Az értelmi fejlődés pszichológiája - A pszichikum fejlődésének alapfeltételei, Az érés és a tanulás szerepe a fejlődésben, A fejlődés menete és üteme

gondolat könyvkiadó  | 1983  | papír / puha kötés  |  350 oldal

Libri Antikvárium
TARTALOM: Előszó 9 A pszichikum fejlődésének alapfeltételei 13 A felődés biológiai és társadalmi összetevői 15 A lelki fejlődés biológiai alapjai 22 A törzsfejlődés és emberré válás 22 A pszichikum evolúciója 29 Az ösztönök világa 29 A tanult viselkedés 35 Az értelmes viselkedés 38 Genetika és magatartás 42 Az ikerkutatások tanulságai és eltérő eredményei 51 A társadalom hatása a pszichikus fejlődésére 56 Az érés és a tanulás szerepe a fejlődésben 67 "Tyúk-tojás probléma"-e az érés és a tanulás viszonya? 69 A pszichikum fejlődésének alaptörvényei 74 A fejlődés menete és üteme 88 A fejlődés szakaszosságának és folyamatosságának dialektikája 93 Az emberi pszichikus fejlődésének életkori periódusai 99 A megismerő tevékenység és a gyakorlati cselekvés fejlődése 103 A megismerés és a cselekvés előzményei 105 A mozgás és az érzéki megismerés fejlődése 106 A pszichikum kialakulásának előzményei a méhen belüli fejlődésben 109 Van-e tanulás a fötális korban? 111 A mozgás és a tárgyi cselekvés mint a megismerés kialakulásának alapja a születés után 111 Az újszülött "hozománya" 114 A tanulás kezdete 126 Mi jellemzi a kisgyermek járását? 128 Mi a járás elsajátításának jelentősége? 129 A tárgyi cselekvés kialakulása 137 A cselekvés és az érzéki megismerés további alakulása a gyermek-, a serdülő- és felnőttkorban 137 A látás átveszi a vezető szerepet 142 A rajzolás kezdete 145 A mozgás és érzékelés további fejlődése 150 Az egész és a rész, valamint a tér és az idő észlelése 159 A fejlődés magasabb szintű nehézségei a serdülőkorban 163 Új harmónia (Az ifjúkor) 165 A felnőttek mozgása és érzékelése 165 A gondolkodás mint a legmagasabb rendű megismerő tevékenység fejlődése 170 Miből ered a gondolkodás? 172 A gondolkodás és cselekvés együttes fejlődése 178 A cselekvésbe ágyaztt gondolkodás (érzékszervi-mozgásos szakasz) 178 A képekben történő gondolkodás (A konkrét műveletek kialakulása) 184 Életkori sajátosság-e az egocentrizmus? 187 Mikor kezdik megtartani a gyermekek az állandóságot? 191 "Miből van több, fagyöngyökből vagy a barnákból?" (A rész és egész viszonyának felfogása) 195 Tagolatlanság és véletlenszerű tagoltság 196 A gondolkodás fejlődése a cselekvésben 201 "Előbb megcsinálom, majd aztán gondolkodom" 204 Az "okos hibák" megjelenése 212 Variációk megoldásának fejlődése 217 "Megoldottam, de nem tudom, hogyan" 220 A beszéd és a fogalmi gondolkodás fejlődése 222 A beszéd előtti kommunikáció 223 Miért sír a csecsemő? 224 A mozgás mint a csecsemő beszédének helyettesítője 225 Amikor a gyermek beszélni kezd... Miért a "mama" az első kimondott szó? 227 A "kisgyermeknyelv" 229 Ahány ház, annyi szokás... A helyzethez kötött beszéd 229 Az egocentrikus beszéd 237 A beszéd fejlődése az iskoláskorban 241 A fogalmak kialakulása és fejlődése 250 A kisiskolások konkrét-fogalmi gondolkodása 263 Az absztrakt-logikai gondolkodás kialakulása 265 Hogyan előzi meg a lehetséges a valóságost? 266 A gondolkodás stratégiájának fejlődése 272 A gondolkodás sajátosságai az ifjúkorban és a felnőttkorban 281 Hogyan vitatkoznak a fiatalok? 282 Az intelligencia változásai a felnőttkorban 285 Tanulás és emlékezés. A képzelet és az alkotóképesség fejlődése 293 A tanulás és az emlékezés fejlődése 295 Amikor a tanulás fő tevékenységi formává válik 300 Mechanikusan tanulnak-e a gyermekek? 302 Előbb megtanulom - aztán majd megértem 302 Csak okosan segítsünk! 304 Megérteni nagyon fontos, de kevés 306 Csak nem fogod magolni, mint egy dedós? 307 Tanulás és emlékezés az ifjúkorban és felnőttkorban 309 Időmegtakarítás vagy veszteség? 310 A képzelet fejlődése 314 A fantázia közeledése a valósághoz 318 "Az ábrándozás az élet megrontója" ? 320 Az alkotóképesség (kreativitás) elemi formáinak kialakulása és fejlődése 325 Konvergens és divergens gondolkodás 327 A divergens gondolkodás összefüggése egyéb tényezőkkel 329 A divergens gondolkodás fejlődése különböző életkorokban 331 Meddig tarthat az alkotóképesség? 341 Irodalom 344
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 2 490 Ft

A termék megvásárlásával

249 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadó gondolat könyvkiadó
Kiadás éve1983
Oldalak száma:350
Súly250 gr
ISBN2310005945670
ÁrukódSL#2111025840
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 2 490 Ft

A termék megvásárlásával

249 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

J.D. Barker: Zárt ajtók mögöttJ.D. Barker: Zárt ajtók mögött