Pszichológia a gyakorlatban 11 - Irodalmi érdeklődés az olvasástanulás kezdetén

akadémiai kiadó  | 1967  | papír / puha kötés  |  162 oldal

Libri Antikvárium
A szellemi fejlődés hosszan tartó folyamatában kétségen kívül az a legjelentősebb esemény, amikor a gyermek megtanul olvasni, hiszen a betűk ismerete nyitja meg az utat az irodalomhoz, a betűk összeolvasása és értelmének felfogása az, amely a művelődés határait szinte korlátlanul kiterjeszti. Az ember és az irodalom kapcsolatának erről a viszonylag rövid időszakáról mindmáig keveset tudunk, épp ezért rendkívüli érdeklődésre tarthat számot Tóth Béla könyve, amelyben a szerző csaknem ezer 6-8 éves gyermek egyéni vizsgálata alapján tárja fel e kapcsolat jellemző vonásait. A kötet a pszichológiai elemzések pedagógiai következtetéseivel zárul. Ezen belül számos gyakorlati útmutatással szolgál a legfiatalabb iskolások korszerű irodalmi neveléséhez. TARTALOM Bevezetés 7 A vizsgálati anyag gyűjtése és feldolgozása 11 A 6-8 éves gyermek az irodalmi érdeklődés szemszögéből 11 Az anyaggyűjtés forrásai 12 Az anyaggyűjtés módszerei 12 Az anyaggyűjtés és a feldolgozás szempontjai 21 A feldolgozás fő kérdései 21 A gyermek megtanul olvasni 23 Az olvasó tevékenységről 23 Az olvasás kezdő fokozatai 25 Kedvelt mesék és olvasmányok 32 Az olvasmányok vizsgálata műfajok szerint 32 Az irodalmi anyag vizsgálata 34 Az olvasmányok individuális alakulása 43 A gyermek kedvelt témái 50 A témakörök és a gyermekek jellemző sajátságai 50 A városi és falusi környezet szerepe a témák kiválasztásában 55 A tetszés motívumai 59 Motívumok, motívumcsoportok 59 A motívumok vizsgálata osztályok és nemek szerint 60 A városi és falusi környezet szerepe a tetszés motivációjában 68 A rokonszenv az azonosulás motivációjában 72 Milyen olvasmányhőshöz szeretne hasonlítani a gyermek? 72 A rokonszenv a hőssel való azonosulás motivációjában 76 A pozitív motiváció lakóhely szerinti alakulása 82 Az ellenszenv motívumai 85 Az ellenszenv megnyilvánulása 86 A negatív motiváció a városi és falusi gyermekeknél 91 Hogyan tükrözik a meserajzok a gyermek irodalmi érdeklődését? 95 A meserejzok felhasználásásáról 95 Az érdeklődés motívumai a gyermekek meserajzain 98 Az I. és II. osztályos tanulók irodalmi érdeklődésének áttekintése 113 Az olvasási készség minőségi fordulatot előidéző hatása az irodalmi érdeklődés fejlődésében 113 A mese és a valóság ellentmondása 115 A nemek irodalmi érkedlődésének jellemző tulajdonságai 121 Az irodalmi érdeklődés vizsgálatának pedagógiai tanulságai 129 A tanulók ellátása olvasmányokkal 129 A tetszés szerepe az irodalmi érdekődés fejlesztésében 136 Hogyan befolyásolja a rokonszenv és az ellenszenv az olvasmányhős személyiségfejlesztő hatását? 138 Az olvasókedv felébresztése és fejlesztése 142 Irodalom 148
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 1 390 Ft

A termék megvásárlásával

139 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv - kopottas
Kiadó akadémiai kiadó
Kiadás éve1967
Oldalak száma:162
Súly200 gr
ISBN0599000751086
ÁrukódSL#2105605099
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 1 390 Ft

A termék megvásárlásával

139 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Pörgős PéntekPörgős Péntek