Településmenedzsment (Phare Program HU-94.05)

budapest  | 2003  | papír / puha kötés  |  141 oldal

Libri Antikvárium
Kiadó: BGF KVIFK - Kód: FSZ I - 06 - 01 - Ismertető: "1.1 A MENEDZSER ÉS AZ IDEGENFORGALMI PIAC Ennek megvilágításához a szomszédos Ausztria gyakorlatát célszerű áttekinteni, mivel ők több évtizeddel előttünk kezdtek hozzá a helyi, a regionális turizmus fejlesztéshez. Eltekintve néhány jelentős gyógyfürdőhelytől csak néhány évtizede létezik szabályozott, helyi idegenforgalmi menedzsment Ausztriában. A folyamatos rögtönzés metódusa pedig még kevésbé terjedt el a menedzsment és a marketing területén. Sok kutatás és fejlesztés szükséges még ahhoz, hogy a közepes és kisebb - idegenforgalmilag frekventált - településeken is modem turisztikai menedzsment épüljön ki, amely a lehetőségek hatékony kihasználását biztosítja az erőforrások megőrzése mellett, és mindenekelőtt ésszerűen osztja be az anyagi eszközöket, valamint lehetővé teszi a részben még mindig magas szóródási veszteség elkerülését. Az idegenforgalmi piac folyamatosan változik. Erősen befolyásolják a nemzetközi politikai és gazdasági történések, de az értékek, a társadalmi struktúra vagy a divat változása is jelentős hatással van rá. A közelmúltban új piacok, új konkurenciaviszonyok alakultak ki, és további átalakulások állnak még előttünk, hogy csak néhányat említsünk: EU, háborús események, illetve azok befejeződése, a nyári ózonviszonyok, a tengerek szennyeződése stb. A legkülönbözőbb területeken érvényes, hogy alkalmazkodni kell a változásokhoz: a rövidebb utazások gyakoribbá válása, a fő nyaralás időtartamának növekedése, a szezonok súlypontjának áthelyeződése, az egészség és a természetes környezet szerepének további növekedése, kulturális igények stb. A nyaralóközönség és a keresleti szokások különösen jelentős változását okozta például, hogy a háborús nemzedék létszáma már kisebb, mint a háború utáni és a jóléti nemzedéké, hogy az olcsó utaktól egyre inkább a minőségi nyaralás felé fordul az érdeklődés, és - valamivel előbb ugyan - a kínálati piac keresleti piaccá változott. A mindenkori gazdasági recesszió, illetve annak legyőzése megint csak új viszonyokat teremt. Az idegenforgalmi menedzsmentben tehát belátható időn belül nem uralkodik el az unalmas rutinszerűség. Ellenkezőleg, a különféle változások nagy rugalmasságot követelnek, adott esetben spontán, helyzetből fakadó reakcióképességet és -készséget. Ez pedig csak szilárd működési alapok - vagyis világos célkitűzések, koncepció és biztos tudás - mellett lehetséges. Az idegenforgalmi piacot jelentős mértékben befolyásolják, sőt irányítják az utazási irodák szervezetei. Nem csak arra törekszenek, hogy a mindenkori igényeknek megfelelő kínálatot alakítsanak ki, hanem a modem reklámstratégiák bevetésével, a médiák segítségével felszítják az emberek utazási kedvét, mindig új úti célokkal és célcsoportra szabott utazási csomagokkal ("termék") állnak elő, vagyis nemcsak igényeket elégítenek ki, hanem keresletet teremtenek."- További ismertető: "Belelapozás".
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 1 990 Ft

A termék megvásárlásával

199 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Saját képekkel (állapotfotó). Keveset forgatott, jó állapotú példány. Könyvízelítő: "Belelapozás".
Kiadó budapest
Kiadás éve2003
Oldalak száma:141
Súly360 gr
ISBN2399989432123
ÁrukódSL#2108993642
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 1 990 Ft

A termék megvásárlásával

199 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Tesz-vesz aloldalTesz-vesz aloldal