Az érzelem és a jellem lélektanából - FEJLŐDÉSLÉLEKTANI TANULMÁNYOK (A korai tapasztalatok szerepe az érzelmek kialakulásában és a személyiség fejlődésében; A karaktervonások kialakulása és működése; Mai szemmel)

okker kiadó  | papír / puha kötés  |  304 oldal

Libri Antikvárium
Köze van-e a korai szülőgyermek kapcsolatnak az ember szeretetre, érzelmi kapcsolatteremtésre való képességének kialakulásához, illetve minőségéhez? Ha ez a korai kapcsolat nem jön létre - vagyis a gyermek szülő nélkül, csecsemőotthonban nevelkedik - vagy valamilyen okból - például a szülő alkalmatlansága miatt - súlyosan sérül, a veszteség, ami a gyermeket éri, meghatározza-e a szocializáció folyamatát akkor is, amikor a környezeti feltételek már rendezettek? Mindezt tekintetbe véve: van-e a pszichológusnak lehetősége arra, hogy a múlt és a jelen (a személyiség állapota és a fejlődés adott feltételrendszere) ismeretén egyfajta "jóslásba" bocsátkozzék, azaz meghatározza a gyermek fejlődésének jövőbeni kritikus állomásait, és - ha kell - javaslatot tegyen az idejekorán megindítható prevenciós stratégiára? Amikor az összeállítás tematikája körvonalazódni kezdett, felmerült bennem a kérdés: valójában kinek szánom? Ki - ahogy ma mondani szokás - a "potenciális olvasó"? Gondolatban végigpergetve azokat a pszichológiai területeket, melyeket az írások érintenek - a korai szülő-gyermek kapcsolat, az emberi érzelmek keletkezése és fejlődése, a tehetséggondozás, az autonómia, a házasélet kezdeti szakasza, az előítéletes személyiség - azt kell mondanom: a tanulmányok elsősorban a pedagógust és a szülőt "célozzák meg". Azokat a pedagógusokat, akik munkájuk során többre törekszenek, mint szaktantárgyaik korrekt elsajátíttatása, és azokat a szülőket, akik nem elégszenek meg ösztönös nevelői érzékükkel (mely egyébként korántsem lebecsülendő érték), hanem él bennük a kíváncsiság: a gyermek és a felnőtt kapcsolatában hogyan bontakoznak ki az ember érzelmei, hogyan jelennek meg a fontosabb karaktervonások. Persze - kicsit talán nagyképűen - azt is mondhatnám, hogy ezek az írások - szakmától, szülői szereptől függetlenül - mindenkinek szólnak, akik tudatosan kívánják megismerni, formálni önmagukat és környezetüket, ami - véleményem szerint - a kulturált emberi magatartás alapfeltétele. TARTALOM: Előszó 5 A korai tapasztalatok szerepe az érzelmek kialakulásában és a személyiség fejlődésében A pszichobiológiai elemzés jelentősége a korai szülő-utód kapcsolat vizsgálatában 8 Eredmények és problémák a személyiségfejlődés epidemiológiai-longitudinális megközelítése során 15 A "jóslás" tudományos lehetőségei 27 Ragaszkodás és szeretet az állatvilágban 58 Az emberi szeretet geneziséről 80 A "szenzitív periódus" szerepe a szociális kapcsolatteremtés érzelmi feltételeinek kialakulásában 102 Az emóció ontogenezisének vázlata 138 A gyermek érzelmeinek alakulása 150 A karaktervonások kialakulása és működése A nemek pszichológiai különbségének fejlődéslélektani kérdései I. 168 A nemek pszichológiai különbségeinek fejlődéslélektani kérdései II. 200 Individualizáció és autonómia 226 Pályaválasztás és önmegvalósítás 233 A tehetséges tanulók speciális képzésének elméleti és gyakorlati kérdései 242 Szerepkonfliktusok a házasság korai periódusában 280 Az előítéletes személyiség 289 Mai szemmel 297
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 3 990 Ft

A termék megvásárlásával

399 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadó okker kiadó
Oldalak száma:304
Súly400 gr
ISBN2399981016208
ÁrukódSL#2110686637
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 3 990 Ft

A termék megvásárlásával

399 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

J.D. Barker: Zárt ajtók mögöttJ.D. Barker: Zárt ajtók mögött