Kollektivitás az iskolai osztályokban: A közösségi beállítódás...

akadémiai kiadó  | 1977  | vászon  |  203 oldal

Libri Antikvárium
FÜLSZÖVEG A szocialista pedagógiában a közösségi nevelés értékes hagyományai halmozódtak fel, ugyanakkor a gyakorlati nevelőmunkában és az elméletben egyaránt sürgető feladatok várnak megoldásra. A közösségi ember hatékony formálásához megalapozott ismeretek van szükség a tanulói kollektivitás összetevőiről s fejlesztésének hatótényezőiről a tanulóközösségen belül és kívül. A könyv az ez irányban folyó több éves kutatómunka újszerű eredményeit összegezi. A nevelési helyzet széles körű elemzése, a pedagógiai fogalmak és tennivalók tisztázása érdekében sor kerül a nevelésszociológiai és szociálpszichológiai szempontok, eszközök ismertetésére is. A kutatás feltárja a tanulók közösségi beállítódásának alakulását az általános iskolában, és felderíti, hogyan függ ez a beállítódás a közösségek szerkezetétől, jellemzőiről. TARTALOM Vizsgálati koncepció - mérési módszerek 7 A téma és megközelítésmódja 7 Kutatási hipotézisek 15 A vizsgálat változói 15 A vizsgálat módszerei 20 A közösségi szerkezet jellemzése 24 A minta jellemzése 24 A minta rétegződése 24 A szerkezeti oldalak összefüggése 46 A szülők társadalmi helyzetének összefüggése a szerkezet más oldalaival 46 A nemek összefüggése a szerkezet különböző elemeivel 53 A tanulmányok struktúra összefüggése a komplex szerkezet más elemeivel 59 A pedagógiai rétegződés összefüggése a szerkezet különböző oldalaival 73 A vélt pedagógiai rétegződése és más szerkezeti elemek összefüggése 75 A formális és az informális szerkezet kapcsolata 76 Az informális szerkezet összefüggése a komplex struktúra különböző oldalaival 80 A kollektivitás jellemzése 82 A tanulók véleménye a kollektivitásról 82 A fogalom tartalmi jegyei 82 A közösségi tevékenység motívumainak rangsorolása 92 A közösség iránti beállítódás mérése 97 A skáláról 97 Az itemekről 100 A skálaeredményekről 103 Összefüggés a közösségi szerkezet és a kollektivitás között 120 Szerkezeti alcsoportok (rétegek) és a közösségi attitűd 120 A fiúk és a lányok közösségi beállítódása 120 A szülők társadalmi helyzete és a tanulók közösségi beállítódása 122 A tanulmányi rétegződés és a közösségi beállítódás 125 A pedagógiai rétegződés és a tanulók közösségi attitűdje 125 A vélt kollektivitás és a közösségi beállítódás 126 A tisztségviselők rendszere és a kollektivitás 127 A tanulók népszerűségének és közösségi beállítódásának összefüggése 128 Szerkezettípusok és közösségi beállítódás 129 A közösség szerkezetének ismerete és a közösségi beállítódás 134 A közösség szociometriai szerkezetének percepciója és a kollektivitás 134 A közösségi helyzet és a kollektivitás összefüggésének kísérleti vizsgálata 148 Eredmények és nyitott kérdések 163 Irodalom 167 Mellékletek 177
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 1 490 Ft

A termék megvásárlásával

149 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadó akadémiai kiadó
Kiadás éve1977
Oldalak száma:203
Súly300 gr
ISBN2310004616502
ÁrukódSL#2109949085
Kötésvászon

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 1 490 Ft

A termék megvásárlásával

149 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Stephanie Garber: Egy átok az igaz szerelemértStephanie Garber: Egy átok az igaz szerelemért