Pedagógiai pszichológia (A pedagógiai pszichológia általános kérdései / A pedagógiai hatás lélektana / A személyiségfejlesztés pszichológiai alapjai / A tanulás és tanítás pszichológiája / A szocializáció, individualizáció ps

tankönyvkiadó vállalat  | 1988  | papír / puha kötés  |  691 oldal

Libri Antikvárium
Tartalom A pedagógiai pszichológia általános kérdései 5 A pedagógiai pszichológia tárgya, rendszere 5 A pszichológia és a pedagógia kapcsolata 5 Mi a pedagógiai pszichológia ( A tudomány tárgya) 11 Milyen tudomány a pedagógiai pszichológia? ( A tudomány jellege) 21 A pedagógiai pszichológia rendszere 25 A pedagógiai pszichológia kutatási módszerei 28 A pedagógiai-pszichológiai kutatás általános sajátosságai 28 A kutatási módszerek csoportosítása 31 A feltáró módszerek 34 Feldolgozó (értékelő) módszerek 71 A pedagógiai hatás lélektana 91 A pedagógiai hatás lélektana 91 A pedagógiai hatás néhány általános sajátossága 91 A pedagógiai hatás determinációja 94 A pedagógiai hatás modelljei 98 A pedagógiai hatás pszichológiai elemzése és alapvető törvényei 103 A pedagógiai folyamat pszichológiája 111 A pedagógiai folyamatnak, mint társadalmi tevékenységnek pszichológiai mechanizmusa 112 A pedagógiai folyamatnak, mint pedagógiai tevékenységnek pszichológiai mozzanatai 112 A pedagógiai folyamatnak, mint a gyermeki személyiség fejlődése 114 A pedagógiai folyamatnak, mint képességfejlesztés 118 A nevelhetőség lélektani alapjai 125 Néhány általános megállapítás a nevelés és az átöröklés viszonyával kapcsolatban 125 A személyiség néhány sajátossága mint a nevelhetőség pszichológiai alapja 128 A gyermeki személyiség fejlődésének néhány sajátossága mint a nevelhetőség lélektani alapja 134 A nevelő-növendék viszony pszichológiája 147 A pedagógus-tanuló viszony általános pszichológiai sajátosságai 147 A pedagógus lélektana 159 A tanulók lélektana 168 A személyiségfejlesztés pszichológiai alapjai 177 A személyiség fogalma, szerkezete, pedagógiai feladatok 177 A személyiség fogalma 177 A személyiség szerkezete 184 A személyiségfejlődés és -fejlesztés pszichológiai feladatai 194 A személyiségfejlődés néhány általános sajátossága 194 A személyiségfejlődés pszichológiai mechanizmusai 195 Utánzás, azonosulás, értékorientáció 196 A pszichés alkalmazkodás és aktivitás mechanizmusai (Konfliktusmegoldási lehetőségek) 201 Énfunkciók 205 A személyiségfejlesztés módszertana 209 Az elemi tevékenységet irányító nevelési módszerek 213 A tudatosítás nevelési módszerei 226 A tudatos tevékenységet befolyásoló nevelési módszerek 242 A tanulás és tanítás pszichológiája 251 A tanulás lélektana 252 A tanulás fogalma 252 Tanuláselméletek 255 Az iskolai tanulás elméletei 269 A tanulás törvényei 275 A tanulás motivációja 281 Az oktatási folyamat pszichológiai elemzése 290 Az ismeretelsajátítás folyamatának oktatáslélektani elemzése 294 Az ismeretrögzítés (emlékezetbe vésés) pszichológiai kérdései 306 Az ismeretek alkalmazásának pszichológiája 311 Az oktatási folyamat mint probléma-, ill. feladatmegoldás 317 Az értelmi cselekvés szakaszos fejlesztésének elmélete 325 A tanulási irányításának (programozásának) pszichológiai kérdései 329 A programozott oktatás pedagóiai-pszichológiai problémái 330 Indítékok, források 330 Fogalma, lényege, típusai 333 Pszichológiai alapok 336 Pedagógiai-pszichológiai elvek 340 A gépi irányítás pedagógiai-pszichológiai