A tanító személyiségének pedagógiai-pszichológiai vizsgálata

akadémiai kiadó  | 1978  | vászon  |  182 oldal

Libri Antikvárium
TARTALOM A vizsgálatok pedagóiai-pszichológiai előzményeiről és kereteiről 7 A probléma - és a kérdés felvetése 7 A pedagógus személyiségével foglalkozó kutatás főbb irányai 12 A priori osztályozás 14 Iskolai dokumentumok, minősítés, szakfelügyeleti vélemény elemzése 18 Az önértékelés 19 A kérdőív 21 A megfigyelés 25 A kísérlet 31 A teszt 36 A pályaalkalmasság vizsgálata 39 Szociálpszichológiai módszerek alkalmazásának lehetőségei a pedagógusszemélyiség-kutatásban 41 A tanító nevelési stílusának meghatározása Flanders interakciós analízisével 47 Az interakciós analízis (IA) 49 Az interakciós analízissel végzett megfigyelések eredményei 56 Pretípusok kialakítása az I/D és a XI arány alapján 56 A tanító nevelési stílusának vizsgálata konfliktusos nevelési helyzetek projiciált megoldatásával 66 A tantermi konfliktushelyzet fogalma és megoldásának értékelhetősége 68 Az előkísérlet tanulságai 72 Konfliktusos nevelési helyzetek tanulók által elképzelt megoldásainak felfogó-értékelő rendszere 80 Agresszív megoldások (A) 83 Restriktív megoldások (R) 84 Kooperatív megoldások (K) 86 Inerciás megoldások (In) 88 Indifferens megoldások (I) 89 Tanítónők nevelési stílusának meghatározása konfliktusos nevelési helyzetek tanulói megoldásainak értékelésével 93 Pedagógiai klíma és összehasonlító vizsgálat 98 A tanító hatóképességének vizsgálata befolyásolásának mérésével 104 A bofolyásolás mint a pedagógiai hatás egyik módja 104 A tanító véleményének elfogadása vagy elutasítása mint hatékonyságának mutatója 108 A nevelési stílus direkt vizsgálata (Próbálkozások) 118 A vizsgált tanítók projicitált konfliktusos nevelési helyzetmegoldásai 118 A tanulók által megjelölt tanítói tulajdonságok diagnosztikai értéke 121 A Thematic Apperception Test és a Konfliktusos nevelési helyzetmegoldások produciófelületének összefüggéseiről 126 A tanítói alkalmasság vizsgálatának lehetőségei 133 A tanítói alkalmasság fogalma 133 Tanítójelöltek konfliktusos nevelési helyzetmegoldásainak alakulása a képzés hatására 136 Konfliktusos nevelési helyzetmegoldások mint a tanítóképzőbe felvételre jelentkezők pedagógiai képességeinek és érzelmeinek kifejeződése 140 A pedagógiai képességek manifesztálódása gyermekekkel való foglalkozás közben 147 Az eredmények értelmezése 152 Következtetések 157 Irodalom 162 Mellékletek 171
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 890 Ft

A termék megvásárlásával

89 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
megkímélt, szép állapotban
Kiadó akadémiai kiadó
Kiadás éve1978
Oldalak száma:182
Súly200 gr
ISBN2399969867129
ÁrukódSL#2110336312
Kötésvászon

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 890 Ft

A termék megvásárlásával

89 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Stephanie Garber: Egy átok az igaz szerelemértStephanie Garber: Egy átok az igaz szerelemért