Európa közlekedése és a regionális fejlődés

dialóg campus  | 2004  | kemény kötés  |  640 oldal

Libri Antikvárium
E könyv 2000. évi, több ezer példányos első kiadása rövid időn belül elfogyott. A szerző számára is megtisztelő kereslet minden bizonnyal a téma iránti, az Európai Unióhoz való csatlakozásunkig visszalevő idő rövidülésével fordítottan arányos széles körű érdeklődésnek tulajdonítható. Mindannyian tapasztalhatjuk, hogy életünk minősége szinte évről évre észlelhetően mind jobban mobilitás- és információ- (azaz jármű- és infokommunikációs eszköz-) függő, hogy a legkülönbözőbb tevékenységeinknek a közlekedéssel való kölcsönhatásai nemcsak egyre nyilvánvalóbbá, hanem erősebbé is válnak. Korunkban valamennyi területi (helyi/regionális, nemzeti, európai) szinten a közlekedés pozíciója a gazdasági/társadalmi rendszerekben – részben a mobil társadalom kialakulásával, részben az európaizációs/globalizációs folyamatok elmélyülésének okán – a térségi/települési jelenségeket formáló tényezőként töretlenül növekvőben van. E processzust még a kibontakozó információs társadalom is legfeljebb befolyásolni képes, de megállítani (belátható időn belül) aligha. Ezért e könyvvel az a célunk, hogy felhívjuk az olvasó figyelmét a közlekedés területi szerkezeteket és a regionális fejlődést rendkívül változatos módon és eltérő eredménnyel befolyásoló izgalmas szerepére, illetve bővítsük a területi kérdésekkel foglalkozó szakemberek vonatkozó ismeretét. A két kiadás között négy év telt el. A szinte exponenciális gyorsasággal változó korunkban az európai közlekedéspolitikában, a közösségi hálózati koncepciókban és magukban a hálózatokban olyan – a szemléletbeliséget is érintő – átalakulások mentek végbe, amelyek az európai közlekedés általános jellemzőivel foglalkozó fejezetek átdolgozására késztették a szerzőt, míg az egyes országokat bemutató fejezeteknél többnyire az anyag (új adatokkal, információkkal, ritkábban ábrákkal, táblázatokkal való) felfrissítésére, aktualizálására szorítkozott a reambulálás – megtartva az első kiadásbeli időtálló, alapvető megállapításokat. Ellenben a regionális rész tematikája két országgal bővült. Nevezetesen az Unió összefüggő tömbjéből az izolált helyzete miatt nehezen elérhető Görögországgal, valamint a NATO-tag és az európaizálódásban már nagy utat maga mögött hagyó Törökországgal. Mindkét országban markáns területi következményekkel járó, meglehetősen egyedi közlekedési infrastruktúra-fejlesztések vannak folyamatban.
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 2 490 Ft

A termék megvásárlásával

249 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadó dialóg campus
Kiadás éve2004
Oldalak száma:640
Súly899 gr
ISBN2399980215015
ÁrukódSL#2110741892
Kötéskemény kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 2 490 Ft

A termék megvásárlásával

249 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Tesz-vesz aloldalTesz-vesz aloldal