Bevezetés a pedagógiába - szemelvénygyűjtemény, egyetemi jegyzet

okker oktatási iroda  | 1997  | papír / puha kötés  |  151 oldal

Libri Antikvárium
TARTALOM A nevelés történelmi szükségességéről 4 A nevelés különösségéről 5 A nevelés különbözősége... 5 ... a szándéktalan hatásoktól 5 ... az idomítástól 6 ... a művészetektől 8 ... a képzéstől 9 A neveléstudomány elkülönülése... 10 ... a gyakorlattól 10 ... a többi embertudománytól 11 ... a filozófiától és etikától 12 ... az oktatástól 16 A neveléstudományról 17 Autonóm tudománnyá válása 17 Lehetséges-e a pedagógia mint tudomány? 22 A neveléstudomány jellegéről 25 ... elmélet 25 ... gyakorlati tudomány 26 ... normatív tudomány 26 A neveléstudomány rendszere 29 A nevelés fogalmára vonatkozó nézetek 31 ... "örök" és történelmi kategória 31 ... társadalmi funkció 31 ... individuális és szociális jellegű 32 ... céltudatos, tervszerű fejlesztő hatások összessége 33 ... mint "az egyes emberben szunnyadó ösztönös tendenciák" felébresztése 34 ... mint nevelő oktatás 37 ... mint művelődés 38 ... mint harmonikus, arányos, illetve "egyetemes" fejlesztés 40 ... képessé tétel a boldogságra 42 ... természetünk tökéletesítése 43 ... mint a közösségi életgyakorlat átfogó és egységes megszervezése 44 ... mint a társadalmi gyakorlat pedagógiai reprodukálása 47 ... összekapcsolása a munkával 51 A munkaiskola mint a "tanulóiskola" alternatívája 51 A munkaiskola-koncepciók két fő irányzata 52 Kerschensteiner munkaiskola-koncepciójáról 52 A termelőmunka szerepe Makarenko pedagógiájában 54 ... mint nem-nevelés 57 Álláspontok az ember fejlődésének meghatározottáságról és meghatározóiról 58 Szélsőségek az örökletes és a környezeti determináció kérdésében 58 Az öröklés és a társadalmi környezet szerepe az egyén fejlődésében 61 Az öröklésés a környezet kapcsolatáról 61 Az öröklés és a nevelés szerepe a képességek kialakulásában 62 Az ikervizsgálatok eredményeiről 64 A környezet hatása a biológiai életkorra 65 Mit öröklünk? 67 Faji sajátosságokat mint diszpozíciókat 67 Elődeink egyes vonásait 69 Alkatunk típusát 70 ... és feltételes reflexeket? 77 ... netán intelligenciát is? 78 Nevelődhet-e az ember? 85 A személyiség alakulásának mechanizmusáról 86 A nevelés társadalmi meghatározottságáról 88 A közösség mint nevelési tényező 88 Az értékek történeti jellegéről 90 A beszélt nyelv társadalmi meghatározottságáról 91 Az iskola által nyújtott műveltség történeti-társadalmi meghatározottságáról 100 Az iskola műveltség-elosztó szerepéről 105 A kettős iskolarendszerről 107 A 60-as évek "radikális" iskolakritikai tételeiből 118 Oktatási esélyegyenlőség és komprehenzív iskola 121 Minőségi iskola - teljesítményelv 121 Az oktatási esélyegyenlőség fogalma 124 A komprehenzív iskoláról 130 Idézett művek jegyzéke 147
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 12 990 Ft

A termék megvásárlásával

1 299 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadó okker oktatási iroda
Kiadás éve1997
Oldalak száma:151
Súly200 gr
ISBN2399960684954
ÁrukódSL#2111666947
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 12 990 Ft

A termék megvásárlásával

1 299 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

KönyvtörvényKönyvtörvény