Márton Gyula

A Budapesti Nemzeti és Szabadkikötő (dedikált)

magánkiadás  | 1995  | MAGYAR nyelvű  | KEMÉNYTÁBLA  |  191 oldal

Libri Antikvárium
1995. január 24-én ünnepeljük a Magyar Folyam- és Tengerhajózási Részvénytársaság alapításának századik évfordulóját.
Ez a kerek évforduló jó alkalom arra is, hogy a mai jogutód, a MAHART Magyar Hajózási Részvénytársaság keretében üzemelő Szabadkikötő történetét felidézzük és könyv formájában megörökítsük.
A Szabadkikötő történéseit, eredményeit számos irodalmi mű és hivatalos irat (lásd az irodalomjegyzéket) örökítette meg, így egyes időszakok eseményei meglehetősen jól feltárhatók voltak. Ez a megállapítás azonban nem minden időszakra igaz, nem mindig tartották fontosnak a részletes adatgyűjtést vagy az adatok megőrzését.
Jellemző erre, hogy a KSH által kiadott Statisztikai Évkönyvek 1975. után lényegesen kevesebb adatot tartalmaznak mint a korábbi években. Ugyancsak viszonylag kevés adat lelhető fel az 1945-1960. évek történéseiről. Az események feltárásában szerencsére segítségemre voltak a hajózás és a Kikötő egykori és jelenlegi munkatársai, valamint leszármazottaik.
Különösen sok segítséget kaptam Babinszki Mária, dr. Bíró Tibor, Bornemisza Péter és felesége, Dancs Imre, Danisovszki Ágnes, Prof. dr. Fekete György, Lénárt Béla, Marczis Ervin, Rónyai Imre, Sármány Dénes és Sillye Antal részéről, akiknek segítségét ezúton is köszönöm. Ugyancsak köszönetemet fejezem ki Harmath Istvánnak a képanyag összegyűjtéséért, Márton Mariannak az általa készített ábrákért, továbbá Katona András főigazgató úrnak, a könyv lektorának.
A könyv megírásában természetesen nagymértékben segített az a körülmény, hogy 1964-1979. években a Kikötő (akkori nevén MAHART Kikötői Üzemigazgatóság) főmérnöke voltam, így személyes tapasztalataimra, számos kikötőről szóló előadásomra, és országos szaklapokban megjelent kikötő tárgyú szakcikkeimre is támaszkodhattam.
A történetírás szabályainak megfelelően általában tartottam magam a feltárt adatok és események tényszerű közléséhez, ez mellett egyes esetekben célszerűnek láttam - saját tapasztalataimon nyugvó - véleményem kifejezését is.
Meg kell még említenem, hogy a Szabadkikötő - amelynek hivatalos elnevezése jelenleg, a könyv írásának időpontjában MAHART Magyar Hajózási Részvénytársaság Szabadkikötő - történelme során többféle szervezeti formában és elnevezéssel üzemelt. Ezeket - a könnyebb áttekinthetőség céljából - a könyv végén mellékletben foglaltam össze.
Ugyancsak a könyv végén található mellékletben adom közre a Szabadkikötő tevékenységét számszerűen összefoglaló statisztikai táblázatokat, valamint irodalomjegyzéket az általam felkutatott és részben felhasznált írásokról és iratokról, továbbá itt helyeztük el a színes kivitelű fényképeket is.
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 15 000 Ft felett
Online ár: 3 800 Ft

A termék megvásárlásával

380 pontot szerezhet



Személyes átvétel 2-4 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 2-4 munkanap

15 000 Ft felett ingyenes

Állapot:
Méret:16 x 23 cm
Kiadó magánkiadás
Kiadás éve1995
NyelvMAGYAR
Oldalak száma:191
BorítóKEMÉNYTÁBLA
Illusztrációszínes és fekete-fehér fotókkal
ISBN9631608115
Árukód6310269 / 5309441

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 15 000 Ft felett
Online ár: 3 800 Ft

A termék megvásárlásával

380 pontot szerezhet



Személyes átvétel 2-4 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 2-4 munkanap

15 000 Ft felett ingyenes

Tarlós István: Budapest főpolgármestere voltamTarlós István: Budapest főpolgármestere voltam