Termékergonómia és termékpszichológia

tölgyfa kiadó  | 1998  | papír / puha kötés  |  210 oldal

Libri Antikvárium
FÜLSZÖVEG A könyv tartalmazza mindazt az alapvető ismeretet az ergonómiáról, amit egy ipari formatervezőnek el kell sajátítania. Az ergonómiai ismeretek körvonalazása hasznos lesz a jövőben mindazok számára, akik bármely területen terméktervezéssel foglalkoznak. Az ergonómiai tudnivalók ilyen jellegű összefoglalása és tankönyv formában való kiadása első a hazai formatervezés történetében. Szükségességének bizonyítása és elfogadtatása nem volt könnyű, de már mögöttünk áll. Különösen nem volt könnyű annak beláttatása, hogy tankönyv nélkül ezen ismeretek hiteles átadása és számonkérése egyetemi szinten a továbbiakban nem tartható. A könyv megírásának halaszthatatlanságát különös módon erősítette az a tény, hogy a klasszikus ergonómia erősen eltolódott a pszichológia irányába mind a termék alkotói, mind annak felhasználói vonatkozásában. E két oldal majdnem elválaszthatatlan, mégis rá kell mutatni, hogy az alkotás pszichológiája - amely nem tévesztendő össze az alkotás módszertanával - gyermekcipőben jár a fogyasztó pszichológiájához képest. Ez a könyv kísérletet tesz a szükséges egyensúly megteremtésére, a lehetőségeken belül sikerrel, lényegében azáltal, hogy elmondja, mit kell tudnia a tervezőnek az emberről ahhoz, hogy sikeres terméket tervezzen; mi az az alkotói magatartás, amely sikerre vezethet, mi az ergonómiában az egzakt, az egyértelmű, a törvény, és mi az a szabadságfok, amely az egzaktságok, az elfogadottságok újraértékelését jelenti, és új, progresszív igények felkeltéséhez, valódi új alkotásokhoz segíthet. Simon Károly Vissza TARTALOM Bevezetés....................................................9 Mi az ergonómia?............................................15 Az ergonómia alkalmazási területei.............................. 17 Foglalkozási ergonómia.......................................18 Fogyasztói ergonómia........................................21 A termékek kommunikálnak...................................22 Az ergonómia kulcsfogalmai: terhelés és igénybevétel............24 Értékelési kritériumok........................................30 Középpontban az ember: a hatalmas fogyasztó...................39 A fogyasztói szemlélet kialakulása...............................39 Érzékelés...................................................51 Érzékelési küszöbök.........................................53 Érzékszervek...............................................55 Látás......................................................55 Hallás . ......................................................64 Bőrérzékletek...............................................67 ízlelés.....................................................69 Szaglás....................................................69 Kinesztézia.................................................71 Kognitív feldolgozás..........................................73 Absztrakciós szintek.................................76 Az előnyök kategorizálása.....................................80 Értékek.............................................80 Gondolkodási folyamatok .....................................85 Problémamegoldás...........................................88 Kreativitás......................................91 A kreativitás ellen ható tényezők................................97 Döntéshozás................................................98 Antropometria..............................................101 Az antropometriai adatok felhasználásának elvei...................105 Mozdulatelemzés............................................111 A szerszámok kialakítása.....................................115 A kéziszerszámok tervezési alapelvei.......................117 Kezelő- és állítóelemek......................................119 Jelzőelemek.............................................123 A jelzőelemek tervezésének és kiválasztásának főbb általános szempontjai........123 Vizuális kijelzők............................................125 Néhány általános műszerfaltervezési szempont........................................127 A fizikai munkakörnyezet........................................................................129 Megvilágítás...............................................129 Kialakításra vonatkozó javaslatok............................................................132 Zaj ......................................................135 Mikroklíma................................................133 Színek ...................................................138 A színérzékelés jellemző sajátosságai........................................................143 Ajánlások egy színterv összeállításához....................................................146 Az ergonómiai kísérlet........................................ 149 A független változók........................................149 A függő változók...........................................151 Az irányítandó változók......................................153 A kontrollmegfigyelések módszerei.............................156 A kísérleti személyekkel kapcsolatos problémák...................158 A mérőeszközzel kapcsolatos problémák.........................162 A latin négyzet kísérletterv . 162 A fogyasztói termékek ergonómiai minősítése ....................................167 Az ergonómiai minősítés típusai...............................168 Emberi tényezők és intelligens termékek . ........................175 A használati (kezelési) utasítások ergonómiai vonatkozásai...........176 Néhány jellemző eset........................................179 Hátfájás és széktervezés......................................179 A taxivezető ruhája..........................................185 Házipapucs ..................................... .........186 Fodrászmunka-fodrászkultúra.................................187 A porszívó ergonómiája......................................188 Vasaló....................................................190 Felhasznált irodalom....................................193 Mellékletek Alapvető antropometriai adatok.........201
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 4 300 Ft

A termék megvásárlásával

430 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadó tölgyfa kiadó
Kiadás éve1998
Oldalak száma:210
Súly200 gr
ISBN2399981069457
ÁrukódSL#2109410954
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 4 300 Ft

A termék megvásárlásával

430 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

J.D. Barker: Zárt ajtók mögöttJ.D. Barker: Zárt ajtók mögött