Vállalkozói készségek fejlesztése - Modulfüzet

hódmezővásárhely  | 2003  | kemény kötés  |  256 oldal

Libri Antikvárium
TARTALOM 1. Vállalkozási ismeretek..............................5 1.1. Gazdasági alapfogalmak................................5 1.2. Piaci alapfogalmak............................7 1.3. A vállalat, vállalkozás...................................9 1.4. Vállalkozások működési területei.......................13 1.4.1. Stratégiai tervezés....................................13 1.4.2. Marketing...............................14 1.4.3. Innováció........................14 1.4.4. Emberi erőforrás gazdálkodás........................15 1.4.5. Logisztika.....................................17 1.4.5.1. Kereskedelmi ismeretek.........................18 1.4.5.2. Szállítmányozás...........................22 1.4.6. Termelés és szolgáltatás......................24 1.5. A vállalkozások elszámolási rendszere........................26 1.5.1. A könyvvezetés és a beszámoló.............26 1.5.2. A vállalkozás vagyona...................29 2. Jogi ismeretek..................33 2.1. Általános jogi ismeretek................33 2.2. Polgárjogi ismeretek....................36 2.3. Szervezetek alapítása - gazdasági jog............42 2.4. Munkajog........................51 3. Pénzügyi ismeretek..................62 3.1. A pénz lényege és szerepe a gazdaságban...................62 3.2. Pénzforgalom lebonyolítása.................66 3.3. Vállalkozás finanszírozás, hitelezés................69 3.3.1. Hitel fogalma, a hitelügyletekhez kapcsolódó legfontosabb alapfogalmak.......70 3.3.2. Hitelnyújtás feltételei, követelményei.............75 3.4. Adózási ismeretek............................79 3.4.1. Adózással kapcsolatos alapfogalmak..............79 3.4.2. Adónemek Magyarországon............82 3.4.2.1. Általános fogalmi adó...............82 3.4.2.2. Személyi jövedelemadó...........84 3.5. Társadalombiztosítási kötelezettség..............86 4. Marketing ismeretek................90 4.1. Marketingstratégia...................90 4.2. Fogyasztói magatartás...........91 4.3. Piacszegmentáció..................91 4.4. Termékpozicionálás...........95 4.5. Piackutatás.................95 4.6. Termékpolitika................98 4.7. Árpolitika.....................100 4.8. Értékesítési politika.............102 4.9. Piacbefolyásolás...................103 5. Üzleti tervkészítés, avagy hogyan írjunk üzleti tervet?............105 5.1. Mi az üzleti terv?..........105 5.2. Az üzleti terv részletezése...............109 5.3. Azonosító adatok.............110 5.4. Vezetői összefoglaló..............110 5.5. Vállalkozás leírása, általános bemutatása.............111 5.7. Marketing terv...................115 5.7.1. Bevezetés...............116 5.7.2. Menedzsment összefoglaló..............116 5.7.3. A piac.............117 5.7.4. Piacrészesedés..........118 5.7.5. Pénzügy...............120 5.7.6. Termékstratégia................................................120 5.7.7. Árstratégia............................................................................122 5.7.8. Kommunikációs Stratégia..........................................................123 5.7.9. Értékesítési stratégia....................................125 5.8. Termékek és/vagy szolgáltatások...................................................... 126 5.9. Működési (termelési, szolgáltatási) terv..................................................127 5.10. Pénzügyi terv............................................................................ 128 5.10.1. Árbevételi terv........................................................................130 5.10.2.Költségterv..................131 5.10.3. Eredményterv (eredménykimutatás)......................................131 5.10.4. Cash-flow (pénzforgalmi) kimutatás.....................................132 5.10.5.Mérleg........................................................................... 133 5.10.6. Pénzügyi helyzet elemzése......................................................134 5.10.6.1. A jövedelmezőség vizsgálata..............................134 5.10.6.2. Az eladósodottság vizsgálata................................136 5.10.6.3. Likviditás vizsgálata............................138 5.10.7. A fedezett pont becslése (nyereségküszöb-elemzés)..............141 5.10.8. Beruházás-gazdaságossági vizsgálatok............................................143 5.11. Kockázatelemzés, kockázatbecslés................................................146 6. Projekt menedzsment..........................................................150 6.1 Mit nevezünk projektnek?.....................................150 6.2. Partnerség és hálózatépítés...............................150 6.3. A projekt ciklus...............................................................................................-..153 6.4. A projekt logikai kerete (Logical Framework = Logframe)................158 7. Üzleti kommunikáció és etika..............................................181 7.1. Kommunikáció...........................181 7.2. írásbeli kommunikáció........................................187 7.3. Szóbeli kommunikáció....................................................-.............192 7.4. Üzleti etika és erkölcs..................................................................199 8. Speciális szakmai ismeretek....................................................202 8.1. Az Európai Unió főbb intézményei, a döntéshozatali mechanizmus............202 8.2. Az Európai Unió Közös Agrárpolitikája, pénzügy, támogatások..........................206 8.2.1 Az Európai Unió közös agrárpolitikája, EU agrárintegráció...............................206 8.3. A Strukturális Alapok................................................................................217 8.4. A Nemzeti Fejlesztési Terv és az Operatív Programok..................................221 8.4.1. A Nemzeti Fejlesztési Terv........................................................................221 8.4.1.1. Az NFT keretei..................................................................................222 8.4.1.2. Az NFT tartalma...........................................................................223 8.4.2. A Nemzeti Fejlesztési Terv Operatív Programjai..........................................223 8.4.3. Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program (AVOP) és kapcsolódó programok 225 8.5. Minőség - menedzsment.....................................................................231
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 2 400 Ft

A termék megvásárlásával

240 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Saját képpel
Kiadó hódmezővásárhely
Kiadás éve2003
Oldalak száma:256
Súly200 gr
ISBN0749000642307
ÁrukódSL#2107231876
Kötéskemény kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 2 400 Ft

A termék megvásárlásával

240 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Paula Hawkins: KéksötétPaula Hawkins: Kéksötét