Didaktika - Elméleti alapok a tanítás tanulásához

nemzeti tankönyvkiadó  | 1998  | kemény kötés  |  539 oldal

Libri Antikvárium
TARTALOM Előszó 7 Oktatáselméleti irányzatok 9 Az oktatáselmélet értelmezése 10 A különböző oktatáselméleti irányzatok felosztására tett próbálkozások 11 A tudomány előtti elképzelések, filozófiai gyökerek és a gyakorlat 13 A megszülető pedagógia diszciplína "oktatáselméleti" koncepciója 14 A tapasztalati pszichológiai szálak 16 Értékelméleti irányzat 18 A társadalmi igényekhez igazodó irányzat 18 Az oktatáselmélet differenciációjához kapcsolódó, a különböző társtudományok eredményeire interdiszciplinárisan építő irányzatok 20 Az oktatáselmélet integrálódásához kapcsolódó irányzatok 23 Napjaink alternatív irányzatai 27 A posztmodern irányzat 33 Elmélet kontra gyakorlat 35 Összefoglalás 35 Feladatok 36 Irodalom 36 Az oktatás társadalmi meghatározottsága 45 Bevezetés 46 A társadalom és az oktatási folyamatok közötti meghatározó viszony 58 Az oktatás társadalmi meghatározottsága az ezredforduló Magyarországán, folyamatok és feladatok 68 Összefoglalás 72 Feladatok 74 Irodalom 75 A tanuló 77 Bevezetés 78 A gyermekstátus értelmezése 78 A pedagógus gyermekszemléletét befolyásoló tényezők 80 Szempontok az egyéni különbségek értelmezéséhez 83 A gyermek megismerése, megértése 85 Összefoglalás 92 Feladatok 92 Irodalom 93 A pedagógus 96 A pedagógiai hatékonyság összetevői 97 A kedvelt, eredményes pedagógusra jellemző tulajdonságok 99 Az alapvető személyiségvonások, az alapképességek 99 A pedagógiai képességek 101 A pedagógiai tudás szintjei és típusai 102 A gyakorlati készségek 104 A pedagógiai gondolkodás, a pedagógiai döntések 107 A tanári hitek és filozófiák 110 A reflektív tanár 111 Összefoglalás 113 Feladatok 114 Irodalom 115 A tanulás 117 Bevezetés 118 A tanulásra vonatkozó tudományos nézetek fejlődése 120 A tanulásról alkotott felfogás az ókorban és a középkorban 120 A tanulás irányítása a korszerű pedagógiai elképzelésekben 145 Összefoglalás 153 Feladatok 154 Irodalom 155 Az oktatás célrendszere 159 Bevezetés 159 Az oktatási cél fogalma 161 Az oktatási cél funkciói 165 Az oktatás céljainak kiválasztása 166 Az általános célok konkrét követelményekké alakítása 182 Összefoglalás 185 Feladatok 185 Irodalom 187 Az oktatás tartalma 190 Bevezetés 191 Az oktatás tartalmának alakulása a nevelés történetében 195 Az oktatás tartalmának "forrásvidékei"s e források "felhasználásának" kritériumai 200 Az oktatás tartalmának alakulása az ezredforduló Magyarországán 215 Összefoglalás 217 Feladatok 218 Irodalom 219 Az oktatási folyamat 221 Bevezetés 222 Az oktatási folyamat 223 Az oktatási folyamat különböző szempontú megközelítése 224 Az önszabályozást kiépítő oktatási folyamat 229 Az oktatási folyamatot motiváló modell 255 Összefoglalás 264 Feladatok 265 Irodalom 267 Az oktatás stratégiái és módszerei 271 Stratégia-módszer-eljárás 272 Oktatási stratégiák 275 Az oktatási módszer fogalma 283 A módszerek csoportosítása, osztályozása 284 Oktatási módszerek 285 A módszerek kiválasztása 313 Összefoglalás 318 Irodalom 319 Az oktatás eszközei, tárgyi feltételei 323 A taneszköz fogalma 324 A taneszközök története 326 A taneszközök lehetséges csoportosítása 329 Taneszközök a tanítási-tanulási folyamatban 332 Taneszközök a tanítási órán 337 Összefogalalás 342 Feladatok 343 Irodalom 343 Az oktatás szervezeti keretei és formái 345 Az oktatás szevezetei keretei 346 Az oktatás szevezeti formái 357 Összefoglalás 363 Feladatok 364 Irodalom 365 Az oktatás szervezési módjai és munkaformái 368 A szervezési mód és munkaforma értelmezése 369 A frontális munka 369 Az egyéni munka 374 A párban folyó tanulás 379 A csoportmunka 382 A szervezési módok szimultán az alkalmazásáról 385 Összefoglalás 387 Feladatok 387 Irodalom 389 A pedagógiai értékelés 392 Az értékelés fogalmának alakulása 393 Az értékelés funkciói 396 A viszonyítás problémája 404 Az értékelés folyamata 405 Megítélés, becslés, mérés 409 Mérésmetodológiai követelmények 410 Külső és belső értékelés 412 Az értékelők 412 Összefoglalás 413 Feladatok 414 Irodalom 414 Tanulásszervezés 418 A tanár szervezőtevékenységét meghatározó elméleti megközelítések 419 A szervezési és tanítási problémák megkülönböztetése 422 A szervezés tevékenységformái 423 Nem célravezető szervezési-irányítási eljárások, tanári gyakorlatok 431 Összefoglalás 432 Feladatok 433 Irodalom 434 Különleges bánásmódot igénylő gyermek 435 A különleges bánásmódot igénylő gyermek fogalma, csoportosításuk 436 Speciális tanulási nehézséggel rendelkező tanulók 437 Integrált nevelés az oktatási intézményekben 439 A tehetésges tanulók 445 A tehetségnevelés, tehetségfejlesztés 450 A differenciált oktatás 458 Összefoglalás 459 Feladatok 460 Irodalom 461 Az iskolai oktatómunka tervezése 465 A tervezési tevékenység sajátosságai 466 Az oktatástervezés szintjei 470 Összefoglalás 486 Feladatok 486 Irodalom 487 A kezdő pedagógus 489 A kezdő tanárok legfontosabb problémái 491 A kezdő és tapasztalt tanár tevékenységben, gondolkodásában megfigyelt alapvető különbségek 492 Milyen tanár vagyok? 497 Mire törekedjen, mit tehet a kezdő tanár? 500 Önelemző eljárások, fejlesztő technikák 505 Összefoglalás 508 Feladatok 509 Irodalom 511 Névmutató 513 Tárgymutató 521
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 9 900 Ft

A termék megvásárlásával

990 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadó nemzeti tankönyvkiadó
Kiadás éve1998
Oldalak száma:539
Súly1200 gr
ISBN2399986349776
ÁrukódSL#2109976450
Kötéskemény kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 9 900 Ft

A termék megvásárlásával

990 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Tesz-vesz aloldalTesz-vesz aloldal