A KönyvKereső szolgáltatás csak regisztrált ügyfeleink számára elérhető.
Hogy igénybe tudja venni, kérjük, jelentkezzen be, vagy regisztráljon oldalunkon.
flaccus kiadó kft
| 2010
| MAGYAR nyelvű
| PUHATÁBLÁS, RAGASZTÓKÖTÖTT
|
384 oldal
A könyv az iskolai élet eseményeiről szól, az elbeszélés-gyűjtemény, a gyakorlati kézikönyv és az elméleti szakkönyv harmonikus együttese. A szerzők kitűnően ismerik az iskola belső világát, és nem riadnak vissza az ún. kényes témáktól sem, mint pl. a fenntartó és a nevelőtestület konfliktusa egy igazgatóválasztás kapcsán, vagy a családi tragédia, az apa hirtelen halálakor nyújtott pedagógusi segítség leírása. Az esetek a tanítási órán kívüli helyzeteket is bemutatják (kirándulás, táborozás, a napközis élet stb.). A kötet néhány nyitott, ,,befejezetlen" történetet is tartalmaz. Ezek még inkább elgondolkodtatnak, például arról, vajon hogyan oldható fel a tanítónál a gyerek nem megfelelő viselkedése miatti csalódottság, megbántottság és az ezt követő távolságtartás.
A szerzők a könyv minden fejezetéhez összeállították a történetekkel összefüggésbe hozható Kulcsszavak gazdag listáját. Ezek segítenek a történetekben előforduló helyzetek, jelenségek, cselekvéses és szóbeli megnyilvánulások azonosításában, vagyis abban, hogy pedagógiai és pszichológiai ismereteink birtokában szaknyelven is megnevezzük őket. A Kulcsszavak az általános-, a fejlődés- és neveléslélektan, a szociál- és a klinikai pszichológia, valamint a neveléstudomány és a gyógypedagógia fogalmait, törvényszerűségeit foglalják magukban.
Az esetekhez gondosan összeállított Feldolgozási szempontok tartoznak. A szempontok négy ,,kategóriában", a pedagógusok, a szülők, a diákok és a pedagógusjelöltek számára készültek. Lehetőséget nyújtanak eddigi tanulmányaikban szerzett ismereteik alkalmazására, továbbépítésére, és (élet)tapasztalataik felidézésére. A módszerkínálat bőséges: szerepjáték, ,,pszichodráma", elemzés, értelmezés, saját tapasztalatok, életesemények felidézése, véleményalkotás, a történetben fellelhető jelenségek hátterének, okainak, elméleti vonatkozásainak megkeresése, pl. a szakirodalomban, amely csoportos beszélgetés, vita, esetleg egyéni konzultáció és gyakorlati feladat keretében valósulhat meg.
A kötet a pedagógusképzés hallgatói és a gyakorló pedagógusok számára egyaránt hasznos olvasmány, és sok tanulsággal szolgál az iskolás korosztály szülei, valamint - osztályfőnöki órákon való eset-megbeszélések révén - a tanulók számára is.