a csecsemő és az anya között 22 A fejlődés és a nevelés összefonódása 24 Az első életévek jelentősége 25 A személyiségfejlődésre ható korai környezeti befolyások 29 A lelki trauma kérdése 30 A szülőktől való elszakadás traumája 33 Az anyakapcsolat korai hatásai 35 Más, korai emberi kapcsolatok 37 A kapcsolat káros hatásainak következményei 38 Bölcsődék, óvodák hatásai és a korai szoktatás 40 A család szerepe a személyiség formálásában 44 Nehézségek, lemondások a kisbaba miatt 45 Az anya problémái 49 Felkészülés a kisgyermek nevelésére 51 A beszédtanítás jelentősége 53 Szülői modellhatások 55 A fantázia szerepe 57 Elégtelen modellhatások 58 Szülők hiánya és a válás 60 A "jó" családok problémái 63 A szocializáció a gyermekkorban (Az indirekt nevelési hatások kérdése) 65 A korai környezeti ingerek elmaradásának hatásai 67 Ismét a beszédtanulásról 69 Pszichoanalitikus és más fejlődési elméletek 69 Azonosulás és szereptanulás 72 Az azonosulás és a család 73 A fantázia és a játék szerepe az azonosulásban 75 Az én önszervező tevékenysége 77 A serdülőkor 79 Szociális szükségletek és szociális magatartáskészségek a gyermekkorban 82 Anya-gyermek kapcsolat 83 Interakció, kommunikáció, beszéd 85 Ismét a szereptanulásról és a játékról 88 Gyermekkori társkapcsolatok 89 Közösségi nevelés és viselkedéskorrekció 91 Beilleszkedés az iskolában 93 Kiscsoportok az iskolai közösségen belül 96 Szülői viselkedés és az iskola 96 Testi ügyesség 98 A pszichoszexuális fejlődés 100 Egyéni különbségek a személyiség fejlődésében (Érési elmaradás, fejlődési rögzülés és regresszió) 102 A biológiai érésre ható külső tényezők 103 Az idegrendszer érése 106 Szociális hatások 107 Erikson elmélete 108 A fejlődés megakadásának következményei 110 Az indirekt nevelés kérdése 113 Fejlődési különbségek gyermekcsoportokban 114 Értelmi fejlettség - érzelmi lemaradás 115 Agresszió 118 Az érési különbségek pedagógiai kihatása 120 Életkori sajátosságok a nevelésben 123 Motiválás a tanulásra 125 A nevelés motivációs lehetőségei 126 A tehetség kérdése 128 A fejlődés eltérő üteme 129 Az iskolai érettség 131 A fejlődést elősegítő foglalkozások lehetőségei 132 A társadalmi egyenlőtlensége pszichológiai hatásainak ellensúlyozása 133 Jensen elmélete 135 Az iskola hibái - a hátrányos helyzetű gyerekek szempontjából 136 A kognitív folyamatok fejlődése (Piaget és kritikája) 137 A decentrálás és a családi nevelés 140 A tanári személyiség hatása 142 Nemverbális kommunikáció és nevelés 146 A nemverbális kommunikáció jelentősége 148 A nemverbális kommunikáció formái és funkciói 152 A nemverbális kommunikáció fejlődése és a metakommunikáció 154 Az empátia és konkurencia 157 A nemverbális kommunikáció szerepe a gyermekkori személyiségproblémák segítő befolyásolásában 160 A nemverbális kommunikáció az oktatásban 165 A beszéd és a nyelvi kommunikáció a nevelésben 167 A nyelv és a megismerés 168 A gondolkodás és a nyelv 171 A nyelv a viselkedés szabályozásában (Újra Bernsteinről) 173 Nyelvi nevelés 176 A szemantika kérdése 178 Az általános szemantika jelentősége 179 Az irodalom és a nyelvtan tanításában rejlő fejlesztési lehetőségek 181 Egyéb fejlesztési lehetőségek 183 Csoportjelenségek a gyermek- és ifjúkorban; nevelési felhasználásuk 187 A kortárscsoport 188 A kortárscsoport hatása a személyiségre 190 A személyiség "önbemérése" a csoportban 192 Az óvodáskori csoportok dinamikája 194 Csoportok a nagyobb gyermekkorban. A csoport mint iskolai "ellenkultúra" 196 Rangsor és bűnbak a gyermekcsoportokban 198 A vonatkoztatási csoportok 200 A pedagógus és a gyermekcsoport 203 A pedagógus és a tanuló kapcsolata (Nevelési és terápiás lehetőségek) 206 A pedagógus és a tanuló provokatív viselkedése 208 A lázadás "áttétele" és a pedagógus viszonyulása 210 A konfliktusok megoldása 212 Az empátiás megértés szerepe 215 Kapcsolat a tanulóval és a család befolyásolása 219 Ismeretek, módszerek - a pedagógus számára 221 Viselkedészavar, konfliktus, problémamegoldás az iskolában (A paradigmatikus nevelői viselkedés szerepe) 226 A konfliktusok fontossága a nevelés szempontjából 228 A viselkedészavarok "funkciója" 229 Problémás viselkedés az osztályban 232 A mögöttes problémák 234 Konfliktus és kockázat 235 A kommunikáció fontossága 237 A problematikus helyzetek 240 A pedagógus korszerű pszichológiai szemlélete és felkészültsége 243 Az új emberszemléletek 245 Az új paradigma jelentősége a pedagógus szempontjából 247 Ismét a kommunikáció fontosságáról 249 A pedagógus személyiségének fejlesztése 252 Az önfejlesztés egyszerű eszözei 253 Az iskolapszichológiáról és az iskolapszichológus tevékenységéről 260 Igény a terápiás segítségre 263 A pszichológus és az intézményes hatalom 266 A pszichológus és a szervezeti szakember kényszerű vetélkedése 271 A tennivalók és a megoldások - a szociálpszichológia lehetőségei 275 A pszichológia behatolása "belülről" 279 Szervezetfejlesztés az iskolában és a többi pedagógiai intézményben 282 A személyiségfejlődés távlatai (Nevelő és korrekciós hatások lehetőségei a serdülő- és felnőttkorban) 288 A neurózis és más személyiségzavarok 289 A fejlődés mint korunk társadalmi imperatívusza 295 Az identitás problémája 297 Fejlesztés és korrekció a nevelésben 303 Irodalom 309
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 15 000 Ft felett
Online ár: 3 990 Ft

A termék megvásárlásával

399 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

15 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
A borító enyhén sérült.
Kiadó tankönyvkiadó vállalat
Kiadás éve1986
Oldalak száma:321
Súly600 gr
ISBN2399966819183
ÁrukódSL#2111785018
Kötéspuhatáblás, ragasztókötött

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 15 000 Ft felett
Online ár: 3 990 Ft

A termék megvásárlásával

399 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

15 000 Ft felett ingyenes

Josef Kirschner: A párkapcsolat művészeteJosef Kirschner: A párkapcsolat művészete