Konduktív pedagógia

tankönyvkiadó  | 1971  | keménytábla, védőborító  |  341 oldal

Libri Antikvárium
Dr. Pető András konduktív pedagógiai rendszere a dysfunctiósok orthofunctióssá nevelésére ma már nemzetközileg is egyre ismertebbé vált az eredményei révén. Indokolt az igény, hogy a konduktív pedagógia rendszerét írásban is ismertessük mind a konduktor jelöltek és a konduktorok, mind a hasonló szakmákban, illetve a határterületeken működők számára. A konduktív pedagógiáról eddig csupán több kézirat gyanánt megjelent főiskolai jegyzet és sokszorosított oktatási anyag állt rendelkezésre. Van egy kéziratos feladatanyag-gyűjtemény vagy 30 kötet terjedelemben, amely azonban csak a konduktív pedagógia rendszerének alkalmazásában szerzett sok éves tapasztalatokkal rendelkezők kezében használható. Pető András életműve a rendszer megalkotása és kifejlesztése. Alkalmazása ma már az egy országos hálózat központjává növekedett intézetben valósul meg. A Mozgássérültek Nevelőképző és Nevelőintézete végzi a dysfunctiósok országos felmérését, s ezek nevelését, s ezzel egyidejűleg a nevelők, a konduktorok képzését. Az itt következő több kötetes mű részletesen ismerteti a konduktív pedagógia általános elveit, valamint speciális kérdéseit. Az első kötet az általános elveket tárgyalja, a speciális rész a különböző dysfunctiós csoportok konduktív megfigyelését és adekvát nevelési rendszerét tartalmazza. A konduktív pedagógia nem szokványos rendszer. Ismertetését sem lehet szokványos módon végezni. Az Olvasó ismeretei részben elősegítik a konduktív pedagógia rendszerének a megértését, részben azonban megnehezítik. Ezért ad az első kötet a rendszer eredményességének statisztikai bemutatása után rövid áttekintést a konduktív pedagógia szemszögéből azokról a tényekről, következtetésekről és nézetekről, amelyekre mindazok támaszkodnak, akik mozgássérültekkel (neuromotorikus dysfunctiósokkal) foglalkoznak. Nem szándékunk tankönyvszerűen ismertetni tankönyvekben megtalálható anyagot, az azonban elkerülhetetlen, hogy következetesen sorra vegyük a különböző szakterületek tárgyunk szempontjából legfontosabb eredményeit és következtetéseit kezdve a neurofiziológián, a neuropathológián, a klinikumon, a pszichológián és pszichopathológián, eljutva végül az ember közösségi relációiig és a pedagógiáig. Ezt követi a konduktív pedagógia fogalmainak tárgyalása és a rendszer elméletének és gyakorlatának általános ismertetése. Már itt megjegyezzük, hogy a konduktív pedagógia rendszer, nem módszer
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 4 190 Ft

A termék megvásárlásával

419 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv - sérült borító
A védőborító viseltes, szakadt állapotú. Tankönyvi szám: 52528.
Kiadó tankönyvkiadó
Kiadás éve1971
Oldalak száma:341
Súly349 gr
ISBN2399966802291
ÁrukódSL#2111581565
Kötéskeménytábla, védőborító

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 4 190 Ft

A termék megvásárlásával

419 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

J.D. Barker: Zárt ajtók mögöttJ.D. Barker: Zárt ajtók mögött