A vállalati külpiaci politika és eszközei

közgazdasági és jogi kiadó  | 1977  | vászon  |  287 oldal

Libri Antikvárium
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrált. FÜLSZÖVEG Tóth Tamás könyve új kezdeményezést jelentő munka. A hazai közgazdasági irodalomból hosszú ideje hiányzik olyan szakkönyv, amely a vállalati külpiaci munkával foglalkozik. Tóth Tamás most megjelenő műve ezt a régi adósságot pótolja. A könyv három részből áll. Az első rész a témaválasztás indokait és a tárgyalás elméleti kereteit adja meg. A második részben a vállalati külpiaci tevékenység megalapozásáról, a külföldi piacok megismerésének, fejlődési irányzatai megítélésének módozatairól van szó. A harmadikban a külkereskedelmi (export-) stratégia tervezési, irányítási, szervezési és megvalósítási eszközeit mutatja be a szerző. Tóth Tamás könyve alapvetően "normatív" szemléletű: elsősorban a "hogyan legyen" kérdésére felel, a követelményi szint meghatározására törekszik. Ennek során igen megalapozott, nem szalad előre irreális modellek ajánlgatásával, hanem igényes, de reális alapon áll. A könyvben bő teret kap a külkereskedelmi vállalati tevékenység jellegének elemzése, a külkereskedelmi monopólium, a külkervállalati szolgáltatás értelmezése, a cselekvési terület körülhatárolása, az üzletpolitika körvonalazása, valamint az elmélet és a gyakorlat szembesítése. Tóth Tamás könyve elsősorban a vállalati külkereskedelmi szakemberek érdeklődésére számíthat, bár a szerző kitér könyvében több makroszinten alkalmazható módszer bemutatására is. Vissza TARTALOM Előszó 5 A könyv témája - vizsgálati területek 7 Témaválasztás 7 A vizsgálat szemlélete 12 A téma behatárolása 17 A külső piac 21 Értelmezés, méret, dinamika, elemek 21 A (külső) piac szereplői közötti kapcsolatok 27 A külső piacok termékstruktúrája alakulásának törvényszerűségei 34 Vállalatpolitika (elvek, elmélet) 47 Vállalati célok, piaci szerep, döntési szabadság 47 Termelővállalat, külkereskedelmi vállalat, külső piac 52 Vállalatpolitika (gyakorlat) 67 Termelővállalati (export-) értékesítési politika 67 Külkereskedelmi vállalati piacpolitika 72 A külkereskedelmi vállalati üzletpolitika értelmezése 80 Konjunktúrakutatás 87 Fogalmak, elmélettörténet, alapelemek 87 A konjunktúrakutatás gyakorlati jelentősége 91 A tőkésországokban leggyakrabban alkalmazott konjunktúrakutatási módszerek 97 A konjunkturális információk értékelése és felhasználása 110 Külkereskedelmi piackutatás 115 A külkereskedelmi piackutatás helyzete, sajátosságai 115 A külkereskedelmi piackutatás területei 122 A piaci vizsgálatok három hiánya 135 A külkereskedelmi szerkezet vizsgálata 139 A szerkezetvizsgálatok jelentősége, elemei 139 Az áruszerkezetet és koncentrációt meghatározó tényezők vizsgálata 149 A földrajzi szerkezet vizsgálata 153 A szerkezetvizsgálatok szintje 155 A külkereskedelmi piacpolitika kialakítását és megvalósítását megalapozó prognosztikai munka 159 A prognosztikáról általában 159 Rövid távú esportelőrejelzések készítése 172 Döntéselőkészítési technikák 187 A grafikus-numerikus technikák típusai 187 A döntési fa módszere 189 A kritikus út módszere 197 Egyéb eljárások 207 Piactervezés (marketingstratégia) 211 Informálódás 211 Elemzés, variánsok, döntés 221 Piactervezés (realizálás) 231 A marketingterv 231 Marketing-mix elemek 236 Hibaforrások 256 További feladatok, lehetőségek (A szocialista piaci munkáról) 261 További feladatok 261 A szocialista piacokkal kapcsolatos piaci munka sajátosságai 266 A szocialista országokba irányuló export vállalati megtervezése 269 A szocialista országokból származó import megtervezése 272 Irodalomjegyzék 278
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 2 200 Ft

A termék megvásárlásával

220 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadó közgazdasági és jogi kiadó
Kiadás éve1977
Oldalak száma:287
Súly300 gr
ISBN0599000771916
ÁrukódSL#2105698413
Kötésvászon

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 2 200 Ft

A termék megvásárlásával

220 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

J.D. Barker: Zárt ajtók mögöttJ.D. Barker: Zárt ajtók mögött