Szolgáltatások (Saját képpel)

aula kiadó  | 2003  | papír / puha kötés  |  542 oldal

Libri Antikvárium
ELŐSZÓ A fejlett országokban a szolgáltatások, a tercier szektor a XX. században olyan mértékben növekedett, hogy mind a foglalkoztatásban, mind a termelésben a nemzetgazdaságok domináns szektorává vált. A század végén - s előreláthatóan a jelenlegi évezredben is - a szolgáltatások, a szolgáltatásközpontú innovációk a világgazdasági fejlődés motorjai, meghatározói. Magyarország gazdasági és társadalmi jövője, az Európai Unióba, valamint a globalizálódott világ munkamegosztásába való hatékony bekapcsolódása szempontjából kulcskérdés a hazai szolgáltatások felzárkóztatása. Könyvünk célja ennek elősegítése érdekében, hogy átfogó képet adjon a szolgáltatások azon sajátosságairól és fejlődési folyamatairól, amelyek jelenlegi szerepük kialakulását eredményezték. A szolgáltatások meghatározó jellemzői, típusai és azok következményei mellett felhívjuk a figyelmet azokra az összefüggésekre, amelyek a gazdasági és társadalmi környezettel kölcsönhatásban a jövőbeni fejlődés irányait is jelzik. A könyv sokoldalú megközelítésén belül meghatározó vonalat jelent az Európai Unió kapcsolódó jellemzőinek, követelményeinek bemutatása. Mindezek alapján a könyv az egyetemi és főiskolai hallgatók mellett a gyakorló szakemberek, vezetők figyelmébe is ajánlható. TARTALOM: Előszó 9 I. A szolgáltatások formái, csoportjai, típusai 11 1. A szolgáltatások fogalma, értelmezése 13 2. A szolgáltatások csoportosításai 18 3. Szolgáltatásstatisztika 22 4. A szolgáltatások főbb funkciói 26 5. A szolgáltatások sajátosságai, jellemzői 28 II. Szolgáltatási trendek, fejlődési irányok 35 1. A szolgáltatások fejlődését befolyásoló tényezők 37 2. A szolgáltatások nemzetközi fejlődése 42 3. A szolgáltatások magyarországi fejlődése 48 4. Globalizáció, az Európai Unió és a szolgáltatások 64 III. A szolgáltatások és a piac 77 1. A szolgáltatási piacról általában 79 2. A szolgáltatások piaci koncentrációja 86 3. A szolgáltatási piactipizálás sajátosságai 91 4. Szolgáltatási monopolpiacok 95 5. A nem-piaci szolgáltatások jellemzői 99 6. A szolgáltatások szabályozásának piaci hatásai 102 IV. A verseny és a szolgáltatások 113 1. A gazdasági verseny 116 2. A gazdasági verseny területei, eszközei 119 3. A versenyszabályozás fejlődése 128 4. Az Európai Unió versenypolitikája a szolgáltatások szemszögéből 134 5. A versenyszabályozás magyar gyakorlata 141 V. nonprofit szolgáltatások 153 1. A nonprofit szektor kialakulásának elméletei, a helyzetét meghatározó tendenciák 155 2. A nonprofit szektor jogi és gazdasági szabályozása Magyarországon 166 3. A nonprofit szervezetek működése, gazdálkodása 173 4. A nonprofit szektor nemzetgazdasági szerepe és tevékenységi szerkezete 178 5. A nonprofit szféra helyzete az Európai Unióban 182 VI. Egészségügyi szolgáltatások 185 1. Az egészségügyi szolgáltatások, rendszerek jellemzői 187 2. Az egészségügyi szolgáltatások finanszírozása 202 3. Az állam és a piac szerepe az egészségügyben 211 4. Az egészségügyi kiadások alakulása és a korlátozásukra irányuló stratégiák 221 5. Az egészségügyi szolgáltatások hatékonyságát és minőségét befolyásoló stratégiák 234 6. Az Európai Unió működésének egészségügyi vonatkozásai 242 VII. Kereskedelmi szolgáltatások 245 1. A kereskedelem fogalma, szerepe és funkciói 247 2. A kereskedelem fejlődése 253 3. A belkereskedelem szabályozása, formái, folyamata 256 4. A nemzetközi kereskedelem szerepe a nemzetgazdaságok fejlődésében 271 5. Az Európai Unió kereskedelempolitikája, kereskedelmi kapcsolatai 289 6. Magyarország nemzetközi kereskedelmének főbb jellemzői 294 VIII. Közlekedési szolgáltatások 307 1. A közlekedés nemzetgazdasági szerepe, funkciója, típusai 309 2. A közlekedési szolgáltatások nemzetközi és hazai fejlődése 315 3. A közlekedési piacok főbb jellemzői 327 4. A közlekedési szolgáltatások szabályozása az Európai Unióban 338 IX. Távközlési szolgáltatások 349 1. Távközlés és infokommunikáció 351 2. A távközlési piac szerkezete 355 3. A távközlési piac alakulása Magyarországon 359 4. A távközlési szabályozás az Európai Unióban és Magyarországon 375 X. Turisztikai szolgáltatások 387 1. A turizmus és környezeti hatásai, kapcsolatrendszere 389 2. A turisztikai piac jellemzői, sajátosságai 402 3. A nemzetközi turizmus fejlődésének tendenciái 417 4. A magyar turizmus nemzetközi helye, jellemzői 421 XI. Környezetvédelem és szolgáltatások 429 1. A környezetvédelem és a gazdaság összefüggései 431 2. A vállalkozások környezeti magatartását befolyásoló tényezők 443 3. A vállalatok marketingtevékenysége és a környezetvédelem kapcsolata 456 4. A környezetvédelem és a turizmus 471 XII. Tudásmenedzsment: a jövő szolgáltatása 481 1. A tudásmenedzsment szerepe és feladatai 483 2. A tudás szerepe a vállalati stratégiában 490 3. A tudásvagyon feltérképezése, értékelése 505 4. Szervezeti tudáskezelés 508 5. A tudásmenedzsment szervezeti, technológiai kérdései 518 6. Helyzetértékelés, tipikus problémák 529 Felhasznált irodalom 533
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 3 490 Ft

A termék megvásárlásával

349 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Fekete-fehér ábrákkal.
Kiadó aula kiadó
Kiadás éve2003
Oldalak száma:542
Súly800 gr
ISBN2399981110753
ÁrukódSL#2109165668
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 3 490 Ft

A termék megvásárlásával

349 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Paula Hawkins: KéksötétPaula Hawkins: Kéksötét