Az itáliai festészet története

európa könyvkiadó  | 1982  | vászon  |  515 oldal

Libri Antikvárium
TARTALOM Első ajánlás 5 Második ajánlás 7 Bevezetés 9 A firenzei iskola - Első könyv - A művészetek újjászületése és első fejlődése 1300 táján (450-től 1349-ig) A festészet legrégibb emlékeiről 53 Niccoló Pisano 55 Az első szobrászok 58 A mozaik fejlődése 59 Az első festők 60 Az első festők (Folytatás) 62 Cimabue 65 Giotto 68 Giotto (Folytatás) 70 Vegyük el az emelvényt 71 Giotto (Folytatás) 72 A félreismert szépség 74 Második könyv - A festészet tökéletesedése Giottótól Leonardo Da Vinciig (1349-től 1466-ig) Általános körülmények 79 Giotto kortársai 83 A francia ízlés a művészetekben 85 Giotto iskolája 91 A közszellem Firenzében 97 A firenzei szobrászatról 100 Paolo Uccello és a perspektíva 101 Masaccio 104 Masaccio (Folytatás) 106 Meghatározások 107 A Masaccio utáni festészetről 111 Fra Filippo 113 Az olaj lép a vízfesték helyébe 116 Az olajfestés feltalálása 117 A Sixtus-kápolna 119 Ghirlandaióról és a levegőperspektíváról 121 A nagy emberek közvetlen elődei 124 A szellem állapota 127 Áttekintés 133 Az öt nagy iskola 133 Próbálkozás az Ízisz-szobor alatt 134 Egy művész 134 A firenzei festők jelleme 140 A freskó Firenzében 141 Különbség Firenze és Velence között 142 Harmadik könyv - Leonardo Da Vinci élete Első évei (1452) 147 Életének korszakai 149 Első művei 150 Leonardo három stílusáról 151 Leonardo Milánóban 152 Leonardo magánélete Lodovico udvarában 154 Művészi élete 156 Leonardo a Delle Grazie kolostorban 157 Megvalósítás 161 A szereplők neve 162 Az Utolsó vacsora keletkezésének kora 163 Nyomok Leonardónak az Utolsó vacsorá-hoz készített tanulmányairól 164 Bandello elbeszéli Vinci festési modorát 168 E kép balszerencséje 170 Kivonat Sir W. E. naplójából 173 A történeti igazságról 177 Leonardo újra Toscanában 181 Leonardo balsorsa 185 Leonardo Rómában 187 Leonardo és Raffaello 190 Leonardo anatómiai tanulmányai 193 Leonardo eszmerendszere 195 Arról, hogy abban, ami tetszik, csak azt tudjuk becsülni, ami nekünk tetszik 202 Negyedik könyv - Az ókori szépségideálról A szép története 213 A görögök filozófiája 213 A természet utánzásának egyszerű módszere 214 Hol találjuk meg a régi görögöket? 215 A közvélemény a vadaknál 215 Az ezer dologban durva vadak igen helyesen gondolkodnak 216 Az istenek tulajdonságai 217 Az istenek elvesztik fenyegető arckifejezésüket 218 A figyelem mennyiségére vonatkozó szabály 219 Különös dolog, de nem kell a természetet pontosan lemásolni 219 A papok befolyása 220 Következtetés 220 Isten jó vagy rossz? 221 A művész fájdalma 221 A pap megvigasztalja 222 Egyre jobban eltávolodik a természettől 223 Ötödik könyv - Az antik szépség (Folytatás) Mi az ideális szépség 227 Az antik művészet hidegségéről 228 A Torzó nagyszerűbb, mint a Laokoon 229 Hiba, amely az ókorban sohasem fordul elő 229 A szobrászat eszközéről 231 Egy szobrász 236 A festészet és a drámai művészet nehézsége 238 A szokás visszatükrözése 239 Az emberek hat osztálya 242 A szangvinikus vérmérsékletről 243 Az epés vérmérsékletről 246 A három ítélet 248 A flegmatikus 250 A melankolikus vérmérsékletről 258 Atletikus és ideges vérmérséklet 261 Az atletikus és az ideges (Folytatás) 268 Az éghajlatok befolyása 270 Hogyan lehet felülmúlni Raffaellót? 274 Az érdeklődés és a szimpátia 277 A zenéről 278 Kinek van igaza? 