A KönyvKereső szolgáltatás csak regisztrált ügyfeleink számára elérhető.
Hogy igénybe tudja venni, kérjük, jelentkezzen be, vagy regisztráljon oldalunkon.
Könyvünket elsősorban azok számára készítettük, akik úgy akarnak megtanulni magyarul, hogy nyelvtudásukat az első naptól kezdve a mindennapi életben felhasználják. Ugyanakkor arról sem mondtunk le, hogy a tanulónak olyan nyelvtani alapot adjunk, amelyre a későbbiek során, nyelvtudása továbbfejlesztésekor biztosan támaszkodhat.
Fő célunknak megfelelően végigvezetjük a tanulót azokon az alapvető szituációkon, melyekkel magyarországi élete, a magyarokkal való érintkezése során találkozhat, bemutatjuk a legfontosabb beszédhelyzeteket. A szókincs és a nyelvtani jelenségek kiválasztásakor végig szem előtt tartottuk kettős célkitűzésünket.
Mivel könyvünket egyaránt szánjuk csoportos és egyéni, tanári segítséggel történő, illetve önálló tanulásra, nagyon vigyáztunk az áttekinthetőségre és érthetőségre, ugyanakkor elkerültük a nyelvtani magyarázatok és - a D rész kivételével - az írott feladatmegadások alkalmazását.
A nyelvtan bemutatásakor alkalmazott szemléltetési rendszer és a könyv áttekinthetősége lehetővé teszi, hogy a tanuló, miután az első leckékben a könyvet megismeri, minden gond nélkül önállóan is folytathassa a tanulást.
Könyvünk két egymásra épülő kötetből áll, melyekhez egy-egy 60 perces hangkazetta tartozik. Mindkét kötet 20-20 leckét tartalmaz. A kötetek végén a legfontosabb nyelvtani formákat bemutató összefoglaló táblázatok és a kötetben előforduló új szavak betűrendes jegyzéke található. A szójegyzékben vastag betűvel kiemelt szavakat tekintjük alapszókincsünknek.
A leckék felépítése egységes, egy kivételével minden lecke 7 oldalból áll. A lecke egyes fő részeit A, B, C és D betűvel jelöltük.
A A mindennapi élet legfontosabb témáit, helyszíneit és beszédhelyzeteit bemutató szöveg.
B A beszédkészség fejlesztését szolgáló képes gyakorlatok, valamint egyéb, az élő szó- és írásbeli nyelvhasználatba bevezető feladatok. Magukat a mintapárbeszédeket is érdemes gyakorolni, megtanulni, utána pedig a képek segítségével több hasonló párbeszédet építhetünk fel, illetve jelenetet játszhatunk el.
C A legfontosabb nyelvtani szerkezetek nagyrészt képes bemutatása, valamint a lecke új szavainak jegyzéke. (A B részben található gyakorlatok szavainak egy része csak a hátsó szójegyzékben szerepel.)
D Az írásbeli gyakorlást szolgáló, elsősorban nyelvtani feladatok. A harmadik, kiegészítő kötetben gyűjtöttük össze mindazokat a segédleteket, amelyek a tananyag feldolgozása során hasznosnak bizonyulhatnak: a leckék D részében található feladatok megoldási kulcsát; az ötnyelvű (magyar, angol, német, francia, olasz) szójegyzéket és nyelvtani kifejezések gyűjteményét; valamint az egyes leckék új szókincsének és a legfontosabb nyelvtani szerkezeteinek magyar-angol kontrasztív bemutatását.
A hangkazettákon megtaláljuk az egyes leckék A részének szövegeit, valamint a B rész mintapárbeszédeinek egy részét.
Részben terjedelmi okokból, részben pedig azért, hogy az egyéni tanuló dolgát megkönnyítsük, kihagytuk azokat a gyakorlatokat, melyek önálló végzése nehézségekbe ütközik. Természetesen a nyelvtanároknak javasoljuk mindazoknak a hagyományos gyakorlási formáknak az alkalmazását, melyeket az adott anyagrésznél szükségesnek látnak. (Kérdés-felelet,
szövegátalakítások és egyéb szövegfeldolgozó gyakorlatok, szituációs játékok, szó- és írásbeli szövegalkotás stb.). Reméljük, hogy könyvünk, túl a nyelvtanuláson, abban is segíteni fogja a tanulót, hogy megismerje Magyarországot és a magyar embereket.
A szerzők