Kézikönyv a projektszemléletű óvodai életről

sprint  | 2012  | papír / puha kötés  |  76 oldal

Libri Antikvárium
A gyermek gyermeki mivoltának tisztelete vezette azokat, akik át akarták menteni az intézményes oktatásba azoknak a korábbi időszakoknak a pedagógiai törekvéseit, tevékenységeit, amelyek a tanulás, valamint a tudásszerzés lényeges elemei, segítői voltak. Vallották, hogy a pedagógus tudásának szóbeli átadása kevéssé értelmes lépése a gyermeki ismeretszerzésnek, különösen, ha nincs tudomásunk arról, mit tudnak, és képesek-e a nyújtott ismeret befogadására. A projekt - mint a tanulásszervezés egyik módja - a múlt századelő gyermekbarát pedagógusi elképzeléseiből táplálkozik. John Dewey (1859-1952) pragmatista filozófus - a reformpedagógia egyik elméleti megalapozója - írásaiból tudjuk, hogy a gyermek közvetlen tapasztalását tekintette örömteli tanulási tevékenységnek. Csak a tapasztaláson alapuló gondolkodást tartotta értelmesnek. De nemcsak az egyszerű tapasztalást, ha nem annak cselekvésbe ágyazott feldolgozását is szükségesnek vélte. Továbbá: - a központi gondolata a gyermekből, a gyermek gondolkodásából és érzelmi igényéből való kiindulás, és - egy olyan valóságos élethelyzet vagy egy olyan komplex feladat problémájának megoldását szervezték meg, amelyek a gyermekeket a belátható és megfogható eredmény eleven örömével ajándékozta meg. A téma aktuális, hiszen a projekttanulás-szervezési mód jelenleg már az óvodai nevelésnek is részévé vált. Miért? Mert: - korszerű, - demokratikus, - a személyiség önkibontakozását inspirálja, - az életre nyitott egyén fejlődését segíti elő, illetve alapozza meg, - szemléletében gyermekközpontú A projektmódszer az óvodai nevelésben bármilyen csoportszervezésben alkalmazható, és nem kötődik életkorhoz. A könyvben a projektmódszerről a legfontosabb tudnivalók összefoglalására törekszem, és igazítom mindezt az óvodai nevelés folyamatához. Eközben néhány projektterv tervezésére is vállalkozom, amelyek kipróbálásra inspirálják a kedves kollégát. A terveket egyfajta ajánlatként adom közre. De az ajánlott tervek megvalósulása természetesen minden gyermekcsoportban más és más lesz, mivel más érdekli a gyermekeket, más és más meglévő tapasztalattal rendelkeznek, valamint a gyermekek választása és ötletei befolyásolják, gazdagítják azt. Az ajánlatok közül több már megvalósult valamely gyermekcsoportban, olyanok is akadnak, amelyek valamely tanfolyamom alatt a kollégák csoportmunkájának eredményei (ezekre hivatkozom majd), és olyanok is, amelyek fiktív csoportra terveződtek, mindössze a gyermeki sajátosságok vezérelték. Ezért ezek inkább minták, lehetőségek, inspirációk a projekttervezéshez, és nem kész csoportokra alkalmazható tervek, de ötletadásra igen jól szolgálnak. A könyv kifejtése során felhasználtam az ország sok-sok óvodájában, továbbképzéseken megtartott gyakorlatcentrikus előadásaimat, a résztvevő kollégák csoportokban dolgozott közös munkáit is. Ezeket a tapasztalataimat is megosztom a könyv olvasóival. Ezek a tapasztalataim egyre bővülnek, miközben ebbéli tudatosságom és elfogadásom egyre mélyebbé válik.
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 6 990 Ft

A termék megvásárlásával

699 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:hibátlan, olvasatlan példány
Kiadó sprint
Kiadás éve2012
Oldalak száma:76
Súly100 gr
ISBN2399983861882
ÁrukódSL#2110948200
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 6 990 Ft

A termék megvásárlásával

699 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Stephanie Garber: Egy átok az igaz szerelemértStephanie Garber: Egy átok az igaz szerelemért