Minőségirányítási rendszerek fejlesztése

rheinland-verlag  | 2006  | papír / puha kötés  |  365 oldal

Libri Antikvárium
TARTALOM Előszó 9 Bevezető 11 A minőség és a minőségirányítás alapfogalmai 17 A minőségirányítás alapelvei 17 A termék fogalma 18 A termék-előállítási (termelési) folyamat és szereplői 18 A termelési, értékesítési és felhasználási folyamatok általános fázisai 21 A minőség fogalma 25 A minőség fogalma mint a vevői elvárásoknak való megfelelés 25 A vevő elvárásai, a Kano-féle minőségmegközelítés 25 A minőségkövetelmények mérése 28 A minőséggel kapcsolatos igények jellemzői, a minőség számszerűsítési módjai 28 A minőségmutatók értelmezése az elvárások tükrében 29 A minőségi szint szabályozása a piaci igények szerint, tervezési lehetőségek 33 A minőségteremtő elemek rendszerbe szedettsége 34 A minőség jogi szabályozása 36 Termékfelelősség, piacfelügyelet 36 Műszaki szabályozás az EU-ban; a rendszertanúsítás nemzetközi szabványrendszere 39 Fogyasztóvédelem 40 Akkreditálás 420 A folyamatról alkotható modellek. A fontosabb folyamatfajták minőségügyi sajátosságai 44 A folyamatok általános modellje 44 A folyamat sajátosságai 45 Az ismétlődő folyamatok szabályozása 45 Projektfolyamat (egyszeri eseményfolyam) szabályozása 46 A kimenetek szerinti folyamatcsoportosítások 52 A szerelt termék előállításának folyamatai 52 Feldolgozott anyag (ömlesztett termék) 53 Szolgáltatások 53 Szoftverek 54 Folyamatok, minőségügyi szabályozásának eszközei 55 PDCA, öntanuló fejlődés 55 Folyamatok szabályozottsága 56 A folyamatokkal szemben megfogalmazott általános minőségügyi elvárások 56 A vállalati minőségi mutatórendszer és a vele történő szabályozás 59 Az üzleti sikerességet támogató vállalati szabályozások 59 A minőségmutatók rendszerek 60 A minőségi mutatórendszer struktúrája 61 A minőségi mutatórendszerkidolgozása 62 Benchmarking 66 A benchmarking fogalma, céljai 67 A benchmarking fajtái 68 A benchmarking folyamata 70 A minőség létrehozásának szervezeti, irányítási keretei (minőségmenedzsment) vállalatnál 71 A vezetés általános feladatai 71 Stratégiai tervezés 72 A stratégiai tervezés folyamata 72 Stratégiai elemzési módszerek 74 A vezetőség minőséggel kapcsolatos feladatai 77 Minőségcélok megfogalmazása, minőségügyi tervezés 77 A minőségirányítás szervezeti keretei 81 Vezetőségi átvizsgálás 85 A vevői és jogszabályi követelmények fontossága 85 Erőforrások kezelése 86 Humán erőforrás kezelése 87 Tárgy erőforrások: infrastruktúra és munkakörnyezet 97 Tudáson, információn alapuló erőforrások 97 Szervezeti erőforrások 98 Pénzügyi és természeti erőforrások 98 A minőség létrehozásának módszerei a termék-előállítási/szolgáltatási folyamatok fázisai szerint 99 A termékvezetéssel szembeni minőségügyi elvárások 99 A vevői igények felmérésének általános elvárásai 099 Értékelemzés, a vevői igények kötlségszempontú számszerűsítése 104 A QFD mint a vevői igények lebontásának módszere 105 A tervezés feladata 112 A termék tervezésével kapcsolatos általános minőségügyi elvárások, a termékjellemzők optimalizálása 112 A termék élettartam-jellemzői, elemzési és javítási lehetőségei 129 Kockázatcsökkentő módszerek 144 Hibafa (fadiagram) 147 A konstrukció hibáinak kockázatelvű elemzése (konstrukciós FMEA) 149 Kockázatelemzés és a hibák csökkentése a poka-yoke-elv alapján 156 Összefoglaló a minőségügyi módszerek alkalmazásáról a kockázatelemzés területén 166 A termelési folyamat minőségügyi szabályozása 167 A folyamatok statisztikai módszerei 167 A statisztikai folyamatszabályozás (SPC) és a folyamat javításának lépései 173 Karbantartás 184 TPM 188 A beszállítók kiválasztása és értékelése 198 A termékek nyomon követése 200 Mérési és vizsgálati tevékenységek 205 Mérések és vizsgálatok a folyamatokban 205 A vizsgálandó minőségjellemzők 205 A vizsgálati tevékenység helye