Korrekciós nevelés

tankönyvkiadó  | 1991  | papír / puha kötés  |  300 oldal

Libri Antikvárium
Előszó Az egységes jegyzet a tanítóképző főiskolákon a VI. félévben heti 2 órában oktatott korrekciós nevelés c. tantárgyhoz készült. Az általános iskolai korrekciós nevelés viszonylag kevés hazai tapasztalattal rendelkezik, ezért az anyag tárgyalásánál jelentős mértékben támaszkodunk a nemzetközi irodalomra, hasznosítjuk a határterületek - elsősorban a gyógypedagógia korrekciós tapasztalatait, valamint saját kutatási eredményeinket a 237-es kutatási témában, amely a retardált óvodás és iskoláskorú gyermekek fejlesztésének eljárásaival foglalkozik. Egyes kérdésekre - pl. a korrekciós ^neveléssel kapcsolatos legtöbb állami dokumentum, esetközlés, megfigyelési szempontgyűjtemény, jegyzőkönyvek, magatartási és tanulási nehézségek felismerését szolgáló vizsgálati technikák, hospitálási és gyakorlati feladatok közlésére - egy kiegészítő gyakorlati gyűjteményben kerül sor, így jobban betartható a jegyzet terjedelem kerete, és a gyakorlati gyűjtemény munkajegyzetként használható. A jegyzet 5 fejezetben ismerteti a tanterv által előírt tananyagot: L A korrekciós nevelés elmélete; IL A korrekciós nevelést igénylő gyermekek; III. Magatartászavarok korrekciója; IV. A megismerő tevékenység fejlődési elmaradásainak korrekciója; V. A tantárgyi tanulási nehézségek korrekciója. Vissza Tartalom ELŐSZÓ 3 I. fejezet: A KORREKCIÓS NEVELÉS ELMÉLETE 5 A korrekciós nevelésről általában 7 Az általános iskolai korrekciós nevelés történetéből 25 A korrekciós nevelés megvalósításának feltételei 31 A korrekciós nevelés elvei 46 II. fejezet: A KORREKCIÓS NEVELÉST IGÉNYLŐ GYERMEKEK 57 Az infantilis gyermek 59 A minimális cerebrális diszfunkció 66 A cerebroaszténiás gyermek 71 Az érzékszervi fogyatékos gyermek 86 A kedvezőtlen szociokulturális körülmények miatt retardált gyermek 91 A beszédhibás gyermek 99 III. fejezet: MAGATARTÁSZAVAROK KORREKCIÓJA 103 Retardált gyermekek magatartászavarai 105 A magatartás önszabályozásának gyengesége és korrekciója 118 A gyermekközösség szerepe a magatartáskorrekcióban 121 Retardált gyermekek maga tartáskorrekciójának speciális eljárásai 124 IV. fejezet: A MEGISMERŐ TEVÉKENYSÉG ELMARADÁSAINAK KORREKCIÓJA 129 Az észlelés korrekciós nevelése 131 A térbeli tájékozódó képesség korrekciós nevelése 158 A figyelem korrekciós nevelése 205 Az emlékezet korrekciós nevelése 219 A gondolkodás korrekció általános követelményei 228 Az összehasonlítási képesség korrekciós nevelése 246 Az általánosítási képesség korrekciós nevelése 254 Az értelmi képességek korrekciójának eszköz- és hatásrendszere 261 V. fejezet: A TANTÁRGYI RANULÁSI NEHÉZSÉGEK KORREKCIÓJA 267 Az írás-, az olvasás-, és a matematika tanulási gyengeség korrekciója 269 Mozgáskorrekció 286 IRODALOMJEGYZÉK 289
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 15 000 Ft felett
Online ár: 6 200 Ft

A termék megvásárlásával

620 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

15 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadó tankönyvkiadó
Kiadás éve1991
Oldalak száma:300
Súly200 gr
ISBN2310013345943
ÁrukódSL#2112067075
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 15 000 Ft felett
Online ár: 6 200 Ft

A termék megvásárlásával

620 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

15 000 Ft felett ingyenes

30% kedvezmény csak törzsvásárlóknak!30% kedvezmény csak törzsvásárlóknak!