Neveléstan (A bontakozó élet VIII.)- reprint

tinta könyvkiadó  | 2002  | papír / puha kötés  |  347 oldal

Libri Antikvárium
FÜLSZÖVEG Marczell Mihály (1883-1962) a XX. század egyik legnagyobb katolikus magyar nevelője. Esztergomi főegyházmegyés áldozópap, egyetemi tanár, rektor, papnevelő, egyházi író, szerkesztő, cenzor, hitszónok. A Neveléstan Marczell Mihály nyolckötetes, A bontakozó élet címet viselő 1931 és 1938 között megjelent nagyívű sorozatának összefoglaló, nyolcadik kötete. A szerző szerint a nevelés feladata: a lélek mélyén szunnyadó erők és energiák mozgásba hozása, összefogása. Alapvető sajátosság a pozitív irányultság! Nem a rossz letörése, hanem a jónak, az erényeknek a kibontakoztatása a nevelő fő törekvése. A kötetet ajánljuk mindazoknak a nevelőknek, szülőknek, akik fogyasztói társadalmunkban, ideges, rohanó világunkban örök, időtálló alapelvekre építve keresztény módon kívánják tanítványaikat, gyermekeiket nevelni, felkészíteni napjaink oly sok káros befolyásával szemben az életre. TARTALOM Előszó 5 Bevezets 7 A rendszerek értékelése 9 A nevelés elmélete 2 Prolegomena 12 A nevelés alapkérdései (Problemata) 13 A nevelés mibenléte 13 A nevelés lehetősége és szükségessége 20 A nevelés kezdete és vége 26 A nevelés korlátai 30 Művészet vagy tudomány-e a nevelés? 33 A neveléstudomány ismertetése 37 A neveléstudomány forrásai és segédtudományai 41 A paedagogia perennis 43 A nevelés alapvetése (Fundamenta) 45 A nevelés alanya 45 A nevelés tárgya 57 A nevelés célja 82 A nevelés módjai 89 A nevelés eszközei 109 A nevelés gyakorlata Prolegomena 129 A testi nevelés 131 A testi élet ismertetése 131 Az öröklés és neveléstani kihatásai 134 A testi élet ismeretének neveléstani jelentősége 136 A testi élet helyes szolgálata 138 A testi nevelés a különböző korokban 142 Az értelmi nevelés 147 Az értelem mint szellemi megismerő tehetség 147 A fejlődő és bontakozó értelem 151 A szellemi ébredés szolgálata 155 A fejlettebb értelem szolgálata 158 A tanítás mibenléte 161 Az iskolai tantervek 163 A tanítás feltételei 166 A helyes tanítás módszerei 168 A tanítás anyagának helyes kidolgozása 173 A közölt anyag megőrzése 177 A szerteágazó ismeretek és az egyéniség megőrzése 181 A teljes élet szolgálata 184 Az esztétikai nevelés 188 Az esztétika mibenléte 188 A szép és a nevelés 191 Az örök szép szolgálatában 195 Az erkölcsi nevelés 199 Az erkölcsi nevelés mibenléte 199 A Teremtő életterve 202 A lelkiismeret 204 Az ember jó és rossz hajlamai 206 A jó készségek nevelése 208 Az erkölcsi gyarlóságokkal szemben követendő eljárás 210 A tiszta élet szolgálata 214 A kegyelmi élet szorgalmazása 217 A szociális nevelés 222 Az ember kapcsolatai 222 Az ember társadalmi egybetartozása 224 Társadalmi rétegződések 227 A társadalmi kapcsolatok helyes kidolgozása 231 Az élet fókuszai 233 A vallásos nevelés 238 A vallásos élet mibenléte 238 A vallásos élet értékelése 239 A vallásos élet szolgálata 241 A vallásos nevelés eszközei 242 A vallásos gyakorlatok 244 Az én és az Én 246 Befejezés 249 Névmutató 251 Tárgymutató 261 Mellékletek Osztályfőnöki órák 271 Olvasmányok jegyzéke 319 Utóhang 336 Marczell Mihály a modern nevelő 337 Marczell Mihály élete és munkássága 342
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 1 990 Ft

A termék megvásárlásával

199 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadó tinta könyvkiadó
Kiadás éve2002
Oldalak száma:347
Súly200 gr
ISBN2399980930192
ÁrukódSL#2110905125
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 1 990 Ft

A termék megvásárlásával

199 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Tesz-vesz aloldalTesz-vesz aloldal