Humánerőforrás-menedzsment

műszaki könyvkiadó  | 1999  | papír / puha kötés  |  186 oldal

Libri Antikvárium
FÜLSZÖVEG Az emberi erőforrásokkal foglalkozó közgazdasági kutatások eredményei szerint ma már elfogadott tény, hogy a munkaerő szakképzettsége, tudása, elkötelezettsége és motiváltsága a nemzeti és a vállalati tőke egyik részét alkotja. Nem vitatott az sem, hogy ez a tőke a jelentős gazdasági növekedést mutató, fejlett piacgazdaságú országban tudatos beruházás eredménye, és növekedése ezekben a társadalmakban gyorsabb, mint a hagyományos tőke növekedése. A menedzserek mindennapjait jelentős részben az emberekkel kapcsolatos problémák megoldása és az emberekben rejlő lehetőségek feltárása és fejlesztése tölti ki. Az emberi erőforrások kezelésében való jártasság napjainkban a versenyképesség, a siker kulcstényezője, ezért stratégiai kérdéssé vált. Vissza TARTALOM Előszó 11 Bevezetés a humánerőforrás-menedzsmentbe 15 A humánerőforrás-menedzsment szerepe a szervezetekben 17 Az emberi erőforrás speciális jellege 18 A terület történeti fejlődése 18 Az EEM modellje 22 A munkakör és a munkavállaló 23 EEM-tevékenységek 24 Belső befolyásoló tényezők 25 Külső befolyásoló tényezők 26 Stratégia és politika az EEM területén 27 A humán stratégia és politika 28 Az EEM időhorizontjai 28 A humánerőforrás-menedzsment magatartástudományi alapjai 31 A szervezeti magatartás vizsgálata 33 A szervezeti magatartás vizsgálatának célja 33 A szervezeti viselkedés főbb vizsgálati területei 34 A szervezeti viselkedés ismeretének jelentősége a menedzseri munkában 35 A megismerés, a személyiség és a kreativitás 37 Érzékelés, észlelés 38 A személyiség fogalma és meghatározottsága 41 A kreativitás 44 A hatalom és a befolyásolás alapjai a munkaszervezetekben 47 A hatalom és a befolyásolás 47 Politika a szervezeti életben 50 Reakciók a befolyásolásra 52 A motiváció alapjai, az egyéni viselkedés módosításának eszközei 53 A beállítódás és a munkával való elégedettség 53 A magatartás változtatásának eszközei 57 A motiváció 59 A hatékony vezetési stílus 72 Vezetői hatékonyság, vezetési stílus 72 A csoportmunka jelentősége; a csoportok természete, működése 81 A csoportok természete; csatlakozás a csoporthoz 81 A kohézió alapja, hatásai 82 A csoportteljesítményt befolyásoló tényezők 82 Csoporttípusok 84 Csoportszerepek 84 Státusz a csoportban 85 A csoportok fejlődése 86 Szervezetek; szervezeti struktúra; a kommunikáció és a szervezeti kultúra 88 A szervezetek kialakítása 88 Kommunikáció a szervezetben 95 Szervezeti kultúra 99 A szervezetben zajló változások 101 A változások típusai 101 A változtatás lépései 101 A változás erőtere 102 A változtatás szereplői 103 A változtatás stratégiája 104 A változtatás időigénye 104 A változtatás ütemezése 105 A technológiaváltások sajátosságai 105 Konfliktusok a szervezetben 107 Konfliktus 107 A stressz kialakulása és kezelése A humán menedzsment kulcstevékenységei az innovatív szervezetekben 117 Bevezetés 119 Munkakörök kialakítása, elemzése, leírása 122 A munkakörelemzés fogalma, célja 122 A munkakörelemzés folyamata 123 A munkaköri leírás és a munkaköri követelmények 128 A munkakörelemzés problémái 129 Munkakörtervezés, -áttervezés 130 A humán erőforrások tervezése 133 Emberierőforrás- és munkaerő-tervezés 133 A humán politika 134 Emberierőforrás-tervezés 134 Munkaerő-toborzás és -kiválasztás 149 A megüresedett munkakör betöltése, a toborzás 149 Kiválasztás 152 Döntés a kiválasztási folyamat után 157 Munkaerő-fejlesztés, -képzés 158 A fejlesztés szükségszerűsége 158 A képzési program 161 A menedzsment fejlesztése 162 Karriertervezés 164 Teljesítményértékelés 166 A teljesítményértékelés célja 166 A értékeltek és az értékelők 167 Az értékelés tárgya és eszközei 169 Az értékelő interjú 172 A teljesítményértékelés és a teljesítménymenedzsment 173 A teljesítményértékelés kontingenciaelméleti vizsgálata 175 Az értékelőrendszer sikeressége 175 Bérezés és ösztönzés az innovatív szervezetekben 177 A bérezés stratégiai aspektusai 177 Bérezési rendszerek 178 A bérezési, anyagi ösztönzőrendszerek folyamatos "karbantartása", fejlesztése 181 Beruházás az emberi tőkébe. Az emberi erőforrások értékelése 182 Az emberi tőke 182 Az emberi erőforrás értékelésének módszerei 182 Emberi erőforrások a mérlegben 184 A ráfordítások mérése 185 Az emberi erőforrás értékelése a vállalkozások számvitelében 186
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 4 990 Ft

A termék megvásárlásával

499 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadó műszaki könyvkiadó
Kiadás éve1999
Oldalak száma:186
Súly500 gr
ISBN2399960640158
ÁrukódSL#2111285339
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 4 990 Ft

A termék megvásárlásával

499 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Tesz-vesz aloldalTesz-vesz aloldal