Sajátos pedagógiai feladatok 6. - Vezetéslélektan (Egészséges emberkép, Személyi vezetés)

 | 2006  | papír / puha kötés  |  219 oldal

Libri Antikvárium
ELŐSZÓ A jelen tankönyv a korábbi A vezetés lélektaná-nak bővített és átdolgozott változata. Az elmúlt évtizedben mind Európában, mind Magyarországon a társadalmi, gazdasági élet több szempontból is jelentős változáson ment keresztül. ehhez mind a pedagógusképzésnek, mind a továbbképzésnek igazodnia kell. Az iskolai nevelő tevékenységben nemcsak azért kell bizonyos problémák megoldására nagyobb erőfeszítéseket tenni, mert azok halmozottan jelentkeznek - természetesen azért is -, hanem azért, mert a korábbinál nagyobb igényességgel kívánunk munkálkodni az új nemzedék egészséges életvezetésének és társadalmi integrációjának a kialakításán. E két szempont együttesen tette szükségessé, hogy amikor a közoktatásban a vezetés kérdéseit tárgyaljuk, akkor a problematikus, a veszélyeztetett, a kisebbségi sorsban élő gyermekek problémáival kiemelten foglalkozzunk. Ezt nem azért tesszük, hogy az iskolai munka egészét hozzájuk igazítsuk, hanem éppen ellenkezőleg: arra kell törekednünk, hogy az ő problémáikat oldva, a megszokott iskolai élet az ő számukra is természetes és jó színvonalon teljesíthető legyen. Éppen ezért - és ilyen szempontból - , foglalkozunk a tehetséggondozás kérdésével, nem az elitiskolai, hanem a normáliskolai megoldásával, mindenkire kiterjesztve. Vissza TARTALOM Előszó 7 Bevezetés 9 A pedagógiai tevékenység és speciális területeinek a lélektana Egészséges emberkép és nevelés 15 A neveléshez emberképre van szükségünk 15 A test és a lélek egysége 16 Az egészség és a fejlődés 19 A nevelés: ösztönzés és környezetalakítás 21 A jelző nélküli ember 22 Kérdések - feladatok 26 A pedagógiai tevékenység pszichológiai alapjai és törvényszerűségei 27 Egy nevelőszülő vallomásai 27 A pedagógiai hatás értelmezése 29 A pedagógiai hatás törvényszerűségei 30 A nevelési helyzetek elemzése 32 Három bipoláris tevékenységforma 34 Mitiváció, motivációs elméletek 36 Kérdések - feladatok 40 A problematikus gyermek nevelelésének pszichológiai problémái 43 Ki a problematikus gyermek, és mitől az? 44 A nehezen nevelhetőség okai 46 A korrigáló nevelés 48 Védekezési és menekülési mechanizmusok 51 A parataxisok működése 56 Kérdések - feladatok 60 A veszélyeztetett, intézményes gyermek- és ifjúságvédelemre szoruló csoportok nevelésének pszichológiai problémái 65 A veszélyeztetés, az állami gondozottak helyzete 66 A családközpontú gyermek- és ifjúságvédelem 67 A gyermekvédelem összetett, bonyolult tevékenység 71 Az iskolai gyermekvédelem 74 Kérdések - feladatok Az etnikai kisebbséghez tartozó gyermekek és fiatalok nevelésének pszichológiai kérdései 79 Az előíréletek által okozott lelki sérülések 79 Gyógyítás szerepjátékkal 80 Egy makroszintű esemény: a cigány gyerekek nevelési problémái 84 Az identitástudat szerepe 86 Kérdések - feladatok 92 Tehetséggondozás 93 Kérdések - feladatok 101 A pedagógiai vezetés lélektana A vezetés szemléletmódja az egyéni bánásmódtól a rendszerirányításig fejlődött 103 A multidiszciplináris megközelítés is a pszichológiához vezet 104 A korszerűenk tűnő vezetés is juthat válságba 107 A vezető tevékenységét a léptékrend is meghatározza 109 A vezető lényegében: rendszerirányítás különböző léptékrendben 110 A megfelelő vezetési stílus több dimenziós 112 A vezetői stílus meghatározása bonyolult feladat 116 Kérdések - feladatok 134 Személyi vezetés és bánásmód 137 A helyes személyi értékelés és bánásmód alapja a reális emberismeret 138 A vezetés eredménye a meggyőződés kialakulásával válik tartóssá 147 Az életszemlélet realitása gondolkodó értékeléssel növelhető 150 Kérdések - feladatok 155 A vezetés csoportépítés 157 Ahogyan mi látjuk magunkat, és ahogyan - véljük, hogy - minket látnak: tanári szerepek és sztereotípiák 158 A kommunikáció emberi üzenetváltás és energiacsere folyamat 163 Az eredményes kommunikáció: eredményes kapcsolatteremtés és konfliktuskezelés 170 Kérdések - feladatok 178 A vezetés nyilvános kapcsolatépítés 183 Az iskola "személyisége" közvéleményt és ethoszt formál 184 A jó tantestületi légkör a hatékony iskolai PR biztos forrása 189 Kérdések - feladatok 193 A vezető személyisége, egészsége és pedagógiai kultúrája 195 Kérdések - feladatok 204 Befejezésül 213 Bibliográfia 217
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 1 800 Ft

A termék megvásárlásával

180 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadás éve2006
Oldalak száma:219
Súly400 gr
ISBN0599000748864
ÁrukódSL#2105602713
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 1 800 Ft

A termék megvásárlásával

180 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Tesz-vesz aloldalTesz-vesz aloldal