Értékelési gyakorlat a befogadó intézményekben - Az oktatáspolitika és gyakorlat fő kérdései

országos közoktatási intézet  | 2007  | papír / puha kötés  |  78 oldal

Libri Antikvárium
Az Értékelési gyakorlat a befogadó intézményekben - Az oktatáspolitika és gyakorlat fő kérdéséi az Ügynökség értékelési projektjének első szakaszában összegyűlt tapasztalatokat foglalja össze. Alapjául az a 23 jelentés szolgált, amelyeket a résztvevő országok az értékelési politikájukra vonatkozóan küldtek el. A projekt célja az volt, hogy feltárja a mérés, értékelés elveit és gyakorlatát, amely azért fontos az alapfokú befogadó intézmények számára, mert ezáltal kapnak visszajelzést a tanítás és a tanulás folyamatáról. Ez az összefoglaló szamba veszi a befogadó intézményekben folyó értékelés jogi kereteit és elveit érintő tényezőket, és megvizsgálja, hogy miként hatnak az értékelés gyakorlatára. Áttekinti továbbá azokat a legfontosabb teendőket, amelyek a ''hiányosságokra összpontosító" (orvosi szemléletű) értékelési gyakorlatot képesek elmozdítani az oktatásközpontú megközelítés irányába. Ezen túlmenően, a jelentés választ kíván adni arra, hogyan képes a befogadó osztályokban folyó értékelés a lehető legjobban kiszolgálni az oktatás folyamatával kapcsolatos döntéshozatalt. Ez az összefoglaló jelentés az oktatáspolitikai döntéshozók és a befogadó intézményekben dolgozó gyakorlati szakemberek számára kíván hasznos háttéranyagot biztosítani az értékeléssel kapcsolatban. A címzettek között szerepelnek a sajátos nevelési igényű tanulókkal foglalkozó szakemberek, akiket különösen érint a befogadás általánossá válását támogató oktatáspolitika és gyakorlat. Ugyanakkor, ide tartoznak a többségi intézmények értékelési elveit kidolgozó, és gyakorlatát követő szakemberek, akiknek feladatuk, hogy valamennyi tanuló Igényeit szem előtt tartsák, beleértve a sajátos nevelési igényűeket is TARTALOM 1. BEVEZETÉS 9 1.1 Az Ügynökség értékelési projektje 9 1.2 Országjelentések és összefoglaló jelentések: a vizsgálat területei és céljai 12 1.3 Munkadefiníció 13 2. ÉRTÉKELÉS BEFOGADÓ INTÉZMÉNYEKBEN 19 2.1 Értékelés az átfogó oktatáspolitikákban 19 2.2 Értékelés a sajátos nevelési igények felmérése céljából 22 2.3 A tanítás és a tanulás folyamatáról informáló értékelés 23 2.4 Értékelés a tanulók eredményeinek összehasonlítására 24 2.5 Értékelés az általános oktatási-nevelési szintek monitoringjára 25 2.6 Összefoglalás 27 3. AZ ÉRTÉKELÉS KIHÍVÁSAI ÉS INNOVÁCIÓI 29 3.1 Az értékelési során nyert információ felhasználása a követelményszintek monitoringjában 30 3.2 Az SNI értékelés korai azonosításának alkalmazása a tanulási és tanítási folyamat informálására 35 3.3 A folyamatos értékelést célzó értékelési politikák és eljárások fejlesztése 40 3.4 Összefoglalás 48 4. A BEFOGADÓ ÉRTÉKELÉS FELÉ HALADVA - AJÁNLÁSOK A NEVELÉSPOLITIKA ÉS GYAKORLAT SZÁMÁRA 49 4.1 Befogadó értékelés 49 4.2 Ajánlások a "mainstream" osztályokban tanító tanároknak 53 4.3 Ajánlások az iskolaszervezéshez 55 4.4 Ajánlások a speciális értékelő team számára 57 4.5 Ajánlások az értékelési politikák számára 58 4.6 Összefoglalás 62 5. ZÁRÓ MEGJEGYZÉSEK 65 REFERENCIÁK 69 FÜGGELÉK 71 KIFEJEZÉSEK TÁRA 73 SZERZŐK 77
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 3 990 Ft

A termék megvásárlásával

399 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv - könyvtári
Könyvtári pecsét a címlapon.
Kiadó országos közoktatási intézet
Kiadás éve2007
Oldalak száma:78
Súly200 gr
ISBN2399972969865
ÁrukódSL#2110726316
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 3 990 Ft

A termék megvásárlásával

399 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Tesz-vesz aloldalTesz-vesz aloldal