278 A csodálatról 280 Az ember mindig tudja azt, amit nevetséges nem tudni 280 A látás művészete 281 Az arcképfestés stílusáról 282 A tevékeny élet megszünteti a művészetek iránti szimpátiát 285 Egy igen erős ellenvetés 288 Hatodik könyv - A modern szépségideál A szeretetre méltó emberről 291 A mozdulatok bájáról a görögöknél 295 A szeleburdiság és a vidámság Athénben 297 A nők szépségéről 299 Arról, hogy az antik szépség összeférhetetlen a modern szenvedélyekkel 300 A szerelemről 301 Az ókorban semmi sincs, ami összemérhető Marivaux Marianne-jával 302 Nem tudunk mit csinálni az ókori erényekkel 303 A modern ideálról 305 Megjegyzések 305 Példa: az angol szépség 306 Az egymás után következő vásznak 308 Az antik szépség megfelel az isteneknek 310 Az előző téma folytatása 311 A huszadik század forradalma 312 A kedvesség az ókorban 316 Az erő megszégyenülése 318 Mi marad hát a régieknek? 320 A szalonok és a fórum 321 A monarchikus tartózkodás 324 A népek hajlamai a modern szépség iránt 326 A régi franciák 332 Mi lesz a modern szépséggel, és mikor fog bekövetkezni? 333 Hetedik könyv - Michelangelo élete Első évek 337 Megismeri az ókort 338 Michelangelo nevelkedésének egyetlen öröme 340 Az uralom változásai 344 Utazása Velencébe, megállítják Bolognában 345 Akarta-e utánozni a régieket? 347 Számoltat és nem szimpatizáltat szereplőivel 349 Megható látvány 352 Ellentmondás 353 Magyarázatok 354 Nincs igazi nagyság áldozat nélkül 356 Michelangelo, századának embere 358 A kolosszális Dávid 362 Az eszményítés művészete tizenöt évszázad után újra megjelenik 364 II. Gyula 367 II. Gyula sírja 368 Kegyvesztettség 370 Kiengesztelődés, kolosszális szobor Bolognában 371 Intrika, az egyetlen baj 374 A Sixtus-kápolna 376 A Sixtus-kápolna (Folytatás) 380 Pontosan miben különbözik az antiktól 382 A művészetek hidegsége Michelangelo előtt 385 A Sixtus-kápolna (Folytatás) 386 A Sixtus-kápolna hatása 390 X. Leó alatt Michelangelo tíz évet tölt tétlenül 391 A firenzei szabadság és nagyság utolsó órái 395 A San Lorenzo szobrai 399 Hűség a félelmesség elvéhez 401 A fejedelmekkel való kapcsolatokból származó bajok 404 A Mózes a San Pietro in Vincoliban 407 Mózes (Folytatás) 408 A Minerva Krisztus-a. - A firenzei Vittoria 409 Michelangelo mondása az olajfestésről 411 Az Utolsó ítélet 411 Az Utolsó ítélet (Folytatás) 418 Az Utolsó ítélet (Folytatás) 421 Az idegenek ítélete Michelangelóról 422 Dante hatása Michelangelóra 426 Az Utolsó ítélet (Befejezés) 429 A Pál-kápolna freskói 430 Munkamódszere 431 Michelangelo képei 432 Michelangelo, az építész 436 A Szent Péter-templom története 437 Egy nagy ember a középszerűség hálójában 441 Michelangelo jelleme 446 Michelangelo jelleme (Folytatás) 449 A szellem, a XVIII. század találmánya 451 Tiszteletadás Michelangelo hamvainál 454 A Michelangelo iránti rajongás újjá fog születni 456 Epilógus. - Ötvenórás tanfolyam 461 Függelék Időrendi táblázat a leghíresebb művészekről 469 Élő művészek 481 Híres zeneszerzők 482 Élő zeneszerzők 483 Az öt iskola nagy festőinek névsora 483 Jegyzet a 94. oldalhoz 488 Jegyzetek (Benyhe János) 489
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 2 180 Ft

A termék megvásárlásával

218 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Saját képpel, papír borítóval.
Kiadó európa könyvkiadó
Kiadás éve1982
Oldalak száma:515
Súly200 gr
ISBN2310007086036
ÁrukódSL#2111420140
Kötésvászon

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 2 180 Ft

A termék megvásárlásával

218 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Stephanie Garber: Egy átok az igaz szerelemértStephanie Garber: Egy átok az igaz szerelemért