A tanítás-tanulási folyamat motivációs lehetőségeinek elemzése

akadémiai kiadó  | 1988  | karton  |  184 oldal

Libri Antikvárium
Kiváló állapotú könyv. Kevés erőfeszítés történt ez ideig arra, hogy a motivációkutatás eredményeit rendszeres formában kiterjesszék a pedagógiai helyzetekre is. Bár a motiváció oktatáslélektani rugói egy emberöltő óta ismeretesek, kidolgozottak, az iskolai gyakorlatban még ma is találhatók hatékonyságot nélkülöző tanítási órák. Ennek megszüntetésére tesz kísérletet e könyv. Az elmélet és gyakorlat lehetséges összhangját szolgálja, hidat képez a személyiségfejlesztés tudományos eredményei és gyakorlati művelése között. Szemléletet alakítva tudományos ismeretet közvetít a pedagógiát művelő elméleti és gyakorlati szakemberek számára. A szerző kutatási eredményei közvetlenül kapcsolhatók a pedagógiai gyakorlat mindennapjaiban felmerülő problémák megoldásához is. A mű segíthet a tanároknak eredményesebbé tenni oktató-nevelő tevékenységüket. Megmutatja, hogy kis változtatások által is lehet optimálisan motiválni a tanulókat. TARTALOM Bevezetés 7 A tanulás ösztönzésére irányuló törekvések a neveléstörténetben 13 A tanulás ösztönzésére irányuló főbb elképzelések a századfordulóig 13 Felfogások a polgári pedagógiában a századfordulótól 18 Főbb elméleti irányzatok a tanulás ösztönzésére a felszabadulás előtti magyar neveléstörténetben 26 Problématörténeti összefoglaló 33 A tanulási motiváció kérdése a szocialista pedagógiában 35 Elképzelések a szocialista pedagógia kibontakozásakor 35 A marxista személyiségelméletre alapozott motivációs felfogás 39 A tanulási motivációkutatás irányai a Szovjetunióban 43 Polgári felfogások a tanulási motivációról 51 Napjaink hazai motivációkutatása 58 A tanulás és a motiváció kapcsolata 62 A tanuló személyisége 66 A tanulók szociális igénye 69 A szakterületre ösztönzés, maradandó érdeklődés 70 A szituációtól függő ösztönzési variánsok 70 A tanítási óra motiválási lehetőségei 72 A tanuláshoz szükséges megfelelő előfeltételek megteremtése 74 Az oktatási folyamat motiváló modelljeinek pedagógiai céloktól függő differenciált alkalmazása 76 Az individualizáció és diferenciáció követelményeinek fokozott érvényesítése 80 A tanulók tanulási tevékenységeinek tudatos formálása. Tanulni tudásra nevelés 84 Megfelelő tanítási anyagok és eszközök biztosítása az adagolt diszkrepancia elvének érvényesítésével 86 Szociális, affektív és kognitív kapcsolatösszefüggések figyelembevétele a tanulócsportoknál 88 A normára irányított értékelés az egyén tanulási haladásának folyamatos megállapítása és ösztönzése érdekében 91 A motiváló eljárások empirikus feltárása 95 Kutatásmódszertani megfontolások 95 Kutatási eljárásaink 98 Természetes pedagógiai kísérlet a tanulók motivációjának fejlesztésére 119 A kísérlet célja és megszervezése 119 Az elővizsgálatok eredményei, további feladatok megfogalmazása 121 A formáló pedagógiai kísérlet leírása, értékelése 122 A kiejtés, intonáció, szókincsfejlesztés 122 A fordítási készség fejlesztése 123 A formáló pedagógiai kísérlet hatására alakuló tanulói tevékenység 124 Az eredmények értékelése 125 A tanulók tudásszintjének változása 128 A tanulók attitűdjének alakulása 129 A pedagógiai kísérlet eredményeinek összegezése 130 A tanárok motiváló tevékenysége a gyakorlatban 131 A vizsgálat módszerei 131 Eredmények és értelmezésük 132 A tárgyi körülmények 132 Viszony a tanított szaktárgyhoz 133 Az elért eredményekkel kapcsolatos elégedettség 134 A tanárok túlterheltségi érzése 137 A tanárok motivációs eljárásai 137 A tanulók tanuláshoz való viszonyának elemzése 150 A tanulás érzelmi-szociális dimenziója 155 Megismerési (kongnitív) dimenzió 156 Önintegrációs, morális (effektív) dimenzió 156 A szakirodalomból és pedagógiai kísérlet eredményeiből levont következtetések összegezése 158 Mellékletek 161 Irodalom 173 Névmutató 183
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 9 490 Ft

A termék megvásárlásával

949 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadó akadémiai kiadó
Kiadás éve1988
Oldalak száma:184
Súly300 gr
ISBN2399997279604
ÁrukódSL#2108839943
Kötéskarton

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 9 490 Ft

A termék megvásárlásával

949 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Stephanie Garber: Egy átok az igaz szerelemértStephanie Garber: Egy átok az igaz szerelemért