Diszlexia és egyéb tanulási nehézségek

medicina könyvkiadó zrt.  | 1999  | papír / puha kötés  |  182 oldal

Libri Antikvárium
Ez a könyv diszlexiás, vagyis olyan egészséges, értelmes gyermekekről szól, akik nap mint nap tanulási nehézségekkel küszködnek az iskolában. A szerző, a téma nagy tudású, sok tapasztalattal rendelkező szakembere közérthetően foglalta össze az olvasási, írási, helyesírási, számolási és nyelvi nehézségekkel küzdő gyermekek problematikáját, és ezen kívül foglalkozik a figyelemhiányos, hiperaktív, koordinációs, valamint érzelmi problémákkal is. Világosan és egyértelműen szól e problémákról, olyan adatok és tények kíséretében, amelyek a szülőket és a pedagógusokat az ilyen gondokkal küszködő gyerekek jobb megértésében segítik. A megértés az első lépés a segítségnyújtásban, mert ezek a gyerekek megfelelő támogatással felzárkózhatnak a korosztályukhoz, és sikeresek lehetnek a tanulásban éppúgy, mint a gyakorlati életben. TARTALOM Előszó 5 Előszó a magyar kiadáshoz 7 BEVEZETÉS 13 Mi a speciális tanulási nehézség? 15 A speciális tanulási nehézség meghatározása 15 Milyen korán lehet a speciális tanulási nehézséget diagnosztizálni 19 A történelmi háttér 20 A tanulási nehézség típusainak meghatározása 22 Milyen gyakoriak a tanulási nehézségek? 23 A tanulási nehézség felismerésének előnyei 24 Hogyan diagnosztizáljuk a tanulási nehézséget? 25 A tanulási nehézség jelei 25 Mit tegyünk, ha felmerül a gyanú, hogy a gyermeknek tanulási nehézsége van? 26 Mit jelent az átfogó kivizsgálás? 27 Hogyan szervezzük meg a kivizsgálást? 28 Hogyan történik a kivizsgálás? 29 A gyermek adatainak összeggyűjtése 30 A gyermek vizsgálata - a pszichológus szerepe 31 A gyermek vizsgálata - a gyermekorvos szerepe 34 Az eredmények megbeszélése a szülőkkel 38 Megfelelő kezelési eljárás ajánlása 39 Felülvizsgálat 39 A tanulási nehézségek keletkezésének elméletei 41 A kiváltó okok elmélete 41 Elméletek az agyi károsodás, fejlődési rendellenesség, funkciózavar és éretlenség szerepéről 44 A cerebrális dominancia hibájának elmélete 46 Az információk feldolgozásának hiányosságai 48 Hogyan tudnak a szülők segíteni? - Általános elvek 52 A szülők aggodalmai 52 A testvérek igénye 54 A gyermek önbecsülésének felépítése 54 Beszéljünk a gyermekkel tanulási nehézségeiről 57 A szülők mint tanítók 57 Együttműködés az iskolával 60 Szervezetek segítsége 60 A TANULÁS TERÜLETEI 63 Az olvasás 65 Milyen gyakori a speciális olvasási nehézség? 66 Mit jelent a megfelelő olvasás? 67 Hogyan tanulunk meg olvasni? 68 Mi az, ami hiányzik speciális olvasási nehézségben? 70 Az olvasás értékelése 71 Hogyan tanítsuk az olvasást? 72 Hogyan segíthetik a szülők olvasási nehézséggel küzdő gyermeküket? 75 A helyesírás 80 Mit jelent a speciális helyesírási nehézség? 81 Hogyan kell a helyesírást értékelni? 81 Hiányosságok a speciális helyesírási nehézségben 82 Hogyan segítsük azt a gyermeket, akinek speciális helyesírási nehézsége van? 86 Helyesírási szótárak 89 Az írás 90 Hogyan lehet az írást értékelni? 90 A diganózis feltételei 91 Mikor ismerjük fel a speciális írási nehézséget? 93 A speciális írási nehézségben mutatkozó hibák 94 Hogyan tanítsunk írni? 96 Hogyan segítsük a gyermeket speciális írási nehézségében? 97 A számolás 102 Hogyan vizsgáljuk a számolási képességet? 102 A nehézségek típusai 103 Hogyan segítsük a gyermeket, ha nehezen számol? 106 Számoló- és számítógépek 108 A nyelv 110 Hogyan értékeljük a beszédet? 111 Normális beszédfejlődés az iskolai évek alatt 111 A nyelv összetevői 112 A nyelvi nehézségek típusai 113 A figyelem (hiperaktivitás) és a szekvenciális szerveződés 118 A figyelem zavara és a hiperaktivitás 118 A szekvenciális szerveződés 122 Koordináció és ügyetlenség 125 Hogyan lehet a koordinációt értékelni? 125 Az ügyetlenség típusai 126 A mozgástervezés zavara (diszpraxia) 126 Agnózia 126 A térlátás zavara 127 Csökkent tónus 127 Az ügyetlenség kezelése 128 Szociális és érzelmi fejlődés 131 A szociális önismeret hiánya 131 A tanulási nehézségből eredő magatartási zavarok 133 Ellentmondásos kezelések 143 Szenzoros, integráló kezelés 144 Doman-Delacato-féle módszer 145 Allergia 145 Látási tréning 146 Színes lencsék 147 Hipoglikémiás étrend 147 Az oldalkülönbség gyakorlása 147 Gyógyszerek 148 Nagy adag vitamin és ásványi anyagok 149 Csontkovácsok 149 Felnőttkor 150 A felnőttkor előnyei 150 Hogyan éljünk együtt felnőttként a tanulási nehézséggel? 152 Hogyan kerüljük meg a nehézségeket? 153 Pályaválasztás 154 Következtetések 155 FÜGGELÉK 157 Ajánlott bibliográfia 157 Fejlesztőprogramok 158 Beszédfogyatékosokért alapítványok 160 Fővárosi nevelési tanácsadók 162 Vidéki nevelési tanácsadók 163 Beszédsérültek iskolái, osztályai és ambulanciái 167 Tanulási képességet vizsgáló szakértői bizottságok 172 Budapest logopédiai munkaközösségei 177 Logopédust alkalmazó általános iskolák 178
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 3 990 Ft

A termék megvásárlásával

399 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadó medicina könyvkiadó zrt.
Kiadás éve1999
Oldalak száma:182
Súly200 gr
ISBN2310005905186
ÁrukódSL#2111344209
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 3 990 Ft

A termék megvásárlásával

399 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Dr. Peter Vajkoczy: Élet és halál küszöbénDr. Peter Vajkoczy: Élet és halál küszöbén