A KönyvKereső szolgáltatás csak regisztrált ügyfeleink számára elérhető.
Hogy igénybe tudja venni, kérjük, jelentkezzen be, vagy regisztráljon oldalunkon.
nincs megadva
| 1996
| papír / puha kötés
|
160 oldal
Bizony, nehéz egy mai diák élete... Napi 6-7 órát ül délelőtt az iskolapadban, ebéd után pedig otthon vagy a napköziben, tanulószobában várja még a sok házi feladat, a tanulás. A táska súlya is megvan 7-8 kilogramm, több, mint a negyede egy diák saját testsúlyának. Nem kis teljesítmény napi 5-6-7 órán éberen figyelni, 45 percen át kibírni mozgás nélkül, majd rohanni zongora- (hegedű-, trombita-) és szolfézsórára (hetente kétszer), nyelvórára (minden második nap), na meg edzésre, aztán estig átvenni a másnapi öt tantárgy anyagát.
Nem minden diáknak van persze ennyi kötelezettsége. De még annak is, aki nem tanul külön zenét vagy nyelvet, kevés ideje jut rá, hogy azzal is foglalkozzék, amihez igazán kedve van!
Egyáltalán nem mindegy hát, hogy azt a kis idődet hogyan tudod beosztani, és milyen gyorsan végzel az iskolai feladataiddal.
Igen ám! De a felnőttek minduntalan arra figyelmeztetnek: ne csapd össze a leckét! Hogy lehet ezt összeegyeztetni? Mármint az idővel való jó gazdálkodást meg az alaposságot. Talán úgy, mint abban a hivatalban, ahol a nyilvántartást számítógépbe táplálták, és azután már nem kellett egyetlen adatért apróra végigbogarászni a rengeteg kitöltött rovatot, hanem egy billentyű lenyomásával előhívhatták a képernyőn a kívánt információt. Ezt nevezik úgy, hogy hatékonyabb munkavégzés.
TARTALOM
Előszó 7
Hogyan is tanuljak?
Beszéljünk először a tanulásról! 11
A tanulás alapvető feltételei 13
Az egyéni tanulás folyamata 18
Ismered-e magad eléggé? 20
Tudsz-e jól, értelmesen olvasni? 27
Tudsz-e jól figyelni? Tudsz-e "összpontosítani"? 36
A figyelmetlenség elleni keserves küzdelem 39
Tudsz-e jól emlékezni, és mennyire vagy feledékeny? 44
Az emlékezet és a tanulás 45
Tartós emlékezet, avagy a bevésés folyamata 49
Tudsz-e jól gondolkodni, problémákat megoldani, lényeget kiemelni? 59
Milyen a jó vázlat, jegyzet? 64
Mikor szükséges vázlatot, jegyzetet készíteni? 66
Néhány fontos gondolkodási művelet 70
Jó felelet, érdekes kiselőadás, kulturált beszéd 76
Előkészület a kiselőadásra vagy a másnapi felelésre 79
A kérdezés, a felvetés és a válaszadás 81
Az összegezés és a témalezárás 82
A köszöntő és az ünnepi szónoklat 82
Az értekezlet és a tanácskozás 83
A vizsga és a vizsgázás 84
A szóbeli mondanivaló írásbeli közlése 85
Mit, mikor és hogyan tanuljunk otthon? 90
Milyen legyen egy-egy tárgy tanulása? 93
Hogyan segíts másoknak a tanulásban? 103
A továbblépés 104
Azért tanulok, hogy legyek valaki
Életcél - életpálya 107
Mi is akarok lenni? 110
Pályakeresés, pályaválasztás 110
Mit vizsgáljunk meg ilyenkor önmagunkban? 111
A döntés, az elhatározás 116
Alkalmassági képességeink felderítése 120
Pályaképek, pályatükrök 124
A szakma, munka leírásának lépéssora 124
A személyi követelmények 125
Felkészülés, tanulási követelmények 126
Az elhelyezkedés, alkalmazás feltételei 126
Mire is vagyunk alkalmasak? 127
Védelmi pályák 127
Szolgáltatói pályák 129
Közlekedési pályák 131
Egészségügyi pályák 133
Pedagógiai pályák 136
Jogi pályák 140
Közgazdasági pályák 141
Ügyintézői, ügyviteli pályák 144
Kereskedelmi és vendéglátóipari pályák 145
Mezőgazdasági pályák 147
Műszaki pályák 150
Tudományos kutatói pályák 152
Művészeti pályák 154
Pályaalkalmassági vizsgák 157
Pályaforrások, pályázatok 158
Lettem-e, leszek-e valaki? 159
Irodalomajánlás 160