A tárgyak rendszere

gondolat kiadó  | 1987  | papír / puha kötés  |  250 oldal

Libri Antikvárium
TARTALOM Bevezetés 5 A funkcionális rendszer vagy a tárgyi beszéd Az elrendezés-struktúrák 17 A hagyományos környezet 17 A funkciójában felszabadított modern tárgy 19 A modell-lakásbelső 21 Az elrendezés szociológiája felé? 28 A rendezkedő ember 30 A hangulatstruktúrák 35 A hangulatértékek: a szín 35 A hangulatértékek: az anyag 43 A viszony- és a hangulatember 51 A hangulatértékek: a mozdulategyüttes és a formák 56 Stilizálás - kezelhetőség - burkolat 63 Konklúzió: természetesség és funkcionalitás 76 Melléklet: a háztartás világa és az autó 79 A nem funkcionális rendszer vagy az alanyi beszéd A marginális tárgy: a régi tárgy 87 Hangulatértéke: a történelmiség 87 Szimbolikus értéke: az eredet mítosza 89 A "hitelesség" 90 A neokulturális szindróma: a helyreállítás 91 Szinkrónia, diakrónia, anakrónia 95 A fordított projekció: a technikai tárgy a "vadembernél" 97 A régiség piaca 99 A kulturális neoimperializmus 100 A marginális rendszer: a gyűjtemény 100 A funkciójától elvonatkoztatott tárgy 101 A tárgyszenvedély 103 A legszebb háziállat 105 A sorozatjáték 106 A mennyiségtől a minőségig: az egyedi tárgy 108 Tárgyak és szokások: az óra 110 A tárgy és az idő: az irányított ciklus 112 A zár alá helyezett tárgy: a perverzió 118 A sorozatmotivációtól a valóságmotivációig 122 Az embernek önmagával folytatott beszéde 125 A meta- és diszfunkcionális rendszer: gadgetek és robotok A technikai konnotáció: az automatizmus 129 A "funkcionális" transzcendencia 130 Funkcionális eltévelyedettség: a gadget 133 Álfunkcionalitás: az izé 135 Metafunkcionalitás: a robot 141 A technika átváltozásai 146 A technika és a tudattalan rendszer 151 A tárgyak és a fogyasztás szocioideológiai rendszere Modellek és sorozatok 161 Az iparosítás előtti tárgy és az ipari modell 161 A "megszemélyesített" tárgy 164 A modell ideális jellege 168 A modelltől a sorozatig 171 A hitel 184 A fogyasztó állampolgár jogai és kötelességei 184 A fogyasztás elsőbbsége: egy újfajta etika 187 A vásárlás kényszere 188 A vásárlás csodája 189 A háztartási tárgy kétértelműsége 191 A reklám 193 A tárgyakról szóló beszéd és a tárgybeszéd 193 A reklám felszólító és kijelentő módja 194 A Télapó logikája 195 Az anyai fórum: az Airborne-fotel 197 A vásárlőerő örömünnepe 202 Jutalmazás és elnyomás: a kétarcú hatalom 205 A közösségi vélekedés 210 Újfajta humanizmus? 214 Újfajta nyelvezet? 220 Összefoglalás: a "fogyasztás" meghatározása felé 232 Utószó (Miklós Pál) 239
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 8 990 Ft

A termék megvásárlásával

899 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadó gondolat kiadó
Kiadás éve1987
Oldalak száma:250
Súly219 gr
ISBN2399964847164
ÁrukódSL#2110360544
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 8 990 Ft

A termék megvásárlásával

899 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

J.D. Barker: Zárt ajtók mögöttJ.D. Barker: Zárt ajtók mögött