problémái 351 Programozott oktatás és gondolkodásfejlesztés 353 A feladatrendszeres oktatás pedagógiai-pszichológiai alapjai 356 Pszichológiai szempontok az oktatás-nevelés tartalmának (nevelési és oktatási tervek) meghatározásánál 360 Személyiség-lélektani szempontok a nevelési cél és tartalom meghatározásában 362 Művelődés-lélektani szempontok a nevelés-oktatás tervezésében 366 Fejlődéslélektani szempontok a nevelés és az oktatási tervek készítésében 371 A differenciális lélektan szempontjai a nevelési és az oktatási tervek készítésében 380 Pedagógiai-pszichológiai szempontok a nevelési és oktatási tervek készítésében 382 Felmérések és kísérletek a tantervkészítés szolgálatában 390 Az oktatás szervezeti formáinak lélektani hatása 392 Az egyéni, a csoport- és az osztálytanulás pszichológiája 392 A tanítás és a tanulás módszereinek lélektani elemzése 408 Az oktatási módszerek csoportosítása 408 Hagyományos és új oktatási módszerek (rendszerek) 410 Az egyes oktatási módszerek pszichológiai elemzése 420 Oktatógépek 437 Az oktatástechnikai eszközök alkalmazásának lélektani feltételei 439 A tanulás és tanítás ellenőrzésének és értékelésének pszichológiai vonatkozásai 447 Az ellenőrzés és értékelés funkciói 447 A felelés és feleltetés pszichológiai problémái 450 A vizsga lélektani problémái 475 Az osztályozás lélektana 459 A munkatanulás folyamatának pszichológiája 468 A teljesítőképesség, a fáradtság és a pihenés oktatáslélektani kérdései 485 A szocializáció (közösségi nevelés) pszichológiája 495 Szocializáció a nevelés és oktatás folyamatában 496 A tanulók értékorientációjának, példa- és eszményképválasztásának sajátosságai 504 Szocializáció a családban. A család pszichológiai hatása a nevelésben 506 A közösségi nevelés pszichológiája 517 Történeti előzmények 517 A közösség pedagógiai-pszichológiai hatása 522 A közösség fogalma, szerkezete, dinamikája 524 Az iskolai közösségi nevelés pszichológiai alapjai 535 Az individualizáció (az egyéni bánásmód) pszichológiája 547 Az egyéni különbségek és az egyéni bánásmód pszichológiája 547 A tanulók megismerésének pszichológiai szempontjai 547 Az egyéni bánásmód néhány oktatáslélektani problémája 560 Képességbeli különségek és az individualizáció 562 A hátrányos helyzet pszichológiai problémái 570 Az iskolaelőkészítés és az iskolaérettség pszichológiai problémái 575 Iskolaelőkészítés az óvodában. Az óvodás életkor szerepe a személyiség fejlődésében 577 Az egyes pszichikus funkciók fejlődése 579 A nehezen nevelhetőség pszichológiai kérdései 584 A nehezen nevelhetőség fogalma 584 A nehezen nevelhetőség tünetei 585 A nehezen nevelhetőség okai 587 Konfliktusok 592 Az iskolai kudarc 594 Nevelési módszerek 597 A veszélyeztetett gyermek 599 A pályaválasztás pedagógiai-pszichológia kérdései 603
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 15 000 Ft felett
Online ár: 4 990 Ft

A termék megvásárlásával

499 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

15 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadó tankönyvkiadó vállalat
Kiadás éve1988
Oldalak száma:691
Súly500 gr
ISBN2399991690627
ÁrukódSL#2111736557
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 15 000 Ft felett
Online ár: 4 990 Ft

A termék megvásárlásával

499 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

15 000 Ft felett ingyenes

Móra: MesehősökMóra: Mesehősök