Belsőégésű motorok

franklin-társulat  | 1933  | papír / puha kötés  |  155 oldal

Libri Antikvárium
Falkusfalvi Lacsny Árpád: Belsőelégésű motorok. Bp.,1933, Lacsny Árpád, (Franklin-ny.) , 155 oldal, korabeli reklámokkal, kihajtható mellékletekkel. varrott papírkötés- kopott , karcos borító Mielőtt könyvem tulajdonképpeni tárgyára, a mai belsőelégésű motorok szerkezetének ismertetésére rátérnék, bevezetésül néhány szóval ismertetni kívánom e gépek fejlődéstörténetét. 1860. évben jelenik meg az első, Lenoir által szerkesztett robbanómotor. Lenoirt motorának megszerkesztésére elsősorban a kazántelepekre vonatkozó szigorú hatósági előírások ösztönözték. Célja az volt, hogy a gőzgéppel kapcsolatos kazántelepet kiküszöbölje. Lenoir motorának szerkezete még nagyon hasonlít a gőzgépéhez. Működési elve a következő: A dugattyú félútjáig gáz- és levegő keveréket szív a hengerbe, ezután bezáródik a beömlő csatorna és elektromos szikrával meggyújtja a keveréket, mely robbanásszerűen ég el és maga előtt hajtja a dugattyút. Lenoir motorának munkafolyamata a gőzgéppel szemben egyszerűsödést mutat. Míg a gőzgépben a tüzelőanyag melegét egy közvetítő közegnek, a víznek adja át, addig a robbanómotornál a tüzelőanyagot közvetlenül a munkahengerben égetjük el. Ily módon az egész kazánberendezés fölöslegessé válik. Lenoir gépe azonban nagy méretei ellenére is csak igen kis teljesítményt szolgáltatott, fogyasztása ellenben igen magas volt. Ennek oka főképpen abban keresendő, hogy a hengerbe szívott keveréket előzetes összenyomás nélkül gyújtotta meg. Ottó volt az, aki a hőtan törvényeinek helyes felismerésével elsőnek alkalmazott előzetes sűrítést. Ily módon sikerült a körfolyamat thermikus hatásfokát erősen megjavítania.. TARTALOM 1 Általános rész. A) A belső elégésű motorok felosztása és az indikátor diagramm ... 7 B) A négy- és kétütemű motorok munkafolyamata 8 C) Tüzelőanyagok 9 D) Teljesítmény; effektív középnyomás 10 E) Hatásfok .11 F) Motorok általános elrendezése 11 II. A robbanó-motorok szerkezeti részeinek ismertetése, A) Henger és hengerfej 13 Gépállvány, henger és hengerfej 15 Szelepek mozgatása 22 A motor forgásirányának megállapítása 29 Sűrítéscsökkentés 29 B) Többhengeres motorok 29 Forgattyútengely 32 Dugattyú 34 Hajtórúd 38 C) Porlasztás 39 Felületi porlasztó 40 Bánki-Csonka porlasztó 41 A porlasztók elemei 43 Indító csappantyú 45 Légtisztítók 46 Egyfúvókás pótlevegős porlasztó 47 Zenith-porlasztó 47 Pallas-porlasztó 50 Schimanek-porlasztó 51 Maybach-porlasztó 56 A porlasztók beállítása 56 D) Tüzelőanyag utánpótlás 58 Természetes eséssel való utánpótlás 58 Nyomással való utánpótlás 59 Szívással való utánpótlás 59 Szivattyúval való utánpótlás 60 Benzinszűrő és vízzsák 61 E) Gyújtás 62 Alapfogalmak 62 Alacsony feszültségű gyújtás 64 Gyújtógyertya 64 Akkumulátorgyujtás 66 Magasfeszültségű mágnesgyujtás 66 Elő- és utógyujtás 68 Gyujtókészülék-beállítás 69 Kábelek felrakása, gyújtási sorrend 69 Gyújtási hibák 70 F) Kenés 71 Csepegtetős olajozás 71 Olajozás kenőszivattyúval 72 Gyűrűsolajozás 73 Szóróolajozás 75 Keringőolajozás 75 Keverékolajozás 81 Hűtés 82 Léghűtés 82 Folyadékhűtés 82 H) Hangtompítás 83 I) A motorok indítása 84 J) Melegedés 84 K) Kopogás 85 III. Izzófejes-motorok. Kétütemű ízzófejes motorok 86 IV. Diesel-motorok. Általános rész 89 A) Kompresszoros Diesel-motorok 91 Nyitottporlasztó 91 Lemezesporlasztó 91 Gyűrűrésporlasztó 92 Tüzelőanyagszivattyú 93 Légsűrítő 93 Kétütem, vagy négyütem? 97 Öblítés 98 B) Kompresszornélküli Diesel-motorok 101 Porlasztás 101 Porlasztók 102 Nyitottporlasztó 103 Csukottporlasztó 104 Olajszivattyú 105 Szabályozás 106 Ganz-Jendrassik-szivattyú 106 Bosch-szivattyú 107 A befecskendezési nyomás 111 Gyujtásállítás 111 Szabadsugárrendszerű motorok 112 Örvénylés 112 Az elégési tér alakja 112 Előkamrás motorok 115 Összefoglalás 116 A Diesel-motorok üzemzavarai 117 V. Dinamó, indító-akkumulátor. A dinamó 120 Elektromos indítók 123 Akkumulátor 126 VI. Gázgenerátorok. A generátorok működése 127 Normális égésű generátorok 128 Kátránykiválasztós generátor 131 Fordított égésű generátorok 132 VII. Motortípusok. A ) Robbanó motorok 134 Csonka-motorok 134 Schütz-motor 136 Fejes-lemezmotor 140 N. A. G.-motor 140 Ganz 6 Am-típusú motor 140 B) Kompresszoros Diesel-motor 142 Maybach-motor 142 C) Kompresszornélküli Diesel-motorok 144 Martos és Herz egyhengeres fekvőmotora 144 Martos és Herz állómotora 146 A Lang-féle vasútimotor 148 M. A. N.-motor 150 Ganz-Jendrassik-motor 151
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 13 550 Ft

A termék megvásárlásával

1 355 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv - karcos borító - kopottas
Kiadó franklin-társulat
Kiadás éve1933
Oldalak száma:155
Súly219 gr
ISBN2399982440033
ÁrukódSL#2109126699
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 13 550 Ft

A termék megvásárlásával

1 355 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

KönyvtörvényKönyvtörvény