A Libri útja a könyvpiacon

Az 1991-ben létrehozott Libri Könyvkereskedelmi Kft. az Állami Könyvterjesztő Vállalat jogutódjaként alakult meg. A megörökölt bolthálózat és szervezeti felépítés korszerűsítésével és folyamatos bővítésével, több mint 600 fő foglalkoztatásával, a libri.hu webáruházzal és folyamatosan növekedő forgalmával a Libri az ország egyik legnagyobb könyvértékesítőjévé vált.

Az elmúlt években számos elismerés igazolta a vállalat piaci lépéseit: többször sikerült elnyernie a kiadók és a könyvszakma képviselőinek szavazatai alapján kiosztott Az Év Könyvkereskedője-címet, a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériumának Hermész-díját, valamint a független marketing- és reklámszakemberekből álló zsűri által odaítélt Superbrands és MagyarBrands címeket.

Könyvesboltjaink a Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülésének (MKKE) több rangos szakmai díját is elnyerték: Az év fővárosi könyvesboltja címet a Libri Allee Könyvesbolt háromszor, Az év vidéki könyvesboltja címet a debreceni Libri Fórum Könyvesbolt kétszer kapta meg.

Az elismerésekre büszkék vagyunk, és reméljük, hogy az elkövetkező években is kiérdemeljük azt a megbecsülést, amit többek között ezekkel a díjakkal, de elsősorban vevőink bizalmával érdemeltünk ki.

Libri Magazin

A Libri olvasásnépszerűsítő és kultúraközvetítő programjának részeként hívtuk életre az online Libri Magazint, amely folyamatosan frissülő tartalmakkal, a könyves világ érdekességeivel, cikkekkel, interjúkkal és videósorozatokkal várja a magyar olvasókat. A magazin célja, hogy átfogó képet alkosson a magyar és külföldi könyvtrendekről, és megbízható információforrásként szolgáljon minden könyvrajongó számára.

A hírek és cikkek mellett a Libri Magazin olvasói könyvszakértőink ajánlóit is megtalálhatják oldalunkon: Beck Zoltán legfrissebb szépirodalmi olvasmányélményeit osztja meg a magazinban, Boldizsár Ildikó a gyerekkönyvek specialistája, Jakupcsek Gabriella életmód, gyereknevelés és pszichológia témakörben mutat be újdonságokat, Stahl Judit pedig a gasztrokönyvek világába kalauzol bennünket.

A könyvszakértők mellett a Libri munkatársai is megosztják kedvenceik könyveikről szóló beszámolóikat, valamint az olvasáshoz kötődő élményeiket a magazin hasábjain.

A havonta jelentkező, Nemzetközi Trend című könyvajánló rovatunkban a New York Times világszerte ismert sikerlistáiról szemezgetünk, és elérhetővé tesszük az itt előkelő helyet elfoglaló könyvek eredeti, angol nyelvű kiadásait. A könyvekhez magyar és angol nyelvű ajánló is készül minden hónapban, így szeretnénk megkönnyíteni, hogy külföldi vásárlóink is megtalálhassák új kedvenceiket oldalunkon.

A Libri Portré elnevezésű rovatban – születésük évfordulóján – a magyar és világirodalom ismert alakjairól árulunk el olyan érdekességeket, amik az irodalomkönyvekben nem kapnak helyet, egy-egy szerző rajongóinak érdeklődésére azonban joggal tartanak számot.

Tovább a Libri Magazinra

Kortárs klasszikusok

2015-ben indítottuk útjára a Libri karácsonyi díszkötetsorozatát. Az első négy évben minden karácsonykor egy-egy olyan mesét vagy mesegyűjteményt öltöztettünk új köntösbe, amit a gyerekek és a felnőttek is örömmel vehettek kézbe az ünnepi időszakban: Antoine de Saint-Exupéry A kis herceg című klasszikusát, Charles Dickens Karácsonyi énekét, Oscar Wilde: A boldog herceg című mesekötetét, valamint a világhírű dán mesemondó, Hans Christian Andersen történeteit.

2019-től díszköteteinkkel új sorozatot indítottunk, amelynek keretében klasszikus magyar szerzők műveinek kölcsönöztünk 21. századi külsőt. Célunk az volt, hogy kortársainkként ünnepeljük a magyar irodalom állócsillagainak számító szerzőket. 2020-ban már nemcsak karácsony előtt, hanem a nyár folyamán is megleptük olvasóinkat egy díszkiadással. A sorozatban eddig szerepeltek Szabó Magda, Karinthy Frigyes és Kosztolányi Dezső karácsonyi témájú művei, amelyek közül sok korábban nem jelent meg kötetben, Ady Endre mai költők által válogatott versei, valamint a magyar olvasók egyik kedvenc regénye, Szerb Antal Utas és holdvilág című remekműve.

A Libri Törzsvásárlói Programja

A Librinél a hosszú távú kapcsolatokban hiszünk, ezért fontos számunkra, hogy díjazzuk vásárlóink hűségét. Törzsvásárlói Programunkban újabb és újabb olvasmányélményeket gyűjthet, hiszen vásárlásának 10%-át pontok formájában visszakapja Törzsvásárlói Kártyájára, Törzsvásárlói pontjait pedig későbbi vásárlásai során felhasználhatja.

Libri irodalmi díjak

A Libri a kultúra elhivatott pártolójaként egyik fő céljának tartja az olvasás népszerűsítését és az olvasás élményének közvetítését. Ennek a programnak a részeként minden év májusában átadjuk a Libri irodalmi díjat és a Libri irodalmi közönségdíjat – előbbit ötfős szakmai zsűrink döntése, utóbbit pedig az olvasóközönség szavazatai alapján.

Libri CSR

A Libri több éve segít beteg gyerekeken, adományaival a Csodalámpa Alapítványt és az Egy Szív a Gyermekekért Alapítványt támogatja. Segítünk, hogy segíthessen-programunk keretében nonprofit gyermekjóléti és egyéb karitatív szervezeteket támogatunk, a Libri Könyvesboltokban pedig egész évben várjuk vásárlóink könyvadományait – jó állapotú, de már nem használt gyerekkönyveiket, amiket hátrányos helyzetű gyerekekhez juttatunk el.

A Libri értékhordozója: a vállalat munkatársai

A Libri legfőbb értékének a humán tőkét, azaz a Libri alkalmazottainak sorát tekinti – vállalatunkat ők tették naggyá az elmúlt évtizedek során. Munkatársaink szaktudása, elhivatottsága és a szakmához fűződő viszonya az, ami brandünket megkülönbözteti versenytársainktól.

Lapozzon bele a Libri portfóliójába

Tudjon meg többet olvasásnépszerűsítő programunkról,
kampányainkról, céljainkról és eredményeinkről!