Üzleti informatika

gábor dénes műszaki főiskola  | 2002  | papír / puha kötés  |  246 oldal

Libri Antikvárium
Az informatika és ezen belül az üzleti informatika pár évtizedes története során állandó változáson ment és megy keresztül. Ennek a szakterületnek a kezdetei a múlt század ötvenes-hatvanas éveire nyúlnak vissza, amikor a vállalati számítógépeket adatfeldolgozásra használták. A hatvanas évek végén, a hetvenes években fokozott mértékben kezdik felismerni az információ, a naprakész informáltság jelentőségét. Ezt az igényt a vezetői (menedzsment) információs rendszerekkel elégítették ki. A vállalati működés hatékonyságának fejlesztését szolgálták a 80-as évektől kezdődően a vezetői információs rendszerek szolgáltatási készletének bővítése, a döntéstámogató és a felső vezetést szolgáló, a főbb folyamatok összegzett eredményeit grafikusan is megjelenítő, a főbb vállalati működési paraméterek változásainak hatásait is modellező információs rendszerek. A hagyományos vállalati információs rendszerek itt bemutatott fejlődése, szolgáltatási spektrumának kiszélesedése egyrészt az információtechnológia és a távközlés eszköztárának mindenkori lehetőségeire épült, másrészt tükrözte azt a folyamatot, amely a számítástechnika és alkalmazásának korabeli vállalati megítélésében a ,,szükséges rossz"-tól az ,,irányítás nélkülözhetetlen eszköze" vélekedésig terjedt. A 90-es években már nyilvánvalóvá vált, hogy az egyes vállalatok versenyképességének megszerzéséhez és megtartásához naprakész információk szükségesek a vállalat működési körét érintő műszaki, tudományos, technológiai, gazdasági témákról, a piac alakulásáról, a versenytársakról, a jogszabályokról (külső információk) és természetesen fokozott mértékben vonatkozott ez az összes vállalati folyamatra is (belső információk). Ezek összegyűjtése, tárolása, feldolgozása és a műszaki-gazdasági döntések alapjául szolgáló szolgáltatása egyre nagyobb anyagi és szellemi ráfordításokkal járó terheket ró a gazdálkodó szervezetekre. A piaci verseny és a technológiai fejlődés miatt a rendszerek - természetesen elsődlegesen a nagyobb vállalkozások rendszerei - kiegészülnek üzleti intelligenciaalkalmazásokkal. Az utóbbi néhány évben vált meghatározó igénnyé, a nagyobb vállalkozások számára már követelménnyé az Interneten való megjelenés, lett általános a vállalatok információs rendszerében az internetes megoldások alkalmazása. Az üzleti élet egyes területein napjainkban egyre jelentősebb szerepet kap az e-Business, ahol valójában maga az ,,üzlet" tevődik át a korábbi fizikai térből az IT és a kommunikáció, mai kifejezéssel élve az infokommunikáció által képzett virtuális térbe.
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 1 000 Ft

A termék megvásárlásával

100 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadó gábor dénes műszaki főiskola
Kiadás éve2002
Oldalak száma:246
Súly600 gr
ISBN2399970207501
ÁrukódSL#2110982042
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 1 000 Ft

A termék megvásárlásával

100 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Tesz-vesz aloldalTesz-vesz aloldal