Alkalmazott vezetéselmélet 2. (Vezetéselméleti ismeretek, A vezetés funkciói)

magánkiadás  | 1999  | papír / puha kötés  |  187 oldal

Libri Antikvárium
ELŐSZÓ Ez a tankönyvünk 1993--ban jelent meg először. A mostani kiadás immár az ötödik. A szerző, .akit az első kötetben megismerhettünk, minden kiadást felhasznált arra, hogy munkáját a változó körülményekhez igazítsa, javítsa. Alapszerkezete azonban megmaradt. A tantárgy tartalmának megfelelően építkezett: az első, bevezető fejezetben összefoglalta az általános vezetéselméleti ismereteket, a ma leginkább elfogadott elméleteket, irányzatokat. Tette ezt széles körű kitekintéssel, a legújabb szakirodalom feldolgozásábal. A következő fejezetekben pedig sorra vette a vezetési folyamat funkcióit: a tervezést, a szervezést, az ellenőrzést, az értékelést, a döntést. A tartalmi feldolgozásban - az elmélet és gyakorlat egysége jegyzetében - azt a módszert követte, hogy a szükséges, eligazító elméleti bevezetés után tárgyalta a gyakorlati megvalósítás feladatait, módszereit. Ezek a részek többségükben egy kézikönyv jellegének megfelelő segítséget adják a vezető számára. Szemléletes példa erre a tanév különböző szakaszaihoz kötött iskolai szervezési feladatok ismertetése. Ez a tantárgyunk kiemelkedően fontos alaptantárgy, minden ami a következő tankönyvekben részletes kifejezésre kerül innen ágazik el, ide mindig vissza lehet utalni az összefüggések keresésében. Ez az ötödik kiadás már több mint javított kiadás, több mint átdolgozás, ez bizony bővített kiadás. Az eddigi hat fejezet helyett tíz fejezetben dolgozza fel a tantárgyat. Eza bővítés azért vált szükségessé, mert igazodnia kellett az új, átdolgozott tantervi programhoz. Megmaradt tehát bizonyos átrendezéssel (a tantervezési fejezetből külön, önálló fejezetté vált az iskolai munkakterv készítése) az eddigi tankönyv és kiegészült két olyan fejezettel, amelyek eddig a 3. számú tankönyvben: Az iskola igazgatása címűben kaptak helyet. Mindekettő az igazgató munkájáról szól: az igazgató alkalmasságáról; az igazgató szerepéről a vezetésben. A kötet zárófejezete pedig teljesen új: A pedagógus helye az iskolai szervezetben, pedagógusetika. Ez a fejezet ugyan a képzésre vonatkozó miniszteri rendelet alapján került a tananyagba, de tényleges hiányt pótol, ezzel lett teljes az iskolavezetés elmélete és gyakorlata. A pedagógus természetesen benne volt eddig is a tankönyvben, mert a vezetés bármely területéről ír a szerző: szerepelő abban az igazgató is, a pedagógus is. Vissza
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 1 690 Ft

A termék megvásárlásával

169 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv - kopottas
A kötés a kötet elején megtört.
Kiadó magánkiadás
Kiadás éve1999
Oldalak száma:187
Súly300 gr
ISBN2399972589636
ÁrukódSL#2110563179
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 1 690 Ft

A termék megvásárlásával

169 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Stephanie Garber: Egy átok az igaz szerelemértStephanie Garber: Egy átok az igaz szerelemért