Könyvtári marketing SZAKIRODALMI SZEMLE - Korszerű Könyvtárak-Korszerű módszerek A könyvtári menedzsment füzetei Kötetszám:4 800 példányban jelent meg

oszk  | 1997  | papír / puha kötés  |  73 oldal

Libri Antikvárium
SZERZŐ Bátonyi Viola SZERKESZTŐ Dr. Skaliczki Judit Kériné Tóth Ildikó Fejős László LEKTOR Bobokné dr. Belányi Beáta ELŐSZÓ Magyar nyelvű szakirodalmi összefoglaló a könyvtári marketingről 1986-ban jelent meg először (Alföldiné-Hegedűs), amely elsősorban az abban az időben is jelentős számú angol nyelvű szakirodalmat tekintette át. A marketing nonprofit alkalmazása mellett részletesen ismertették a szerzők a marketing és marketing-kommunikáció fogalmait, megjelenését a könyvtári területen. A szakirodalmi összefoglaló fogalmakra vonatkozó meghatározásai, a könyvhöz Hoffmann Istvánné által készített kifejezésmagyarázat még ma is érvényes, és használatban van. Az azóta eltelt tíz év alatt angolul, németül, de más nyelven is nagy számban születtek írások ebben a témában. Sajnos, magyarul azóta sem jelent meg jelentősebb fordítás vagy tanulmány, a marketing gyakorlati tapasztalatait összegző mű. Az azóta eltelt időszak változásai a könyvtárakban viszont akár tudatosan, akár akaratlanul is, egyre több olyan módszer, technika alkalmazását tették szükségessé, amely a könyvtári marketing tevékenységi körébe illik. A jól ismert szűkülő anyagi lehetőségek, a használók igényeinek minél árnyaltabb megismerése és a szolgáltatásoknak a változó igényekhez igazítása az új (elsősorban a fizető) szolgáltatások előtérbe kerülése, a gépesítés, az új információhasználati szokások szükségessé teszik, hogy szemléletet váltsunk, és új megoldásokat keressünk. Vissza TARTALOM Bevezetés 7 A szakirodalmi szemle forrásai 8 A marketing, mint vezetői filozófia 11 Miért szükséges a marketingszemlélet? - Értelmezések és félreértések 13 Marketingmeghatározás 18 Marketing, a túlélés stratégiája 20 A marketingtervezés stratégiája és folyamata 24 Portfolió-menedzsment 26 A marketing folyamata 29 A marketingterv 33 A marketingkutatás 33 Piacszegmentáció és a célcsoportok 34 A tervezés folyamata 34 Marketingmix avagy a marketing-stratégia elemei 37 Az első P - PRODUCT, azaz a Termék/Szolgáltatás 40 A termék életciklusa 41 A második P - PRICE, azaz az ár 43 A harmadik P - PLACE, azaz a hely 47 A negyedik P - PROMOTION, azaz a reklám és a közönségkapcsolatok 48 Public Relations - PR - a közönségkapcsolatok 50 Corporate identity - a szervezet egységes megjelenítése 53 Kapcsolat a médiával 54 Hirdetések 55 Kiállítások 56 Bemutatók 56 Beszélgetések 57 Kiadványok 57 DM, direct mail 57 Marketingkutatás, program, reklám, PR a könyvtárak gyakorlatában 59 Országos könyvtári kampány 64 Szponzorálás 66 Irodalomjegyzék 69
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 890 Ft

A termék megvásárlásával

89 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadó oszk
Kiadás éve1997
Oldalak száma:73
Súly100 gr
ISBN2399984766964
ÁrukódSL#2109416645
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 890 Ft

A termék megvásárlásával

89 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Tesz-vesz aloldalTesz-vesz aloldal