cigány gyerekek az általános iskolában

oktatáskutató intézet  | 2002  | papír / puha kötés  |  225 oldal

Libri Antikvárium
FÜLSZÖVEG A hátrányos szociális helyzetű gyerekek és ezen belül a cigány gyerekek oktatásának fontosságát a rendszerváltás utáni kormányok mindegyike elismerte, azonban az eddigi kormányzati intézkedések nem voltak képesek ellensúlyozni sem a cigány csalódok romló szociális helyzetéből és a lakóhelyi adottságokból (kistelepülések, depressziós térségek) származó iskoláztatási hátrányokat, sem a többségi társadalmi környezet előítéletes magatartását. A fokozatosan javuló iskoláztatási adatok ellenére a '90-es évek második felétől a cigány kisebbség érdekvédelmi szervezetei egyre erőteljesebben bírálták a közoktatási rendszert a cigány gyerekeket ért diszkriminációk és az intézmények szintjén megnyilvánuló szegregációs törekvések miatt. A cigány tanulók általános iskolai oktatásának feltételeit az 1999-2000-as tanévben vizsgáltuk az Oktatáskutató Intézetben. A szociológiai kutatás célja az volt, hogy valóságos képet kapjunk a cigány gyerekek oktatásának körülményeiről, tisztázzuk, hogy milyen mértékben jellemző iskolai elkülönítésük, és ez milyen ideológiákkal és módszerekkel történik. Ugyancsak a kutatás céljai közé tartozott annak feltárása, hogy a cigány szülőknek milyen aspirációik vannak gyerekeik iskoláztatását illetően, és milyen eredménnyel készíti fel az általános iskola a cigány tanulókat a munkaerő-piaci boldoguláshoz ma már nélkülözhetetlen középfokú továbbtanulásra. Vissza TARTALOM Történeti bevezető 7 A kutatás módszerei 20 Családi háttér 23 Etnikai besorolás 23 Lakásviszonyok 27 Iskolázottság 32 Foglalkozás 35 Anyagi helyzet 43 Iskolakezdés 50 Óvoda 50 Beiskolázás 53 Szegregáció 61 Lakóhely és iskola 62 Iskolák közötti szelekció 72 Iskolán belüli szelekció 79 Kisegítő osztályok 87 Az iskolán belüli szelekció és az iskolai pályafutás 97 A család társadalmi háttere és az elkülönítés valószínűsége 100 A szegregációval kapcsolatos álláspontok 103 Iskoláztatási körülmények 109 Tárgyi feltételek 109 Személyi feltételek 113 Finanszírozás 119 Kiegészítő támogatás 127 Tantervek 134 Nyelvoktatás 142 Pedagógiai feladatok 145 A szülők és az iskola 145 A gyerekek és az iskola 151 Pedagógiai módszerek 156 Oktatási eredmények 160 Iskolai teljesítmény 160 Felmentés az iskolába járás alól 163 Iskoláztatási ambíciók 168 Továbbtanulás 175 Továbbtanulási trendek 184 Függelékek Az iskola-minta jellemzői 187 Táblázatok 189
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 2 290 Ft

A termék megvásárlásával

229 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadó oktatáskutató intézet
Kiadás éve2002
Oldalak száma:225
Súly200 gr
ISBN2399958313545
ÁrukódSL#2111288671
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 2 290 Ft

A termék megvásárlásával

229 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Pörgős PéntekPörgős Péntek