FÜLSZÖVEG
Kedves Olvasó, aki egyúttal SZÜLŐ is! Az iskolába indulás gyermekük életének egy nagyon jelentős állomása, amely lehet siker, de - sajnos - lehet kudarc is. Szülőként persze mindig a legjobbat akarjuk neki, ám megtörténik, hogy ehhez nem rendelkezünk elég információval. A tudásból bizony soha nem elég! Gyakorló tanítóként és lélekgyógyászként sorra vesszük mindazokat a helyzeteket, amelyekbe az iskolával való együttműködésünk során kerülhetünk. Mi vár ránk az ,,Óvoda után"? Egyáltalán ,,Hogyan válasszunk iskolát"? Hogy néz ki ,,A játéktér", ahol a gyermeknek tanulnia kell? Milyennek kell lennie az általunk biztosított ,,Háttér"-nek? ,,Szép a ruhád", de vajon célszerű-e? ,,Lélek és test" együtt kell, hogy fejlődjön, tehát mindkettőre oda kell figyelnünk. ,,Erős legyen a test", és ebben szülőként is szerepet kell vállalnunk. Melyek azok a ,,Torzító erők", amelyek gyermekünk lelki és testi egészségét veszélyeztetik? Mert ,,Nem lehet mindenki tökéletes", de törekedjünk erre! Könyvünk mottója: ,,A gyermek MINDIG a szülőé", az iskola csak szakértő társunk a nevelésben. Szülőként az iskolával igazi jó csapatként kell együtt dolgoznunk azért, hogy munkánk eredményeként egy sikeres, a közösség számára értékes EMBERT neveljünk! Vissza
TARTALOM
Beveze(tge)tés a könyvbe és az iskolába! 3
Némi törvényi szabályozás
Bár kissé száraz, de nagyon fontos 11
Kivonat a Közoktatási törvény 1993. évi LXXIX. sz. rendeletéből 12
Óvoda után, iskola előtt
Lépésről lépésre a felnőtté válás felé 23
Hogyan válasszunk iskolát?
Nézegessünk, próbálgassunk, de az eszünkre is hallgathatunk 40
A játéktér
A hely, ahol a dolgok történni fognak 47
A gyerek MINDIG a szülőé!
Az előnyökért tennünk kell,
a hátrányokat pedig úgy is velük kapjuk 62
A háttér
Amikor a háttér kerül előtérbe 72
Szép a ruhád, szép a lovad
Pénz, paripa, fegyver, csak, hogy stílszerűek maradjunk 92
Lélek és test
A fontosnál is van fontosabb 103
Erős legyen a test, hogy erős lehessen a lélek
Az erő pedig legyen veled! 117
Nem lehet mindenki tökéletes!
Jó, jó, de azért próbálkozni még lehet 132
A nevelési tanácsadás 133
HIPERAKTIVITÁS 139
DISZLEXIA 141
Érdekérvényesítés
Sokféleképpen lehet, de mostanában kicsit rosszul tesszük 143
Szülő - gyerek - iskola Bermuda-háromszöge
A hely, ahol már oly sok minden megtörtént 152
Torzító erők
Ami torzíthat, az torzítani is fog 166
+ Mutass többet
- Mutass kevesebbet