Mozgókép és médiaismeret 1.

korona kiadó  | 2002  | papír / puha kötés  |  183 oldal

Libri Antikvárium
TARTALOM Előszó 5 Korunk, a technikai képek kora 7 Karinthy Frigyes: A fotográfus 9 Hádé és Ernyőke: A tömegkommunikáció világa 13 A közönség szerint... 15 Egy kis "környezetismeret" 17 A kommunikáció 21 A kommunikáció fogalma 23 A kommunikáció általános modellje, formái 23 A közvetlen emberi kommunikáció 25 A közvetett emberi kommunikáció 25 A kép mint a közvetett kommunikáció alapformája 27 A kép az csak kép 27 A leképezés szintjei 27 A kép mágikus természete 28 Kép-képsor 29 A fotografikus kép 31 A modern tömegkommunikáció kialakulásának társadalmi és technikai előzményei 34 Az írásbeliség előtt 34 Az írásbeliség megjelenése 35 A könyvnyomtatás jelentősége 37 A könyvnyomtatás felfedezését előidéző társadalmi igények 38 A polgári nyilvánosság kialakulása 39 Társadalmi egyenlőtlenség az információhoz jutásban 41 A távközlési és az audiovizuális médiumok forradalma 42 A modern nyilvánosság kialakulása 50 A társadalmi nyilvánosság fórumai, a tömegkommunikáció 50 A társadalmi nyilvánosság korlátozása 51 Összefoglalás: egy kép története 55 Összefoglaló kérdések 57 A mozgóképi közlésmód 59 A mozgóképi közlésmód alaptulajdonságai 61 A mozgókép kettős természete: reprodukció és ábrázolás 61 A folyamatos tér és idő felbontása és újraszerkesztése 64 A mozgókép alapvető kifejezőeszközei 69 A nézői figyelem irányítása, a kiemelés 69 A montázs szerepe az idő mozgóképi ábrázolásában 75 A mozgóképi elbeszélés 81 A mozgóképi szövegek rendszerezése 91 Van-e a mozgóképnek rendszertana? 91 A megjelenés eltérő közege: a mozi, a televízió és a komputer 92 Az eltérő hordozók: a celluloidtól a digitális adathordozóig 94 A mozgóképek tematikai és ábrázolási rokonságai: a filmműfajok és a televíziós műsortípusok 96 A valóság ábrázolásához való viszony különbségei a mozgóképen: a dokumentumfilm és a játékfilm 100 Alkotói szándék, nézői elvárás: a szerzői film és a tömegfilm 103 Összefoglaló gyakorlat 105 Összefoglaló kérdések 106 A tömegkommunikáció 109 A tömegkommunikáció meghatározó jellemzői 111 A médiaszöveg elsősorban fogyasztásra szánt termék 111 A tömegkommunikációs közlés egyirányúsága 113 Amit a médiaintézmény szeretne tudni: "ki vagy"? (közönség és "közönségek") 115 Amit a közönség szeretne tudni: "ki és mit válasszak"? (műfaj és műsortípus) 117 A sztereotípia: közvetít a gyártó és befogadó között 119 Az infokommunikációs eszközök 121 Kereslet és kínálat a médiatermékek piacán, a médiaipar 122 A közönség mint vevő, a közönség mint áru 127 A kereskedelmi és a közszolgálati média 130 A műsoridő és a műsorrend 130 A tömegkommunikáció hatása 132 A befolyásolás és a manipuláció 133 A valóság médiareprezentációja 137 A roma kisebbség reprezentációja a médiában 140 A reklám 141 "A világ legfontosabb üzenete" 141 A választás szabadsága és kényszere 142 A reklámtorta 144 A reklám formája, a reklám mint alkalmazott művészet 145 Amit a reklám megszólít: a célcsoport 146 Mit hirdet a reklám? 147 A világok legjobbika? 149 A hír 151 A hír fogalma 151 A szelekció, avagy a világ hírekben megjelenő reprezentációja 152 A kapuőr, avagy honnan származnak a tömegmédiában közölt hírek? 154 A pártatlanság 159 Örkény István: hírek és álhírek 161 Összefoglaló gyakorlat 164 Összefoglaló kérdések 165 Kommunikációtörténeti kronológia 168 Képek, ábrák forrásai 173 Tartalom 179
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 3 990 Ft

A termék megvásárlásával

399 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadó korona kiadó
Kiadás éve2002
Oldalak száma:183
Súly449 gr
ISBN2399980981088
ÁrukódSL#2111444368
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 3 990 Ft

A termék megvásárlásával

399 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Tesz-vesz aloldalTesz-vesz aloldal