Turizmus és szociológia (Szöveggyűjtemény)

bgf külker.főisk.kar  | 2003  | papír / puha kötés  |  259 oldal

Libri Antikvárium
Kiadó: Budapesti Gazdasági Főiskola Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Főiskolai Kar Kiadás helye: Budapest Kiadás éve: 2003 Kötés típusa: Fűzött papírkötés Oldalszám: 259 oldal Sorozatcím: Kötetszám: Nyelv: Magyar Méret: 28 cm x 20 cm ISBN: Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva. ELŐSZÓ Az Idegenforgalom szociológiája tantárgyhoz először 1997-ben készült a Kereskedelmi Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Főiskolán szöveggyűjtemény. A mostani, kibővített változat a korábbi kiadásnál alaposabban foglalkozik az idegenforgalom társadalmi beágyazottságának és hatásainak megértéséhez nélkülözhetetlen olyan témákkal, mint például a szabadidő és a fogyasztás kérdései. A szöveggyűjtemény átdolgozásában a legnagyobb segítséget tanítványaimtól kaptam, az ő reakcióik voltak az irányadók számomra abban, hogy érdemes-e egy cikk az újabb kiadásban való megjelenésre. Nagy élmény volt számomra a meglehetősen új diszciplona oktatása főiskolánkon, számos remek beszélgetést volt módom folytatni hallgatóimmal a cikkek felvetette problémákról. Nagyon remélem, hogy ezek az órák és írások sok hallgató gondolkodását irányították az idegenforgalom nem-gazdasági vonatkozásai felé, amely kérdések az iparág hosszabb távú fejlődése szempontjából nem maradhatnak figyelmen kívül. Vissza TARTALOM Előszó 5 Turizmus a modern társadalomban J. Krippendorf: A turizmus az ipari társadalom rendszerében 9 D. Nicholson-Lord: Turizmus-politika 16 E. Cohen: Turizmus és idő 22 R. E. Wood: Bali: Kulturális turizmus és turista kultúra 27 The Economist: Engem vegyél, én vagyok a legjobb 29 The Economist: Mesebeli szemfényvesztés 33 Turizmus, szabadidő, társadalom D. C. Gilbert: Az Európai Közösség és a pihenési szokások 37 L. Kreitzman: A huszonnégy órás társadalom 45 L. Berger: A globális kultúra négy arca 50 D. Putnam: Magányosok generációja? 56 Schranz E.: A Bridget Jones jelenség - Szingli - Az új célcsoport 58 V. Seaton: A társadalmi rétegződés hatása a turizmusban a háború óta 63 P. Fussel: Osztálylétrán Amerikában 69 J. Finkelstein: Divat, ízlés, éttermek 70 HVG: Üdülési szokások: Merre, meddig 73 Népszabadság: A többségnek nincsen pénze nyaralásra 74 HVG: Mi változott? 75 Venczel T.: Ki és bekapcsolódás 77 The Economist: Ázsia üdül 79 Turizmus a fogyasztás világában J. Quelch: Túl sok cucc 85 G Ritzer: A fogyasztás új arca - Poszt-turizmus és McDisneyzáció 87 S. Miles és R. Paddison: Fogyasztás városi környezetben - történelmi-földrajzi tanulmány 92 S. Miles: A sport áruházak, mint véleményformáló eszközök 96 A. Svab: A bevásárló turizmus szerepe Szlovéniában - A nyugati jólét illúziója 101 M. M. Kahn: Idegenforgalmi fejlesztés és függőségelmélet: tömegturizmus vagy ecoturizmus 105 E. Cohen: Hitelesség és áruvá válás a turizmusban 108 D. MacCannell: Az átalakított etnikai megjelenés 114 J. A. Costa: Fogyasztás az idegenforgalom hatására 117 A turizmus és a nemzeti kultúrák M. Bosch és J. de Vos: A Föld mint üdülőhely 125 L. Wai-Teng Leong: Az állam kultúrája: a nemzeti turizmus és a kultúrák állami előállítása 133 J. Boissevain: "De mi itt élünk!" 140 N. Keates: Harci szafari - a turizmus legújabb ága 145 The Economist: A mi fiaink Ibizán 147 Nagy G. Pénz a lelke - Az új szerepre készülő Las Vegas 149 K. Pilley: Utánzat? Nem, ez Vegas! 151 R. E. Wood: Karibi cruise turizmus 153 R. Chavez: Turizmus és globalizáció: halálos koktél a helyiek számára 162 T. Reynolds: Ökoturizmus a Bazaruto szigetcsoporton Mozambikban 167 Third World Network: Phuket turizmusának fejlődés csak keveseknek kedvez 170 Third World Network: Betegre dolgoztatott elefántok 171 S. Theil: Kellenek? Menjenek! 172 B. Koh: Nők a nőkért 174 R. Foroohar: Új utak felfedezése 176 Third World Network: Képmutatás, a szex-iparban dolgozók gyűlésének kudarca 179 G. Scott: A Cooper Folyó Hercegnője Vadvidéki Üdülő - Megélhetés kontra gyarmati gazdaság 180 Newsweek: Turisták a gyógyfüvek nyomában 183 Turizmus és tradíció Kapitány Á. - Kapitány G.: Magyarságszimbólumok idegenforgalmi kiadványok tükrében 187 Csillag G.: Greetings from Hungary. A városi, a vidéki, a képzeletbeli és a valóságos - Magyarország váci utcai képeslapokon 199 C. Krauthammer: Ki retteg a virginiai egértől? 207 A. Pritchard és N. J. Morgan: Kultúra, identitás és megjelenítés a turizmusban: Cymru avagy Wales marketingje? 209 Fülemile Á.: A skót nemzeti viselet és Skócia turisztikai képe 218 EIU: A kulturális turizmus piaca Európában 224 G. Richards: Az európai kultúrális idegenforgalom 230 Bali J.: Szurkolói turizmus - a fradizmus tükrében 234 T. Jankowsky: Múltzarándoklat Budapest határában 240 Plaza-turizmus György P.: Pest-budai high tech 245 L. Cohen: A városközponttól a bevásárlóközpontig 250 Udvarhelyi É. T.: A bevásárlóközpont, mint kulturális tér 253
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 2 290 Ft

A termék megvásárlásával

229 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadó bgf külker.főisk.kar
Kiadás éve2003
Oldalak száma:259
Súly400 gr
ISBN2399968228105
ÁrukódSL#2109632711
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 2 290 Ft

A termék megvásárlásával

229 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Tesz-vesz aloldalTesz-vesz aloldal