szerinti megkülönböztetés 207 Mintavételezés 208 A vizsgálati terjedelem 209 Méréses és minősítéses vizsgálat 211 Táblázatos mintavételi tervek 212 A vizsgálati utasítás 218 Mérőeszköz-felügyelet 223 A vizsgálati tevékenység minőségbiztosítása 223 A mérőeszközök kalibrálása, hitelesítése 226 A körmérések 226 A menedzsmentet támogató eszközök a minőség létrehozásában 230 A minőségirányítási tevékenység dokumentációs rendszere 230 A minőségirányítási dokumentációk által meghivatkozható egyéb előírások 233 A minőségfejlesztés eszközei 242 A problémák megoldásának lépései 242 A csoport- (team-) munka - egyéni problémamegoldás 242 ISO 9004-4 szabványban tárgyalt minőségügyi eszközök 243 A vevői elégedettség mérésének módszertana 258 A vevői minőségérzékelés lépcsői 259 A vevői elégedettség mérési sajátosságai az általános marketingmérésekhez képest 260 A vevői elégedettség mérésének lépései 262 A mérés reprezentativitása 264 Minőségügyi szabályozások a vevői elégedettség alapján 269 A minőségirányítási rendszer kialakítása, felülvizsgálata és fejlesztése 274 A minőségirányítási rendszer kiaalakíátsa, bevezetése és működtetése a gyakorlatban 274 Stratégiai célok meghatározása 274 Helyzetfelmérés 274 A munkaterv, a felelősök, a szervezet áttekintése 275 Dokumentációs formák és felület 276 Oktatások 277 A minőségirányítási tevékenységek szabályozásának rögzítése 278 Szabályozások összehangolása, bevezetés 279 A minőségirányítási rendszer felügyelete 279 Önértékelés 281 A minőségirányítási audit 284 Az audit fajtái 285 Az audit sajátosságai 287 Az audit tevékenységei 288 Tanúsítás 306 A minőségirányítás gazdasági vonatkozásai 309 A minőség piaci, műszaki és gazdasági összefüggései 310 A minőség piaci értékelése 310 A minőséggel kapcsolatos költségek helye a költségstruktúrában 310 Megelőzési, értékelési és hibaköltség-modell 312 A költségek nyomon követése, a minőséggel kapcsolatos költségek meghatározása, az adatgyűjtés gyakorlati módszerei 315 A minőséggel kapcsolatos költségek mint a minőségfejlesztések esetén használt megtérülési számítások 316 A minőséggel kapcsolatos költség-elemzés mint a vállalkozás egészére jellemző állapotértékelő és tervezési eszköz 316 Az adatgyűjtés gyakorlati szemtpontjai 317 A minőséggel kapcsolatos költségek mint a minőségirányítási rendszer hatákonyságának mutatószámai 319 Minőségirányítási szabályozás a minőséggel kapcsolatos költségek alapján 321 A szervezetmenedzsment és a minőségirányítási rendszerek 322 A minőségirányítás mint menedzsmentprobléma 322 Az ISO 9000 szabvány alapján kialakított minőségirányítási rendszerek 327 Üzleti sikeresség 328 A PDCA-elv 328 A priorizált célok számszerűsítése 329 Folyamatos fejlesztés 329 Motivációs fejlődés: önértékelés 329 A dokumentálás illeszkedő kialakítása 329 Vevőorientáltság 329 ISO 9000:2000 330 ISO 9001:2000 330 ISO 9004:2000 330 Szakmai sajátosságokból levezethető rendszermodellek 331 Az ISO 9000 szabványon alapuló rendszerek 334 Az autóipari minőségirányítási rendszer 334 Az X9000 rendszerek 336 Veszélyelemzés a kritikus szabályozási pontokon (HACCP) 337 GMP 339 GLP 339 Integrált menedzsmentrendszerek 339 A rendszer belső szabályozási logikája szerint eltérő modellek 340 A minőségkörök és a TQC 342 A TQM 343 Az önértékelésen alapuló minőségdíjak 345 Az "életképes" mükődésszabályozási rendszer kiválasztása 346 Fogalomgyűjtemény (TÜV 100) 349
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 8 900 Ft

A termék megvásárlásával

890 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadó rheinland-verlag
Kiadás éve2006
Oldalak száma:365
Súly879 gr
ISBN2399959983198
ÁrukódSL#2111269817
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 8 900 Ft

A termék megvásárlásával

890 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Paula Hawkins: KéksötétPaula Hawkins: Kéksötét