Drámapedagógia

nincs megadva  | 2011  | papír / puha kötés  |  50 oldal

Libri Antikvárium
A pedagógusok régóta tudják, s mára az oktatásügy is megértette, hogy az iskola akkor jár a legjobb úton, ha a gyermeki személyiséget állítja tevékenysége középpontjába. A személyiségfejlesztés elsőrendű feladat voltát több tényező is indokolja. A kor a teljesítmény- orientáltságot preferálja, ami a saját képességeit, tehetségét, egyéniségét tudatosító és megvalósító embertípust feltételezi. Ehhez azonban meglehetősen kevés segítséget tud a társadalom nyújtani. Mig ugyanis a korábbi társadalmi alakzatokban az ember helye és viselkedése egyértelműbb, körülhatároltabb és stabilabb volt a szabályok, normák, vallások révén, addig mára ezek a fogódzók nagyrészt elveszítették jogosultságukat, érvényességüket, illetve átértékelődtek. A mai kor emberének új értékeket kell felismernie, új normákkal kell azonosulnia, új körülményekhez kell alkalmazkodnia. Az egyének oldaláról ez önismereti igényként vetődik fel: egyre több önmagukkal kapcsolatos tudást szeretnének szerezni, önmaguk és fontos kapcsolataik sorsát tudatosan szeretnék alakítani. A társadalmi és egyéni, személyiségfejlesztési és önismereti szükséglet kielégítésére szolgálnak a pszichológusok, pszichiáterek által szervezett és vezetett személyiségfejlesztő tréningek. A szélesebb körű intézményes igénykielégítés szándékával segítő foglalkozásúak (többek között pedagógusok) is indítanak önismereti, személyiségfejlesztő csoportokat, ők viszont nem rendelkeznek megfelelő mértékben az egyének és csoportok életében zajló történések értelmezéséhez, irányításához, felhasználásához szükséges tudással, tapasztalattal. Pedig ahhoz, hogy megfelelő időben tudjuk kedvező irányba befolyásolni a személyiség fejlődését, hogy esetleges reszocializációs, korrekciós feladatainkat is el tudjuk látni, a személyiségfejlesztés hagyományos intézményében, az iskolában is általános érvénnyel és rendszeresen kellene alkalmazni - akár speciális foglalkozásként - az életkori sajátosságoknak adekvát csoportmódszereket. Ilyen módszernek tartjuk a drámapedagógiát, a drámajátékok alkalmazására épülő személyiségformáló csoportmódszert. Jelen munkával célunk rendszerezett, elmélyült áttekintést adni a drámapedagógia, a dramatikus nevelés elméletéről, természetéről, differenciaspecifikumairól, sajátos eljárásairól, gyakorlatairól a pszichológia tanításait segítségül híva. Szándékaink között szerepel annak a ténynek a kiemelése, tudatosítása is, hogy pszichológiai, csoportdinamikai tudás és tapasztalat szükséges a drámajáték, mint sajátos személyiség- és közösség- formáló csoportmódszer alkalmazásához.
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 9 990 Ft

A termék megvásárlásával

999 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Saját fotóval, hátsó borítón kis koszolódás
Kiadó nincs megadva
Kiadás éve2011
Oldalak száma:50
Súly100 gr
ISBN2399960665588
ÁrukódSL#2111501005
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 9 990 Ft

A termék megvásárlásával

999 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

J.D. Barker: Zárt ajtók mögöttJ.D. Barker: Zárt ajtók mögött